Avatar Kees en Loekie de Vries

Kees en Loekie de Vries

Laatste week

Bericht - 12 juli 2017 om 19:16 uur

Laatste week Zaterdagochtend zijn we met regenachtig weer naar Kongsberg vertrokken. Onderweg klaarde het langzamerhand op en het werd nog zonnig weer. In Kongsberg heb ik een oude zilvermijn bezocht z'n 350 meter onder de grond. Je mag blij zijn dat je in die tijd geen mijnwerker was want de arbeidsomstandigheden waren  zwaar. Er heerst een constante temperatuur van 6 graden dus het bier is altijd lekker koud. Mem heeft het zilvermuseum boven de grond bezocht en toen we klaar waren zijn we weer naar het centrum van Kongsberg vertrokken. Daar was een grote braderie even rondgewandeld en toen weer (...)

Week 3

Bericht - 07 juli 2017 om 21:52 uur

Derde week Toen we uit maandag Tau vertrokken was het nog droog maar al vlug begon het te regenen. Langs weg 13 zijn we om hoog gegaan naar de Hardangervida en zijn beland op een camping in Roldal,een mooi plaatsje maar geen  mooie camping. De andere morgen redelijk vroeg vertrokken en onderweg een paar hele mooie watervallen gezien. Om een uur of twee op een camping gaan staan in Ringoy aan de rand van de Hardangervida .Het is mooi weer en nog even gevist en tot een uur of tien buiten gezeten. Woensdag hebben we een rondrit gemaakt en weer een (...)

Tau

Maps - 02 juli 2017 om 16:36 uur

Tweede week

Bericht - 02 juli 2017 om 16:11 uur

Week twee Op maandag 26 juni zijn we verder getrokken via Seljord en Kviteseid naar het Nissedal. Via een prachtige route  zijn we aanbeland op camping softestad aan het meer Nisser met een prachtig uitzicht. Als het weer goed blijft zijn we van plan hier nog een dag te blijven. Nu we zijn hier ook dinsdag de hele dag gebleven Mem even wassen en ik heb gevist en 4 forellen gevangen. Verder wat gewandeld een lekkere rustige dag. Woensdag zijn we na de koffie weer verder getrokken en de bedoeling was om voor Kristiansand een camping te vinden maar we zijn uiteindelijk in (...)

Eerste week

Bericht - 25 juni 2017 om 17:25 uur

Toen we dinsdag van huis vertrokken zijn wel via Bremerhaven over met een pont, naar Wischhafen gereden en weer met een pont en dan naar Denemarken gereden.  S'avonds om ongeveer 8 uur aangekomen op een camperplaats in Tinglev. De andere dag om ongeveer 10 uur weer verder gegaan hoger op in Denemarken en na wat omzwervingen zijn we terecht gekomen in Ejerslev Havn een mooi camperplekje bij een jachthaven. Daar regende het de volgende morgen pijpenstelen  zodat we na de koffie ook weer verder getrokken. Toen het weer droog werd zijn we nog even naar de stranden aan de westkust (...)

Aangekomen in Denemarken na een voorspoedige reis