Avatar Dengdeng Sapi's

Dengdeng Sapi's

Einde naderd van onze prachtige vakantie...

Bericht - 23 mei 2017 om 10:08 uur

We hebben nog zoveel gedaan, wat ik niet heb kunnen vertellen. Met Agung II naar een Vulkaan geweest, waar we in een Hot Spring hebben gezwommen. Het water was misschien hoger dan 40 graden. We kregen er een zacht babyhuidje van.. Ook hebben we van de week met zonsondergang op het strand gegeten bij een luxe visrestaurant. De jongens hadden zelf een mega lobsters uitgezocht om vervolgens te verobberen. Daarna moesten we op dieet, rib uit ons lijf maar wel de moeite waard. Gisteren afscheid genomen van onze lieve vrienden. Agung die we toevallig tegen kwamen in een restaurantje (...)

Geoff: Van dessa naar sawa.

Bericht - 23 mei 2017 om 10:07 uur

Zaterdag 20 mei, op weg naar de vulkaan met taxidriver Agung II. Niet dezelfde chauffeur maar een naam genoot. Good driver btw! Onderweg naar de vulkaan stoppen we bij een prachtig rijstveld waar we even de benen kunnen strekken. Nou ja, dat is nog een behoorlijke inspanning om via het diepe dal aan de overkant te komen met meer dan 30 graden en dat  zonder wind. De dames houden het halverwege voor gezien en genieten van het uitzicht onder het genot van een koel drankje. Wim neemt een verstandig besluit niet verder te gaan om zijn pijnlijke knie te (...)

Fietsen in Ubud....

Bericht - 23 mei 2017 om 10:05 uur

Om 7.00u geprobeerd een licht ontbijt naar binnen te werken, want om 7.30u stond voor ons een taxibus klaar om ons naar Ubud te brengen. Een hele rit van meer dan 2 uren......Tevens wat mensen op gepikt die zich ook voor de fietstocht hebben laten inschrijven. Een Australisch echtpaar Rick & Ruth en Lisa een Oekraïense jongedame. Eerst werden wij afgezet bij een gezellig restaurantje met een klein boomgaard met verschillende koffiebomen. Tevens ook waar kopi Luwak wordt gemaakt. Op tafel stond een lange plank met gaten er in en stickers waar thee en koffiesoorten op staan. Kleine glaasjes (...)

Deel 2

Bericht - 22 mei 2017 om 13:45 uur

Als je een dag met Agung op pad gaat hoort ook een cultureel dans aspect bij zijn programma. Hij is gek op dansen zoals de "apendans" de Kecak ( spreekt uit: ketjak) en de poco poco (potjohpotjoh). Nu heeft hij ons naar een Balinese voorstelling gebracht en kregen Belanda uitleg op papier. Erg handig! Mooi kleurrijke konstuums en de Balinezen zijn zo lenig met handen en voeten, met zoveel expressie.....Het was prachtig om te zien en erg humoristisch. In een verhaal komt met regelmaat de aap, prinses en zo ook de Barong ( een leeuw-draak gezicht)in voor. Goed en (...)

Woensdag 17 mei, deel 1

Bericht - 22 mei 2017 om 06:36 uur

Dagje uit met Agung Van de week had Shirley afgesproken met Agung of hij een dagje voor ons wilde rijden. Natuurlijk zei hij JA! Het weerzien was fijn en vertrouwd. Twee jaar geleden was hij gedurende onze vakantie ons taxidriver, tevens een goede vriend van oom Cok en tante Agnes (vrienden van mama en Armand en ook mee op vakantie naar Indonesië geweest) en nu ook een goede vriend van ons geworden. Agung woont in Denpasar met zijn lieve vrouw en 3 mooie kinderen. Shirl en ik zijn toen door Agung en gezin bij hun thuis uitgenodigd (...)

Tanah Lot

Bericht - 21 mei 2017 om 09:45 uur

Kuta Vorige week zaterdag 13 mei zijn wij s'middags weer aangekomen in Kuta. Heerlijk uitrusten van een drukke week op Java. Uhhh...voordat ik het wist hadden we al plannen gemaakt om Bali te verkennen. Eerst maar even de zondag bijkomen en bruinen, onder genot van een Bintang en een bordje patatje... Tanah Lot Na de traffic jam zijn wij vertrokken naar Tanah Lot . Voor Shirl en mij is dit de tweede keer, maar voor de jongens hebben wij deze trip gepland en als je naar Bali met vakantie gaat dan MOET je dit gezien hebben. Een tempel die met vloed (...)

Strand

Bericht - 20 mei 2017 om 14:21 uur

Panas! Je moet je hier echt beschermen tegen de hitte en de felle zon. Om half tien in de ochtend staat de zon al hoog en loopt het al tegen de 30 graden. We zijn meerdere malen in de ochtend naar het strand gelopen om te zonnen en te zwemmen. Met een aantal dingen moet je wel rekening houden. Door schade en schande word je wijs. Bij vloed is het niet erg handig om te zwemmen. De branding kan dan hoog en wild zijn en de stroming neemt de stenen en rest van het koraal mee het strand op. (...)

Strand van Soerabaya

Bericht - 20 mei 2017 om 09:23 uur

Na ons zoektocht vonden wij een middagje strand wel verdiend. Maar eerst de straat waar onze papa met familie Frey vroeger heeft gewoond, de Kemoeningstraat oftewel Jalan Kemoening. GEVONDEN!!!!! We reden een vrij nette buurt in met grote huizen, sommige nog uit de koloniale tijd. Er zijn hoge muren met een hekwerk omheen gebouwd. We wisten niet precies welk nummer 24 of 25 moet zijn. Vele foto's gemaakt. Geoff en ik voelden ons een beetje opgelaten, waarschijnlijk door de taxidriver. Eigenlijk weten we niet precies wat en wie het gevoel ons dat gaf......Achteraf wilden we misschien vragen stellen (...)

Soerabaya Ereveld Kembang Kuning

Bericht - 19 mei 2017 om 19:53 uur

Donderdag 11 mei Vandaag staat er iets bijzonders op onze programma. In Nederland nog wat voorbereid, mede dank aan Stephanie. Zij heeft heel wat informatie verzameld betreft onze voorouders. Met deze informatie en wat wij zelf van vroeger hebben opgeslagen gingen we op pad. Van ons hotel naar Soerabaya is het ongeveer een kwartiertje rijden, maar omdat bijna iedereen auto of scooter rijdt is het echt mega druk op de weg. Continu een traffic jam. Meer dan een uur rijden zijn wij eindelijk bij het Ereveld aangekomen. In een klein kantoortje met twee bureaus en een computer, werden wij (...)

Geoff: Soerabaja Indië

Bericht - 19 mei 2017 om 08:25 uur

Java, het eiland van mijn ouders waar zij zijn geboren en opgegroeid. Het land waar mijn voorouders ooit naar toe zijn vertrokken en zich daar hebben gevestigd. Als ik het heb over 'mijn' ouders en voorouders dan bedoel ik daarmee ook die van mijn zussen Shirley en Dionne en broertje Lefty, mijn en hun kinderen, kleinkinderen, en onze neven en nichten. Zo spijtig dat 'little bro' Lefty er zelf niet bij is. Maar in onze harten is hij dat wel. Ook pap en mamsie sluiten we in onze harten. Een reis zoals deze zou voor hen veel te zwaar zijn. Verhalen van (...)