Avatar Linda

Linda

Anuradhapura

Bericht - 30 juli 2017 om 17:39 uur

Vanochtend hebben we het oude stadsdeel van Anuradhapura bekeken, althans een klein deel ervan. Het is namelijk enorm groot! We hebben o.a. het oudste boeddha beeld van Sri Lanka gezien en een rotspartij beklommen vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over andere delen van de site. Daarna gingen we naar het gedeelte waar de bodhi boom staat; dit is naar men denkt de oudste boom ter wereld, geplant toen in ca. 300 vChr het Boeddhisme naar Sri Lanka kwam. Het is een loot van de bodhi boom in India waaronder boeddha tot verlichting kwam. Gisteren was het enorm druk (...)

Lokale markt en Mihintale

Bericht - 29 juli 2017 om 18:37 uur

Vandaag zijn we na een paar fijne stranddagen weer verder gereisd. Van Trincomalee naar Anuradhapura. Onderweg zijn we gestopt bij een lokale markt; altijd een feestje om rond te lopen vinden wij. Er zijn hier heel veel verse groenten, zowel bekende als voor ons minder bekende. Wortel, aubergine, komkommer-achtigen en boontjes worden hier veel gegeten. Grappig: boontjes noemen ze hier ook 'boontje', dat is vast een overblijfsel uit de Nederlandse tijd. We hebben op de markt weer lekker vers fruit gekocht, de meiden hebben er hun eerste souvenirs gekocht (wat haaraccessoires) en Coen kocht een Sri Lankaans curriekookpotje. Daarna (...)

Zwembad en strand Trincomalee

Bericht - 28 juli 2017 om 13:40 uur

Vandaag hebben we een rustdag gehad aan het zwembad en op het strand. Lekker even bijkomen van alle indrukken. Vanochtend bij het zwembad genoten van een king coconut, met lekker zoetig sap en daarna lekker het vruchtvlees eruit lepelen. Na de lunch in het restaurant van het hotel hebben we in de zee gezwommen. De golven waren redelijk hoog dus daar kon je fijn overheen springen. Nu regent het weer, net echt zo'n tropische stortbui en nu nog een beetje regen.

Snorkelen Pigeon Island

Bericht - 27 juli 2017 om 12:23 uur

Vanochtend zijn we bijtijds opgestaan, na het ontbijt werden we opgehaald voor een snorkeltrip. We zouden naar Coral island gaan, wat vergelijkbaar zou zijn met Pigeon island, maar minder druk en een stuk goedkoper omdat het geen National Park is met speciale toeristen entreeprijzen. Nadat we de snorkelspullen gepast hadden (nog een heel gedoe met kleine en grote kindervoeten :) ) gingen we op weg met de boot. Na een stukje gevaren te hebben kwamen we in de buurt van een rotspartij en gooide de schipper het anker uit. We bleken vanaf de boot te gaan snorkelen en die (...)

Naar Trincomalee

Bericht - 26 juli 2017 om 13:36 uur

Vandaag een reisdag naar Trincomalee, aan de oostkust voor een paar dagen strand. Geluncht in het stadje en nu lekker relaxt aan het zwembad.

Kaudulla national park

Bericht - 25 juli 2017 om 18:11 uur

Vanochtend hebben we een heerlijk relaxte ochtend gehad. Zwemmen in het zwembad en genieten van vers fruit dat we gisteren bij een stalletje hebben gekocht (mango, watermeloen en ramboetans). Daarna een lichte lunch bij het hotel en toen..... op safari! In plaats van Minneriya zijn we naar Kaudulla national park gegaan omdat daar op dit moment meer olifanten zijn. Wat een belevenis! In Habarana zijn we in de jeep gestapt, waarna het nog een half uurtje rijden was naar het park. Onderweg zagen we al aapjes. Bij het park aangekomen was het een drukte van belang met vele jeeps; (...)

Polonnaruwa op de fiets

Bericht - 24 juli 2017 om 18:31 uur

Vanochtend zijn we na een lekker ontbijt (vers fruit, verse vruchtensappen, broodjes, ei en ook de keuze uit allerlei Sri Lankaanse curries) op pad gegaan naar Polonnaruwa. Dat is een van de oude koningssteden, gebouwd rond 1100 nChr. Nu testen nog ruïnes van oa het koninklijk paleis en zijn zwembad (ja, toen al!), vele mn boeddhistische tempels en dagoba's. Het meest indrukwekkend waren drie enorm grote boeddhabeelden die nog compleet in tact waren: in meditatie, staande en liggende houding. Heel bijzonder. Het meest bijzonder is wel dat we deze stad per fiets bezocht hebben! Dat was nog een hele (...)

Sigiriya

Bericht - 23 juli 2017 om 19:15 uur

Vandaag zijn we het binnenland van Sri Lanka ingetrokken. Een mooie rit richting Sigiriya. Onderweg op een mooi plekje gestopt voor heerlijk vers vruchtensap en later voor een lunch. Rond 14uur waren we bij Sigiriya, ofwel de Leeuwenrots. Een imponerende grootte rots midden in een verder wat glooiend landschap. Hier heeft zo'n 1500 jaar geleden een koning een paleis laten bouwen. Onderaan de rots lag een stadje. Nu zijn alleen de fundamenten en sommige waterpartijen uit de tuinen nog over. Halverwege de rots zijn mooi bewaard gebleven fresco's te zien. Het was warm maar door een lekker (...)

Negombo

Bericht - 22 juli 2017 om 17:18 uur

Vandaag een prachtige dag gehad. Eerst een rondrit door Negombo door de hectiek langs een paar katholieke kerken en een hindoetempel. Daarna naar de vismarkt. Wat een belevenis! Overal op het strand lag vis te drogen en dichterbij de zee werd de tonijn geslacht. Een bloederig gezicht, brrr. De meiden (op hun eerste reis buiten Europa) waren diep onder de indruk. Daarna een rondje over de markt zelf met de speciale hectiek en dynamiek en genoten van bananen en ramboetans, mmmm.
Toen op naar de lunch bij een mini restaurantje bij mensen thuis. Vervolgens hebben we een boottocht gemaakt op (...)

Aankomst in Colombo

Bericht - 21 juli 2017 om 11:24 uur

Gisterenochtend vroeg thuis vertrokken en naar Dusseldorf gereden. Daar waren we mooi op tijd en na een lange vlucht in 2 etappes (via Abu Dhabi) landden we om 4 uur plaatselijke tijd (3,5 uur later dan in NL) in Colombo. Bij de immigratiedienst kregen we het benodigde stempel in ons paspoort en nadat we de koffers hadden opgehaald konden we verder. Onze gids stond op ons te wachten, hij heet Lal en blijft de komende weken onze gids. Verrassing: we hebben zowel een gids als een chauffeur. De chauffeur spreekt niet zo goed engels dus vandaar dit duo.