Avatar Linda

Linda

Naar huis

Geplaatst op 11 augustus 2017 om 08:37 uur

Woensdagochtend begon met nog 1x zo'n lekker uitgebreid ontbijt en nog een uurtje zwemmen in het rode zwembad. Daarna hebben we de koffers ingepakt en vertrokken we om 12 uur voor ons laatste ritje door Sri Lanka. Onderweg naar de luchthaven hebben we nog een schildpaddenopvang bezocht. In Sri Lanka leven 5 soorten zeeschildpadden, allen worden ze bedreigd. In de opvang verzamelen ze de eitjes die de vrouwtjes 's nachts op het strand leggen en zorgen dat ze uitkomen. 99 vd 100 uitkomende eitjes zijn mannetjes, die na 3 dagen in zee geplaatst worden. De vrouwtjes worden verzorgd tot ze met 5 jaar terug gaan naar zee, zodat ze een veel grotere overlevingskans hebben. Mooi om te zien. Na de lunch gingen we naar het vliegveld, waarvandaan we via Abu Dhabi een goede reis naar Düsseldorf hadden. Donderdagochtend waren we weer in Veghel en kunnen we terugkijken op een heel bijzondere en erg mooie vakantie in een prachtig land!