Avatar Linda

Linda

Naar huis

Bericht - 11 augustus 2017 om 08:37 uur

Woensdagochtend begon met nog 1x zo'n lekker uitgebreid ontbijt en nog een uurtje zwemmen in het rode zwembad. Daarna hebben we de koffers ingepakt en vertrokken we om 12 uur voor ons laatste ritje door Sri Lanka. Onderweg naar de luchthaven hebben we nog een schildpaddenopvang bezocht. In Sri Lanka leven 5 soorten zeeschildpadden, allen worden ze bedreigd. In de opvang verzamelen ze de eitjes die de vrouwtjes 's nachts op het strand leggen en zorgen dat ze uitkomen. 99 vd 100 uitkomende eitjes zijn mannetjes, die na 3 dagen in zee geplaatst worden. De vrouwtjes worden verzorgd tot (...)

Strand en zwembad

Bericht - 08 augustus 2017 om 18:30 uur

Vandaag hebben we genoten van een rustige dag aan het zwembad en op het strand. Fijn om zo even bij te komen van alle indrukken van de afgelopen weken!

Galle en strand/zwembad

Bericht - 07 augustus 2017 om 17:45 uur

Vanochtend stond een bezoek aan Galle op het programma. Dat is een oude vestingstad uit de Hollandse tijd. Toen we over de wal van de vesting liepen, deed dit denken aan bijv. Heusden of forten van de Hollandse waterlinie, maar dan met palmbomen. Er is nog een Nederlands Hervormde kerk met veel oude graven van Nederlanders voorzien van oud Nederlandse teksten. Heel bijzonder. Na de lunch, weer een lekker buffet met zowel typisch Sri Lankaanse curries als minder pittige gerechten met rijst en veel groenten, hebben we ontspannen in het zwembad en schelpjes gezocht op het strand. Dit keer (...)

Naar Unawatuna

Bericht - 06 augustus 2017 om 17:33 uur

Vandaag hebben we een flinke afstand afgelegd naar Unawatuna, aan de zuidkust. Dit is alweer ons laatste hotel! Aan de ene kant hebben we het gevoel al tijden weg te zijn terwijl de tijd aan de andere kant ook gevlógen is. Het was een mooie rit hiernaartoe. Het hotel is mooi, direct aan het strand en met maar liefst 2 zwembaden, waaronder het eerste rode zwembad ter wereld. Is een vreemde gewaarwording om te zwemmen in een rood bad. Vanmiddag hebben we lekker rustig aan gedaan, beetje zwemmen en lezen.

Jeepsafari Yala

Bericht - 05 augustus 2017 om 17:58 uur

Na een lekker ontbijt in het hotel in Ella met uitzicht op de bergen zijn we naar Tissamaharama gereden. Bij aankomst in het hotel was er even tijd voor een verfrissende duik in het mooi gelegen zwembad. Het hotel heeft verschillende kleine gebouwen die om het zwembad in een mooie tropische tuin liggen: weer een plaatje. Vanmiddag hebben we een prachtige jeepsafari gedaan in Yala National Park. Het is een mooi gebied met veel struiken en bomen. We hebben veel vogels gezien, van kleine bijeneters en ibissen tot een grote marabu. Verder waterbuffels, herten, krokodillen en olifanten! Helaas liet (...)

Little Adams Peak en lekker relaxen

Bericht - 04 augustus 2017 om 16:31 uur

We zitten hier in Ella in een mooi klein hotel met een prachtig uitzicht op de heuvels en het dal. In de verte zie je Little Adams Peak. Vanochtend zijn we daarnaartoe gewandeld. Een mooie eenvoudige wandeling met als beloning een mooi uitzicht. Daarna lekker geluncht in Ella. Hier zijn heel veel backpackers en er hangt een gezellig sfeertje. Vandaag een dagje zonder gids en busje, het voelde voor Coen en mij weer even zoals toen we jaren geleden gingen backpacken. We vonden een souvenir winkeltje waar we vanalles gekocht hebben: natuurlijk olifanten en Boeddha beeldjes, leuke herinneringen. De (...)

Nuwara Eliya en met de trein naar Ella

Bericht - 03 augustus 2017 om 18:27 uur

Vanochtend zijn we naar Nuwara Eliya gereden en hebben daar een theeplantage en theefabriek bezocht. Erg interessant om te zien hoe ze van de theebladeren uiteindelijk de thee maken. Natuurlijk hebben we, theeleuten als we zijn, thee gekocht om straks thuis lekker na te genieten van deze supervakantie. Toen naar het station voor de treinreis. Men kent hier een 1e, 2e en 3e klasse in de trein. Vandaag was het zo druk dat er geen kaartjes voor de eerste klas of 'zekere' zitplaatsen voor de tweede klas meer waren. Dat maakte ons niet uit: onze ervaring is dat je op (...)

Tempel van de tand, traditionele dansshow en Esala Perahera in Kandy

Bericht - 02 augustus 2017 om 18:51 uur

Vanochtend hebben we het mooie hotel waar we verbleven weer verlaten en zijn we naar Kandy gegaan. Daar hebben we eerst de tempel van de tand in Kandy bezocht. Deze dagen is de Kandy Esala Perahera, een jaarlijks in juli/ugustus gehouden festival ter ere van de tand van Boeddha. Dit trekt vele bezoekers, die ook allemaal de Tempel van de tand bezoeken. We hadden dan ook een enorme drukte verwacht, maar dat viel ons mee. Het was zeker druk, maar door gewoon rustig met de gelovigen en andere toeristen in de stroom mee te lopen was het goed te (...)

Dorpswandeling Mawanella

Bericht - 01 augustus 2017 om 18:07 uur

Vanochtend werden we gebracht bij het startpunt van onze dagexcursie. Daar stonden al meer gasten van Singha reizen klaar, waaronder ook alle andere gasten uit ons hotel (en dus ook het andere gezin uit Veghel)! We gingen eerst met de lokale bus de heuvels in. Dat was voor de kinderen een ervaring op zich! Een gammele oude bus, zou in Nederland echt niet meer door de APK komen! Ergens in the middle of nowhere stapten we uit en startte de dorpswandeling door Mawanella, en klein uitgestrekt dorpje waar de mensen een zeer eenvoudig leven leiden. Het dorpje wordt financieel gesteund door (...)

Dambulla, specerijentuin en hindoeïstische tempel

Bericht - 31 juli 2017 om 18:18 uur

Vandaag zijn we naar de grottempels van Dambulla geweest. Het geheel bestaat uit 5 tempels in grotten uitgehakt met ontelbaar veel boeddhabeelden. Toen we naar de uitgang liepen kwamen we, hoe is het mogelijk, een klasgenootje van Veerle tegen met zijn zusje, ouders en vrienden! We wisten dat ze ook naar Sri Lanka gingen, maar of we elkaar zouden tegenkomen was natuurlijk maar de vraag. Vervolgens hebben we een specerijentuin bezocht. Erg leuk: er groeide peper, kaneel, vanille, kardemom, cacao, koffie en nog veel meer. De oliën en crèmes die van de meiden gemaakt worden, gebruikt men voor vele (...)