Avatar Sofie Cornelisssens

Sofie Cornelisssens

op de top van duin 45

Geplaatst op 08 juni 2017 om 16:54 uur

Met zijn allen (Catherine blijft beneden om foto’s te trekken) beklimmen we ‘duin 45’, het is al vrij laat en het zand is dus ook al redelijk warm geworden. Ik probeer het op mijn blote voeten,  niet het beste idee… Wij gaan met de 4*4, anderen nemen de shuttle tot bij de vlei. Prachtig mooi allemaal. Overnachten doen we ergens onderweg. Aanvankelijk moeten we het op de camping stellen zonder WC of douche (de receptie is dicht en alle deuren zijn op slot). Enkel de huisgans is er om een oogje in het zeil te houden. De supervisor van de site komt wanneer we goed en wel gesetteld zijn toch langs om te ontvangen, de WC’s te openen en stookt een vuurtje waardoor we allemaal nog een heerlijk warme douche kunnen nemen. Dat hadden we vanavond toch echt niet meer verwacht.   De volgende ochtend kiezen Walter en Marina voor de pekweg om naar Lüderitz te rijden en er het spookstadje ‘Kolmanskop’ te bezoeken. De rest  gaat onmiddellijk richting Kgaladigadi Nat. Park om er wild te zoeken. We stoppen in Keetmanshoop om er in het Giants forest te wandelen en om 16 u mee de Cheeta’s eten te geven. Kamperen doen we naast het Kokerboomwoud. We kunnen prachtige foto’s nemen eens de zon onder begint te gaan. Tegen de middag steken we de grens over. Zoals het in Etosha wemelde van de zebra’s, hebben hier de Oryxen (gemsbokken) het voor het zeggen. Tevergeefs gaan we op zoek naar de bruine Hyena. De volgende dag hebben we meer geluk: een mooie Khalahari- leeuw (met de zwarte manen), een cheeta in de verte en een cheeta die net een gazelle heeft gevangen en er met tussenpozen van gaat eten. Voor de rest zien we ook ‘bad eared fox’ en uiteraard ook veel klein wild. Vanavond slapen we in een chalet omdat we nergens meer op de camping terecht konden. Al bij al niet slecht want gisterennacht (tegen de ochtend wordt het steeds koud) was het bere-koud.