Avatar Sofie Cornelisssens

Status update van 09 June 2017

Status update - 09 juni 2017 om 17:31 uur

foto's Zuid Afrika

en toen was er het varken...

Bericht - 09 juni 2017 om 16:45 uur

Pilanesberg ligt op vulkanisch gebied. De natuur is er prachtig. We zien veel neushoorns, de zwarte laten zich echter niet zien. Verder ook het gewone doorsnee wild. Als ‘top of the bil’ zien we ook nog een luipaard en maar liefst 2 bruine hyena’s. Dat had ik niet meer durven dromen maar nu is mijn top 3 lijstje volledig (khalahari leeuw, wilde hond en bruine hyena). Tevreden maar enigszins ook teleurgesteld omdat ik mijn fototoestel niet snel genoeg bij de hand had (het was echt een pracht exemplaar) gaan we een laatste nachtje kamperen tegemoet. Het is veel warmer als gisteren. Blijkbaar is er vanuit de (...)

onze laatste dagen gaan in

Bericht - 08 juni 2017 om 16:56 uur

Na een lekker ontbijtje moeten we helaas onze terugweg naar Johannesburg starten. Omdat we nog 2 dagen tijd hebben willen we in Pilanesberg afsluiten. Via de ‘red dunes road’ passeren we het pittoreske Van Zylsrust. Het is er heel druk op de hoofdstraat, het is ‘Pension day’ (voor de zwarten) vertelt een Afrikaanse ons en dus hangen de mensen er heel de dag rond tot alle geld op is. Bij gebrek aan een camping, de gate naar het Mafikeng game reserve is al dicht, slapen we in een gezellige guest house. Helemaal op zijn safari’s eten we een soort Kentucky fried chicken en geven ons op voor (...)

op de top van duin 45

Bericht - 08 juni 2017 om 16:54 uur

Met zijn allen (Catherine blijft beneden om foto’s te trekken) beklimmen we ‘duin 45’, het is al vrij laat en het zand is dus ook al redelijk warm geworden. Ik probeer het op mijn blote voeten,  niet het beste idee… Wij gaan met de 4*4, anderen nemen de shuttle tot bij de vlei. Prachtig mooi allemaal. Overnachten doen we ergens onderweg. Aanvankelijk moeten we het op de camping stellen zonder WC of douche (de receptie is dicht en alle deuren zijn op slot). Enkel de huisgans is er om een oogje in het zeil te houden. De supervisor van de site komt wanneer we goed en wel (...)

De Namib woestijn

Bericht - 08 juni 2017 om 16:53 uur

Nu gaan we naar de White Lady Paintings. We overnachten er in de lodge waar de desert-olifanten gisteren de waterleiding naast onze campsite hebben afgebroken. Deze wordt nog volop gerepareerd. De wandeling tussen de rotsen in super mooi. Rond half  8 is het nog redelijk koel. Net voorbij Henties baai ligt het scheepswrak ‘Zeila’ waarvoor we even zullen stoppen. Ik ga ook even met mijn voeten in de Atlantische Oceaan. Werner wil wel even op het strand rijden. Hij zit vast nog voor hij goed en wel vertrokken is. Onmiddellijk zijn er zo’n tiental lokale steentjes-verkopers (het is hulp en trekt hem los. Door een prachtig landschap rijden we (...)

laat het wild maar komen

Bericht - 08 juni 2017 om 16:51 uur

Ik heb vorige week van ander toeristen een tip gekregen waar leeuwen te spotten in Etosha. Bingo: een leeuw en leeuwin hebben nog niet zo lang gelegen een zebra gevangen. Er is al een flink stuk van gegeten. De jackals wachten geduldig hun beurt af. Even verderop missen we het zicht op 5 leeuwen die onder een boom liggen te soezen. We zien enkel een bruin hoopje waarvan we veronderstellen dat het een leeuw zou kunnen zijn. De volgende ochtend willen we onze vrienden de leeuwen met de zebra laten zien. Er liggen enkel nog enkel ribben en de kraaien zijn bezig om de laatste restjes op (...)

In Himba land

Bericht - 08 juni 2017 om 16:50 uur

Na weeral een heerlijk nacht aan het water (we horen de falls op de achtergrond) rijden we verder naar het Zuiden richting Etosha. Het laatste stuk rijden we via een 4*4 track (Schluss gebergte) richting Galton gate (dit stuk van Etosha is recent geopend voor toeristen en kon vroeger enkel georganiseerd bezocht worden). Alain rijdt vast en het duurt wel even voor de jeep terug verder kan. Het is al donker als we op de campsite net buiten de gate aankomen. Marina en Walter hebben on plaatsje al gereserveerd. Vanavond kunnen we de heerlijk warme douche dubbel appreciëren na al dat stof van vandaag.   (...)

eindelijk nog eens internet internet

Bericht - 08 juni 2017 om 16:49 uur

Ondertussen zijn we bijna 2 weken in  Namibië. In Babwata NP (Caprivi strip) zagen we vooral veel olifanten, nijlpaarden en overig klein wild, jammer genoeg geen wilde honden zoals vorige keer. We steken door langs de Angoleese grens richting Epupa falls. Om de lange rit te breken overnachten we in de enige campsite die in de wijde omtrek te bespeuren valt en komen in een comunity terecht. Hele vriendelijke mensen. Nadat we de WC met cif en vochtige doekjes hebben gekuist zijn we gesetteld. Is weer eens iets anders. De volgende overnachting hebben we in de prachtige Kunene River lodge voorzien. Werner en Alain wagen een kano-tocht (...)

prachtig landschap

Bericht - 26 mei 2017 om 09:53 uur

25/05 Eindelijk internet. We hebben een heerlijk ontbijt achter de rug in de Kunene River Lodge, helemaal in het Noorden van het land. Angola ligt aan de overkant van de rivier. Alain en Werner zijn gisteren met de kano gaan varen en hebben wat Angoleese grond meegebracht. Vandaag staat een ruig ritje langs de grens richting Epupa falls op het programma. We hebben al dikwijls mensen gehoord die dit gedeelte van het land het toppunt van Namibië vinden. Vandaag hebben we ook onze overnachtingen in Etosha geboekt gekregen, we zijn dus al zeker van onze slaap. Hopelijk meer nieuws binnen enkele dagen. (...)

laatste dagen Botswana

Bericht - 26 mei 2017 om 09:41 uur

22/05/2017 Omdat we allemaal vast rijden of andere problemen ondervinden gaan we Nxai NP niet binnen maar gaan ineens richting Maun om de permits voor Moremi te boeken. We betalen 100$ per koppel (de prijzen zijn weeral omhoog gegaan) om in Third Bridge te slapen. We zien cheeta’s, leeuwen, een luipaard, veel olifanten,…  Door de zware regen van januari en februari zijn de wegen hier en daar overspoeld en we kunnen niet naar de andere kant van het park geraken. We moeten dus terug naar de South Gate om zo naar Chobe te rijden. Ook in Savuti is het zwaar rijden. Het gras staat er hoog en we (...)