Avatar Marijke Boots

Marijke Boots

15-7 naar Nederland! De Kuunderthoeve in Bakel

Bericht - 18 juli 2019 om 11:14 uur

na een lekker korte rit 1,5 uur, werden we hartelijke ontvangen door Jan en Mia met koffie en een koekje. Toen degenen die op ons plekje stonden waren vertrokken konden we we uitpakken op plaats je 9. Leuk Klein veldje 12 plaats England en wij hebben uitzicht op de inrit.
dinsdag 16-7 begonnen met de weekmarkt in Bakel: wel een stuk of 6, 7 kraampjes! De kaasvoorraad maar even bijgevuld en vervolgens de route om Bakel gefietst. Jan en Mia hebben een aantal routes zelf uitgezet en we zijn begonnen met de kortste omdat we al een week of 6, (...)

13-7 naar Opitter-Bree

Bericht - 18 juli 2019 om 10:52 uur

na een hobbelige rit door Belgie aan gekomen in Opitter. Leuke camping met veel campers, maar ja wij blijven ook maar 2 nachtjes. Zo dago the door boodschappen gedaan in Bree, leuk stadje. Dit is zeker een omgeving waar we nog wel eens terug kunnen ook om te fietsen. Omdat het vandaag wat miezerig is heb we besloten om de fietsen toch maar in de auto te laten. 'S middags een blokje om gelopen, alhoewel dat in deze contreien  langer is dan thuis... toen Jos na een half uurtje ongeveer voorstelde om dezelfde weg terug te lopen gaf de (...)

Bouillon

Bericht - 16 juli 2019 om 16:51 uur

tot slot van het bezoek lekker koffie gedronken en geluncht op het terras, waar we eindelijk een knappe wifi verbinding troffen. Jos heeft hier weer zijn krantje kunnen binnen halen. Wat een verademing na zo veel weken modderen.
Later deze week nog een bezoekje gebracht aan een ruine in Herbeumont, ook weer een behoorlijke klim en als je dan daar boven staat verbaas je je over de uitgestrekte bossen die je om je heen ziet.
naast ons op de camping de camper bewonderd van Geert en Thuur. En op de laatste dag heeft Jos de helpende hand geboden aan twee dames (...)

8-7-2019 naar camping Maka, Auby-sur-Semois

Bericht - 16 juli 2019 om 16:35 uur

Langzaamaan op weg naar Nederland. Na zo veel weken inDuitsland en Frankrijk, willen we toch wel graag  weer kunnen fietsen en ons verstaanbaar maken in onze eigen taal. Jos zijn Kees is gevallen op Auby, een camping aan het water van de Semois. Wat een plaatje! Tussen de bergen, in het dal loopt de Semois, ook hier weer prachtige bossen en een heerlijk sfeertje.
de eerste avond lekker op het terras van de camping gegeten. De volgende dag naar Bertrix geweest en bij de apothem een hoestdrank voor Jos meegenomen, want hij blaft al meer dan twee weken. Op de (...)

Plan incline

Bericht - 16 juli 2019 om 16:21 uur

4 juli Plan incline gevonden. Het Marne - Rijnkanaal heeft op een bepaald punt een hoogteverschil van zo'n 43 meter. Vroeger hadden ze daarom 14 sluizen aangelegd en deed een boot er een hele dag over om door die sluizen te varen. 50 jaar geleden is er toen een bootlift gebouwd. Je moet dat zien als een soort kuip waar een boot in vaart en dan gaan de deuren dicht en kan de kuip langs de gelling naar boven of beneden schuiven, deze tocht duurt maar een paar minuten, dus vergeleken bij vroeger een enorme verbetering. Wij zijn ook (...)

1 juli naar Vilsberg, les Bouleaux

Bericht - 16 juli 2019 om 16:08 uur

omdat we hebben afgesproken dat we per reis dag niet te lang in de auto willen zitten hebben we een camping gezocht in het noorden van Frankrijk.
dat werd dus in Vilsberg. Een mooie camping en bij aankomst kreeg je per geboekte dag een munt voor de afwasmachine! Wat een luxe op de camping. Maar ook hier kun je niet fietsen. Dus maar weer de auto gepakt en de buurt verkend. De eerste dag koffie gedronken in Phalsbourg. De volgende dag op zoek gegaan naar de bootlift waar onze kampeerburen het over hadden. Niet kunnen vinden... twee dagen later weer geprobeerd (...)

Les Trexons 2

Bericht - 16 juli 2019 om 15:10 uur

In de laatste week dat we hier waren, hadden we nog een feestje op de camping: Femke en ... hadden eindelijk de overdraft van de camping voor elkaar. Ze aren bij de notaries geweest en kunnen voortaan deze camping als hun eigendom beschouwen.
Terwijl we daar op het terras aan de champagne zaten kwam er een appje binnen van Karin: er was zojuist een slang van een meter lang onder haar stoel door gekropen!!! Je moet er toch niet aan denken?

Les Trexons tot 1 juli

Bericht - 16 juli 2019 om 15:05 uur

omdat het erg warm is, warmer dan 30 graden, hebben we besloten om hier te blijven tot de hitte voorbij is. Misschien niet slim, want in Nederland is dat veel eerder het geval en wordt de hittegolf omgezet in wateroverlast en veel onweer. Maar ja, als je alles van te voren weet, kun je met een dubbeltje de wereld rond... Omdat het zo warm is gaan we eigenlijk alleen de camping af om boodschappen te doen, steeds bij een andere supermarkt, voor de broodnodige variatie. We gaan wel elke keer via de zijstraten omdat je daar het een en (...)

Vogezen 18 juni

Bericht - 28 juni 2019 om 19:08 uur

die hebben fijne grote parkeerplaatsen waar je Auto+caravan makkelijk kunt parkeren. En je weet maar nooit waar je straks terecht komt en of je daar nog inkopen kunt doen.
Gerbepal ligt aan de provinciale weg ri. Gerardmer. Ook hier weer prachtige bossen en geen fietspaden... dus vastgesteld dat we veel met de auto moeten doen. Jos heeft veel last van zijn rug en kan dus niet echt wandelen.
de 1e twee ochtenden naar een markt gereden in de omgeving. De eerste dag in Bruyere en de 2e in Gerardmer. Hier waren ze een braderie aan het opbouwen. Een vrij grote toeristenplaats met (...)

Dinsdag 18 juni

Bericht - 28 juni 2019 om 19:02 uur

Besloten om langzaamaan richting Nedrrland terug te reizen via Frankrijk. We hebben afgesproken om per reisdag niet te lang in de auto te zitten, dus een camping uitgezocht die binnen onze ‘grenzen’ ligt. Zo kwamen we uit in de Vogezen, om precies te zijn: Gerbepal. Vanaf Leibertingen 222 km. De route et naar tie was weer heel mooi! Veel bergen net prachtige bossen met grotendeels naaldbomen.
jos verwachtte dat als we Duitsland uit zouden rijden en Frankrijk in, dat de bergen zoiddn verdwijnen. Maar nee hoor, qua natuur veranderde er niet veel. Onderweg bij de Lidl wat boodschappen ingeslagen.  (...)