Avatar Janneke en Monique

Janneke en Monique

6 months Down Under!!

Bericht - 15 maart 2018 om 12:51 uur

G’day mate, how are you going?

I reckon it will be hard to understand the Ozzie slang. I am sitting here with a stubby in my hand and my feet on an esky. Chooks and mozzies are aiming for my nibbly’s. Later on I'll drive my ute to macca’s or I'll be having barbie in the arvo with some accadacca in the background. Eitherway I need to go to the servo first and then get some goon at the bottle-o, since they don’t have that at woollies. There is heaps to tell about Straya. You don’t have to read it (...)

Een terug en vooruitblik vanuit Australie!!

Bericht - 31 december 2017 om 09:40 uur

Jannes: 2017: Het jaar waarin we onze spullen pakten en een nieuw avontuur aangingen. Een jaar waarin we samen lachten, huilden, genoten en vloekten. Wat was het een prachtig jaar!! Wow!! Een met veel herinneringen, veel uitdagingen, veel dankbaarheid, veel inzichten, veel overwonnen angsten, en nog veel meer liefde. Dit jaar heb ik gekozen om bewust te kiezen. Ik heb geleerd te luisteren naar mijn innerlijke kompas en deze vol vertrouwen te volgen. Door het leven uit een rugzak, leer je een stuk minder materialistisch te worden en ook ben ik erachter dat beweging een stuk makkelijker en leuker is zonder die (...)

Backpacken.. Echt niet geschikt voor iedereen..

Bericht - 05 september 2017 om 16:31 uur

Het leek ons wel leuk om ook eens de andere kant te belichten van onze reis. Een prachtige reis, echt waar, waar we bijna elke dag intens van genieten. Maar er zijn ook van die momenten waarop je denkt: “Nee, he. Dit ga je echt niet menen!” of “Godver, waarom kan het niet ff gewoon normaal?”. En laten we eerlijk zijn, de ene keer kun je zulke dingen gewoon beter hebben als de andere keer. Inmiddels dus 8 maanden aan het reizen, 7 landen aangedaan, ontelbaar veel stadjes en dorpjes gezien, ontiegelijk vaak onze tassen langs een ander bedje gezet (...)

Maleisië: Het land van de hoofddoekjes, boerka’s, Laksa, Nasi Lemak, Neusapen, Orang Oetangs, Thee met Crysantensmaak, super oprecht vriendelijke mensen, hitchhiking en bloedzuigers..

Bericht - 23 augustus 2017 om 16:16 uur

Wow, 7 maanden op reis en niet gedacht om nog zo onder de indruk te kunnen zijn. 1. Van alle Nederlanders die we hier zien. (In Taman Negara was gewoon 80% vd toeristen Nederlander en vooral gezinnen) 2. Dat het eten hier zo lekker en zoo goedkoop kan zijn! (Voor 20 eurocent kun je al Nasi Lemak kopen. Een driehoekig pakketje van rijst met ansjovis en sambal in een vetvrij papiertje of bananenblad) 3. Wat een aardige mensen hier! Ongelofelijk, zo open en oprecht vriendelijk en behulpzaam, zelfs als je er niet om vraagt en zonder verder iets van (...)

Land van de Com Ga, Banh Mi, Cau Lau, Cafe Den Da en Vlinders!!

Bericht - 31 mei 2017 om 12:16 uur

(Neem je tijd om het te lezen, kleine waarschuwing, tis een lang verhaal.. En dat terwijl we er al zoveel uitgehaald hebben, haha..)

Vietnam dus!
Nu ongeveer 2,5 maand aan het reizen/rijden in dit mooie, bijzonder gastvrije, soms gecompliceerde land met een heftige geschiedenis. We begonnen met elke dag aan het strand, toen wilden we heel graag de bergen in, maar daarna hunkerden we toch echt weer naar de zee. Maar dit land heeft alles wat dat betreft dus dat komt goed uit.
In Ho Chi Minh City hebben we onze stoere motoren gekocht en we konden onderweg. Naja de (...)

