Avatar Sofie Cornelisssens

Sofie Cornelisssens

zand malen in de Khalahari

Bericht - 26 mei 2017 om 09:38 uur

16/05/2017   Rond 8 u vertrekken we richting Martin’s drift. Geen autosnelweg, allemaal goede pekweg. Enkel laatste rechte stuk zijn er gedeelten met veel potholes. Toch veel minder dan ons op voorhand werd verteld. Grensovergang gaat heel vlot en vervolgens hebben we mooie pekweg tot in Khama Rino. Het is een redelijk koude nacht. ’s Morgens rijden we nog even in het park rond en zien enkele neushoorns die op de vlakte grazen. Met een kleine ferry steken we jeep per jeep de Boteti-rivier over, we zien Hippo’s, olifanten en heel veel vogels langs de rivier/moeras en overnachten in het Kumaga wildlife kamp. Jammer dat we ’s nachts geen (...)

eerste dagen in den Afrique

Bericht - 26 mei 2017 om 09:30 uur

15/05/2017 Gisterenmiddag zijn we de grens met Botswana overgestoken. Ze probeerden ons  wijs te maken dat de grensovergang er gesloten was en we de grensovergang via Zimbabwe moesten gebruiken om Mugabe even goeiedag te gaan zeggen, bijna waren we ermee weg… Na een redelijk koude nacht op de Khama Rino campsite (we merken dat het winter wordt) is iedereen om half 7 al druk in de weer: afwassen, ontbijt klaarmaken,… Voor we richting Makgadikgadi NP vertrekken gaan we hier nog even rondrijden en proberen de 40 Rino’s te vinden (hieronder 7 zwarten). PS: We wensen nonkel Peter alvast veel beterschap.   Met een beetje vertraging zijn we vorige woensdag richting Blyde (...)

veilig aangekomen

Bericht - 10 mei 2017 om 09:23 uur

hallo thuisblijvers, een eerste berichtje uit Johannesburg. Na een vlucht van een dikke 10 uur zijn we veilig aangekomen. Daarna zijn we hartelijk ontvangen bij neef Vets in Rustenburg, zo'n 120 km buiten Johannesburg. Nadat we de supermarkt hebben leeggekocht (proviand voor de komende dagen) hebben ze ons op een heerlijk etentje getrakteerd en stonden erop dat we bij hen in huis zouden slapen. Het uittesten van ons tentmatrassen zal dus voor vanavond zijn.
Nu op naar de Blyderivier.

bijna zover

Bericht - 07 mei 2017 om 09:18 uur

Nog 1 nachtje slapen en het is zo ver. We zijn nu nog allemaal druk aan het inpakken en dan kunnen we vertrekken.
Vanavond gaan we eerst nog een beetje geschiedenis meepikken. 'A United Kingdom' speelt in de cinema en gaat over het
ontstaan van Botswana. Als ervaren safarimannen mogen we dit zeker niet missen!!
Ons volgende bericht zal er eentje vanuit het Zuidelijk halfrond zijn!

onze reisroute

Bericht - 21 april 2017 om 17:17 uur

Rondje Zuid Afrika, Botswana en Namibië  08/05 tot 09/06/2017

Een zwerftocht, een safari, een ontdekkingsreis, is een eenheid, anders dan alle andere reizen. Hij heeft een persoonlijkheid, een temperament, individualiteit, uniekheid. Een reis is als een mens; geen een lijkt op een andere. En alle plannen, voorzorgsmaatregelen, overleg en dwang leveren niets op. Na jaren van strijd komen we tot de ontdekking dat niet wij een tocht maken- de tocht maakt óns. Reisleiders, reisschema’s, reserveringen, vaststaand en onvermijdelijk, rennen zich te pletter op de persoonlijkheid van de tocht. Alleen als hij dit inziet, kan de gehaaide zwerver zich ontspannen en zich erbij neerleggen. Alleen dan zullen alle ergernissen in (...)

laatste vergadering voor vertrek

Bericht - 16 april 2017 om 16:49 uur

Vrolijk Pasen iedereen.Gisteren hadden we de laatste vergadering voor vertrek. Rijbewijzen worden ingescanned om aan Rob van Bushlore door te sturen. De medicijn-lijst en kleding-lijst wordt nog eens overlopen, vertrekuren worden gecheckt, een taxi voor vertrek wordt besproken...Voor het eerst op onze reis hebben we ons elk een plasteut aangeschaft om ongemakjes of ongelukjes  's nachts te vermijden. Benieuwd wat dat gaat geven. Verder hebben we in elke jeep ook een walkie-talkie voorzien. Dit  voor het geval we elkaar zouden kwijt geraken. Vooral in Botswana en Namibië is het, gezien het vele stof, misschien wel aangewezen om met enkele minuten interval van (...)

Zuidelijk Afrika 'here we come'

Bericht - 11 april 2017 om 17:54 uur

11 april 2017:
Als het goed is zijn we binnen vier weken reeds op weg naar het Kruger Park.
We zijn nu al enkele maanden aan het voorbereiden en stilaan komt alles dichterbij. We, dat zijn: ikzelf, Werner, Catherine, Alain, Marina en Walter. Voor ons zal het al de derde kampeerreis in Zuidelijk Afrika zijn. Onze reisgenoten hebben Zuid Afrika ook al bezocht maar zonder tent. Onze back-pack belevenissen en wildernis-avonturen hebben hen echter zo aangestoken dat ze ook wel eens tussen de dieren willen slapen.

Voor het zover is (onze reisroute is al enige tijd zo goed al klaar) moeten we (...)