Avatar Australiëgangers 2019

Australiëgangers 2019

Weer veilig thuis...

Bericht - 12 maart 2019 om 10:45 uur

Zondag komt nog steeds na zaterdag. We verzamelden ons om 9.30uur bij de kerk. De dienst was wederom voor een deel iets minder goed te volgen, maar met een Nederlandse bijbel en psalmen heeft iedereen er toch iets van meegekregen. We waren voor alle momenten dat we niet in de kerk zouden zijn, uitgenodigd bij Andrew en Julie. Hoe gastvrij ben je als je een hele dag 9 Nederlanders in je huis wil hebben!? Julie's ouders kwamen zelfs ook nog eten. Na de lunch die voor ons bereid was, ging een deel van de groep terug naar de appartementen, (...)

We zijn gaan rijden..

Bericht - 09 maart 2019 om 16:43 uur

We zijn gaan rijden.. Op deze vroege zaterdagochtend hebben wij besloten om in de auto te stappen. Onze eerste halte was het huis van Andrew en Julie. Gelukkig is het nog geen tijd om daadwerkelijk naar huis te gaan en kunnen we nog even genieten van dit lieve gezin. De hele vakantie hadden we het er al over. Met de Land Cruiser van Andrew over het strand crossen en halverwege stoppen om te vissen. Vanochtend was het eindelijk zo ver. Aangezien we in de middag al vroeg weer terug moesten zijn in verband met de concerten, hadden we niet (...)

Toch een heel klein beetje thuis.

Bericht - 08 maart 2019 om 15:16 uur

Toch een heel klein beetje thuis. Wat een enorme verrassing. Wakker worden in Australië van de regen.. Zelfs de natuur wil ons in de Nederlandse sfeer brengen. Maar ondanks deze tegenvaller zijn wij er weer op uit getrokken. Deze morgen stond het Chainsaw Sculpture Drive op het programma. Op deze plek kan je vanuit de auto verschillende houten sculpturen bewonderen. Van slakken tot olifant, van dwergen tot reuzen, alles was te bewonderen. Aangezien we half wegspoelden, hebben wij de geborgenheid van een winkelcentrum opgezocht. Helaas was er niet zoveel onder een dak, lagen de paraplu's thuis(want een parapu meenemen, is (...)

We're not leaving.

Bericht - 07 maart 2019 om 01:19 uur

We're not leaving. Vandaag zijn we alweer een week downunder. Na een, voor de meesten, heerlijke nacht slapen, zitten we weer aan het ontbijt. Gelukkig heeft Julie ons een tas met boodschappen meegegeven, zodat we geen boodschappen meer hoefden te doen. We vertrekken naar het strand en maken een gezamelijke strandwandeling. De zee is ruig en er staat een frisse wind. Er liggen veel mooie schelpen op het strand. Heel anders dan in Nederland liggen hier ook veel grote schelpen met veel verschillende, felle kleuren. Onze zakken vullen zich gestaag met de mooiste exemplaren die we kunnen vinden. The (...)

We zijn toch weg gegaan...

Bericht - 04 maart 2019 om 13:59 uur

We zijn toch weg gegaan... We hebben een aantal dagen niks van ons laten horen. Dit aangezien we druk waren met de concerten en zondag een dag bij de ouders van Andrew zijn geweest. Op dit moment is het hier maandagavond en zijn we veilig aangekomen in Albany. Zaterdag zijn we in de ochtend al naar Guildford gereden om daar te oefenen voor de concerten. Wat een prachtige kapel om in te spelen. Er was een goede belangstelling en we hebben leuke contacten opgedaan. Een klein deel van de groep heeft deze ochtend en middag andere activiteiten ondernomen. Na dit (...)

We gaan nog niet naar huis

Bericht - 01 maart 2019 om 17:07 uur

We gaan nog niet naar huis. Vandaag hebben we een rustige ochtend gehad. We hebben een behoorlijk stuk langs de Swan River gelopen. Aansluitend, na een bak koffie/sapje/biertje/gintonic, hebben we een rondleiding gehad in de Belltower. Iedereen vond dit erg leuk. Het uitzichtpunt werd door met name Evert niet zo gewaardeerd, die heeft het niet zo op hoogtes. Het carrilon besturen door middel van een muntje inwerpen en een liedje selecteren ging hem bijzonder goed af. We hebben ook zelf de klokken mogen luiden, erg leuk om eens mee te maken. Deze middag hebben Evert en Aniek geoefend in (...)

We zijn nog niet weg.

Bericht - 28 februari 2019 om 13:04 uur

We zijn nog niet weg. Rikus was, na een goede nachtrust, al vroeg uit de veren om ons te verrassen met een ontbijt inclusief gekookt ei. We hebben dit heerlijk genuttigd en zijn vervolgens vertrokken naar Caversham Wildlife Park. We hebben hier de dieren gezien die in Australië leven. De koala's en kangaroes waren zeer geliefd en hebben we van dichtbij mee mogen maken. Ook mochten we ze aaien en voeren. Na hier een aantal uren te hebben doorgebracht, hebben we in de souvernirwinkel gezocht naar de zonnebril van Willem (die alles kwijt raakt), waarna we hier geshopt hebben. Aniek, (...)

We zijn er nog steeds!!

Bericht - 28 februari 2019 om 12:37 uur

We zijn er nog steeds!! Woensdag 27 februari was een heugelijke dag. Onze jongste telg, Lysanne, is eindelijk officieel volwassen geworden. (Dat werd ook tijd) Dit hebben wij natuurlijk gevierd met een cadeautje bij het ontbijt. Redelijk uitgerust zijn wij deze ochtend vertrokken naar Fremantle. Hier zijn wij op de jetty richting Rottnest Island gestapt. Dit was een hele ervaring, aangezien we het idee hadden op een volwassen speedboot te zitten. Water vloog ons om de oren in deze dichte boot. Eenmaal aangekomen deed Lysanne een poging om ons te trakteren. Helaas lukte dit niet aangezien deze kant van de wereld (...)

We zijn er!

Bericht - 26 februari 2019 om 14:02 uur

We zijn er!! Na een lange reis van ongeveer 25 uur zijn we eindelijk aangekomen in ons appartement in Perth. Van 10 graden op Schiphol naar 37 graden op het vliegveld van Perth. Dit was zo'n schok dat we besloten onze koffers te openen en onze korte broeken tevoorschijn te halen. Dit allemaal midden op straat voor het vliegveld van Perth, terwijl we een verwoede poging deden om aan onze huurauto's te komen. Dit had wat voeten in de aarde, want het huren en het ophalen van de auto's was een soort veredeld IKEA-pakket met sleutelkastjes en codes via (...)

Voorpret

Bericht - 05 februari 2019 om 21:02 uur

Goedemorgen/-middag/-avond,

Welkom op ons veelbelovende, debuutblog!

Tijdens onze vergadering op 18 januari kwamen wij op het idee om gezamenlijk dit reisdagboek bij te houden voor het thuisfront. Stiekem ook een beetje voor onszelf om nu alvast in de sfeer te komen en om, hopelijk, ultiem na te kunnen genieten als de reis achter de rug is.

We zijn ons allemaal aan het voorbereiden op de reis. Zonnebrandcrème wordt in groten getale aangesleept, gezien het feit dat het in Australië nu behoorlijk aan de temperatuur is, koffers worden afgestoft, zwembroeken achteruit de kast gehaald, muziekinstrumenten ingespeeld en bestaande reisblogs worden afgezocht, zodat we de (...)