Het 4e land is een feit!

Bericht - 03 april 2017 om 12:42 uur

Bijna 3 maanden onderweg, heel veel bussen, bootjes en brommertjes verder, zijn we nu aangekomen in Ho Chi Minh City (Saigon), Vietnam. Ons Vietnam avontuur gaat nu echt beginnen.. Want een weekje Phu Quoc (spreek je uit als Fuu Kwaoik) was meer een luxe vakantie. 3 nachten bedacht, maar een week gebleven, zo fijn. Witte stranden, helder water, gesnorkeld, lekker veel seafood gegeten.. veel te goedkoop geslapen in een net nieuw hostel met zwembad, leuke mensen ontmoet, heerlijk. We hebben een visum voor 3 maanden dus nemen gewoon lekker de tijd waar het goed voelt.

Ho Chi Minh City is (...)

Take it easy..

Bericht - 26 februari 2017 om 18:55 uur

Deel 1: (Jannes) 25-02-2017

Morgen zijn we alweer 7 weken onderweg, en inmiddels zitten we helemaal in de reismood! Een paar weken terug waren we nog echt zoekende, maar ik kan inmiddels wel zeggen dat we het aardig onder de knie hebben inmiddels, het reizen..

Terwijl ik dit schrijf zit ik op een straathoek van Khaosan Road, met de tablet en het toetsenbordje op een krukje. Maar waarom dan? Nou, omdat een Thaise Rastaman op dit moment dreads aan het maken is bij Monique. En dat duurt ff, een uurtje of 3, dus ik probeer mezelf ook een beetje te vermaken. We (...)

Het vakantiegevoel begint te komen!!

Bericht - 30 januari 2017 om 11:07 uur

Vandaag is alweer de 4e week aangebroken van ons avontuurtje. En dat is het zeker een avontuurtje!

Terwijl ik dit zit te schrijven heb ik een enorme snotkop. Je zou het niet denken met deze temperaturen, maar ook hier kun je dus verkouden worden. Hebben die mondkapjes, die heel veel Aziaten hier dragen, misschien toch een functie? Haha..

Inmiddels zitten we in Vang Vieng in Laos. We slapen weer een aantal nachten in een tentje, budgetwise, maar het uitzicht is hier ook echt fantastisch. Een grasveld midden tussen de bungalows, net iets uit de stad, waar de koeien en waterbuffels ons (...)

Zoeken..

Bericht - 17 januari 2017 om 14:14 uur

We zijn tot de conclusie gekomen dat dit het thema is van ons eerste weekje op reis..

Terugdenkend wat we allemaal hebben gedaan en gezien voelt het nog allemaal een beetje alsof we wat afwezig zijn. Het is al moeilijk om te zeggen welke dag het is en wat we hebben gezien en gedaan. Het voelt alsof dit nog niet zoveel is geweest. We zijn in Bangkok begonnen, waar verschillende mensen hun mening over verteld hebben. In het algemeen zijn we niet zo van de steden, buiten dat juist de drukte van verkeer en alles wat je om je heen (...)

Bangkok

Bericht - 10 januari 2017 om 02:40 uur

09-01-2017

Wat een dag, wat een dag! We mochten bijna het vliegtuig niet in omdat we geen uitticket voor Thailand hadden. Oeps! Wel over gelezen natuurlijk, dus een hostel geboekt in Laos in de hoop dat dat voldoende was, maar niet dus. Dus net op het nippertje hebben we via onze telefoon nog snel een treinticket geboekt! Uh 2 eigenlijk, kwamen we gisteravond achter! Een naar Nong Kai en een naar Luang Prabang, even nog bedenken dus welke we gaan gebruiken.

Maar door al het gestress hebben we geen koffie meer kunnen drinken met onze familie en vriendjes die ons uit (...)