Avatar Lotte Kuiper

Lotte Kuiper

Weer terug in Sydney

Bericht - 29 juni 2019 om 07:54 uur

Het is al weer een tijd geleden dat ik iets heb geplaatst. Dit is het laatste reisverslag dat ik typ. We zijn erg druk met een appartement en werk zoeken. We houden jullie gewoon op de hoogte via de app! Misschien dat ik af en toe nog een lang reis verslag plaats van wat we hebben meegemaakt maar het gewone leven gaat voor ons ook weer beginnen.
We hebben besloten om terug naar Sydney te gaan aangezien we dat echt leuker vonden. Allebei zijn gave en mooie steden maar Sydney sprak ons meer aan. Ook omdat in de zomer kan (...)

Melbourne

Bericht - 25 juni 2019 om 14:44 uur

Gister hebben we ons eerste nachtje in het hotel geslapen. Rond 01:00 werden we allebei wakker, het was 24 graden in de kamer. De airco deed het niet en we hebben geen raam in onze kamer dus ben ik naar de receptie gelopen om te zeggen dat het echt te warm was. De airco’s waren anders ingesteld in verband met de winter, er kwam dus alleen maar warme lucht uit. Ik kreeg een ventilator mee en dat heeft wel geholpen. We hebben toen best lang uitgeslapen, wel fijn na een paar nachten in dat vieze hostel. Joris is de volgende (...)

Laatste dag Sydney. Eerste dag Melbourne

Bericht - 23 juni 2019 om 14:39 uur

Gister om 09:45 hebben we de bus gepakt naar randwick waar we paarden races plaats vonden. Toen we daar heen liepen, liepen we met allemaal mensen die er heel chique en opgedoft uitzagen. Wij waren gewoon netjes gekleed maar niet zo als zij. Achteraf bleken dat mensen van de members club te zijn. Wij hadden general admission kaartjes. De dag voor de race hadden we ons ingelezen over de dress code en daar hadden we ons netjes aan gehouden. Het was heel erg leuk om mee te maken. Veel mensen gokken daar op verschillende races die tegelijk plaats vinden, (...)

Sydney dag 5

Bericht - 22 juni 2019 om 02:15 uur

Gister zijn we naar een overheids gebouw geweest om een tax file number te regelen. Dit hebben we nodig om straks aan het werk te gaan. We moesten een adres in Australië opgeven maar aangezien we dat niet hebben heb ik een adres opgegeven van een meisje waar ik bij in de klas heb gezeten in Zuid Afrika. Zij woont in Sydney en heb regelmatig contactmoment haar. Het was voor haar geen probleem dat de brief met het nummer naar haar wordt toegestuurd. Zodra de brief binnen is stuurt ze ons een foto ervan en zo komen we aan (...)

Sydney dag 3

Bericht - 21 juni 2019 om 09:19 uur

Gister was het weer een mooie dag qua weer. De voorspellingen voordat we in Sydney kwamen waren niet goed, elke dag regen en bewolkt. Dat hebben we gelukkig nog geen 1 dag gehad. De tijd gaat hier heel snel. Morgen gaan we de hele dag naar royal randwick waar de paarden racen zijn, hier kunnen we gewoon met het openbaar vervoer heen. We hebben sochtends eerst rustig ontbijt gemaakt, yoghurt met fruit, hier op het dak terras met uitzicht over Bondi Beach. Daarna hebben we de bus gepakt naar Bondi Junction. Hier zijn we allebei naar de kapper geweest. (...)

Sydney dag 2

Bericht - 20 juni 2019 om 05:31 uur

Gister werden we om 07:30 wakker. Het was heel lekker weer. We hebben de bus gepakt naar circular quay, vanuit dit punt vertrekken de ferries naar verschillende plekken. Ook daar zijn Harbour bridge en opera house te bezoeken. We hebben hier een tijdje rond gelopen en vanuit daar de ferry naar manly gepakt. Mensen die wij uit Nederland kennen vonden dat plekje heel mooi! Toen we aankwamen hadden we niet het gevoel dat het gewoon Sydney is. Sydney city is zooo groot. Manly is wat kleiner en knusser, heel gezellig! Vee surfers die echt goed kunnen surfen. We hebben (...)

Sydney

Bericht - 19 juni 2019 om 02:21 uur

Gister ochtend hebben we camper helemaal schoon gemaakt. Rond een uur of 13:00 hebben we hem ingeleverd. We zijn toen met al onze spullen op de trein gestapt bij Arncliffe richting bondi junction. Veel Aziaten liepen hier rond. Daarna hebben we de bus gepakt naar bondi South Beach. Hier zat ons hostel, we hoefden gelukkig niet ver meer te lopen met al onze bagage. Nadat we hadden ingecheckt zijn we bij Bavarian house wat gaat eten aangezien we lunch hadden overgeslagen. Daarna even naar de supermarkt om een extra bak noodles te halen. We hadden nog 1 bak over (...)

Blue mountains National park

Bericht - 17 juni 2019 om 12:51 uur

Gister hebben we dus bij nrma ocean Beach overnacht. We hadden eerst geboekt bij Patonga caravan park maar de douches en toiletten waren zo vies dat we weg zijn gegaan. Savonds hebben we een hostel in Melbourne geboekt voor 4 nachten. We hadden smiddags rijst gekookt en savonds gebakken met curry worst en groente. Vandaag zijn we naar blue mountains National park geweest. We hebben nu allebei echt een jas aan. We zitten hier wat hoger maar het is echt koud, 8 graden was het vanmiddag. Sochtends is het 2 graden zag ik op de app van het weer. (...)

Hunter valley & umina beach

Bericht - 16 juni 2019 om 04:57 uur

Gisteren rond 12:00 kwamen we aan bij hunter valley, een groot wijn gebied aan de oost kust. We zijn toen naar een information centre gereden om daar informatie te krijgen over de wijn gaarden. We besloten om naar grape mobile te gaan, zij produceren ook polokbin brothers wine. We hebben de auto daar neer gezet en daar wilden we fietsen huren, om fietsend de regio te verkennen. De eigenaar was heel aardig en liet ons wat winnen proeven, voor die tijd had die al gezegd dat we op zijn terrein konden slapen voor 20 dollar. Dit was veel goedkoper (...)

Nelson Bay, Port Stephans

Bericht - 14 juni 2019 om 12:39 uur

Ik doe nu het verslag van twee dagen, gister en vandaag. Gister ochtend zijn we de dag begonnen met een walk door de mungo brush rain forest, dit duurde een half uurtje. Daarna zijn we door gereden naar Nelson Bay, dit ligt bij Port Stephans. Dit is ongeveer 180 km ten noorden van Sydney. We hebben een camping gevonden die niet te duur is en goede recensies had. We bekijken steeds de prijzen van campings, recensies en foto’s op wikicamps, dit is een hele handige app. We zijn van mungo brush via Tilligerry habitat naar de camping gereden. Bij Tilligerry (...)