Avatar Kees en Loekie de Vries

Kees en Loekie de Vries

Laatste week

Geplaatst op 12 juli 2017 om 19:16 uur

Laatste week Zaterdagochtend zijn we met regenachtig weer naar Kongsberg vertrokken. Onderweg klaarde het langzamerhand op en het werd nog zonnig weer. In Kongsberg heb ik een oude zilvermijn bezocht z'n 350 meter onder de grond. Je mag blij zijn dat je in die tijd geen mijnwerker was want de arbeidsomstandigheden waren  zwaar. Er heerst een constante temperatuur van 6 graden dus het bier is altijd lekker koud. Mem heeft het zilvermuseum boven de grond bezocht en toen we klaar waren zijn we weer naar het centrum van Kongsberg vertrokken. Daar was een grote braderie even rondgewandeld en toen weer verder getrokken. We zijn beland in Hvittingfoss en daar even gegeten en toen zagen we twee campers staan op een parkeerplaats en zijn erbij gaan staan en daar blijven we vanacht. Na de koffie hebben we een heel leuk gesprek met een man uit Finland en daarna zijn we vertrokken richting Porsgrunn . Het was redelijk weer en we zouden onderweg nog even koffiedrinken maar we konden niet echt een leuk plekje vinden. Daarom stonden we om elf uur al op de camping in Porsgrunn. Het was mooi weer geworden zodat het ons wel goed was. Ik heb nog gevist maar niks gevangen, maar toen we voor de camper zaten kregen we drie vissen aangeboden. Voor morgen dachten we dus ik heb ze direct schoongemaakt en in de koelkast gedaan. Maar toen Loekie de kippenpoten  zou bakken roken die niet goed meer. Dus de vis maar gebakken maar dat was ook geen succes. Dus geen vlees gehad bij het eten nou ja dat is ook niet zo erg. Nu maken we ons op voor de laatste nacht in Noorwegen en dan morgenmiddag met de boot naar Denemarken.  Zoals de bedoeling was zijn we  maandag half twee  op de boot  gegaan,na eerst Layka en Nynke te hebben uitgelaten. Na een boottocht van 4 en half uur aangekomen in Hirstals en direct doorgereden naar Hjorring bij de camperplaats waar we eerder waren. Omdat het weer goed was tot half elf buiten gezeten en toen op bed Dinsdagmorgen zijn we naar Schagen gegaan het uiterste noorden van Denemarken,  wel mooi maar heel duur en toeristisch.  Omdat het weer omsloeg en er dikke buien waren hebben we besloten om maar af te zakken. We hebben een plekje gevonden op de camperplaats van Karen en Thomas Schultz in Nore Snede. In prachtig plekje bij mensen op hun erf. Op naar huis.  Vandaag zijn we weer verder getrokken naar het zuiden van Denemarken. Met regenachtig weer zijn we beland in Tinglev waar we internet hebben. Morgen gaan we naar Duitsland en proberen bij een restaurant te komen in Bockhorn waar we van plan zijn een hapje te eten en overnachten. Dan is het de bedoeling vrijdag weer thuis te komen. Dit was het laatste verslag groeten Heit en Mem en de hountsjes.

Ewout
Geplaatst op 13 juli 2017 om 07:14 uur
Leuke verhalen schrijven jullie. Helaas al weer op de terugweg lees ik. Hoe was de vis die jullie hebben gekregen? Goede terugreis gewenst en tot snel. Groetjes Ewout.

Linda & Ewout
Geplaatst op 13 juli 2017 om 06:19 uur
Oeehh een zilvermijn, dat betekend goed nieuws voor mijn cursus edelsmeden 😁 Goeie reis nog even en tot snel.

Symon en Sandra
Geplaatst op 12 juli 2017 om 21:33 uur
He Kees en Loek, wat fljut de tiid om net. Jullie zijn al weer op de weg terug! Maar ook wel weer gezellig dat jullie er zometeen weer zijn. Kunnen jullie het Gytsjerker feest nog mee pakken. Hopelijk nemen jullie mooi weer mee. Het is hier beetje wisselvallig. Moet wel zeggen dat het niet koud is eerder nat. Nou, voorzichtig rijden en tot vrijdag/zaterdag. Groetns.