Avatar Clarinda Huguenin

Clarinda Huguenin

Anjali House

Bericht - 20 november 2017 om 05:10 uur

De eerste drie weken zijn al om, maar wat doe ik nu eigenlijk naast plezier maken en weekendtripjes. Ik doe ook nog wat nuttigs, althans dat hoop ik dan. Ik ben hier als social work vrijwilliger bij Anjali House. Anjali house is een soort school waar verschillende activiteiten worden georganiseerd voor jongeren die opgroeien in een arme omgeving. Veel kinderen komen uit gezinnen waar verwaarlozing en geweld niet onbekend is. Ouders hebben niet altijd het vermogen om hun kinderen naar school te laten gaan en in plaats daarvan laten ze hun kinderen, hoe jong ook nog werken op straat (...)

Ver weg, maar toch zo dichtbij

Bericht - 19 november 2017 om 11:37 uur

Al vroeg uit bed om naar de haven  te vertrekken. De haven waar de boot op me wacht om mij naar Battambang te brengen. Wat is dit de moeite waard zeg! Op het bovendek geklommen en een hele dag heb ik genoten van de floating villages, floating forests en het koele briesje in mijn gezicht. Na een paar uur, maken we een stop bij een restaurantje midden op het meer. Kano´s varen ernaartoe om hun producten te verkopen en kinderen erom heen die roepen, spelen en lachen om ons heen.

Verder op de route zie ik alleen maar vissersboten, netten (...)

Kulen Mountain

Bericht - 15 november 2017 om 09:18 uur

Het word maar weer eens tijd voor een verhaaltje. Wat heb ik al weer veel gedaan. Elke dag heb ik wel weer nieuwe indrukken, gedachten, ervaringen en leermomenten. Vandaag heb ik voor mijn gevoel voor het eerst het echte Cambodja ervaren. Al ben ik nog maar één keer bij Anjali House geweest (hier zal ik de komende weken workshops geven en de social worker helpen met haar programma), werd ik al uitgenodigd door mijn collega's om mee te gaan naar de Kulen Mountain, ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Siem Reap met de Motobike. Ik mocht achterop, alleen al de (...)

Insecten: echt een delicatesse!

Bericht - 07 november 2017 om 13:12 uur

De eerste avond bewust voor de wandelbenen gekozen om Siem Reap op mezelf nog eens te verkennen, de fiets zag ik nog niet echt zitten. Maar in de avond moest ik er toch echt aan geloven om in deze drukte op de fiets te stappen. Samen met de andere vrijwilligers gingen we eten bij een lokaal tentje.  Falafel werd me aangeraden dus daar ging ik voor, inderdaad het smaakte best goed een soort broodje met vlees en pittige salade en humus saus. Na het avondeten vertrek ik samen met Kai en Celine naar de rivier voor het Water Festival. Wat een super mooi gezicht, al die lichten, (...)

Van Amsterdam naar Siem Raep

Bericht - 04 november 2017 om 03:55 uur

De eerste week is al weer bijna om. Al zoveel indrukken om me heen en dan zit ik nog maar op één plaats, Siem Raep. Eerst maar beginnen in met de reis naar Siem Raep. Van Amsterdam naar Dubai, in Dubai rennend naar de volgende vlucht omdat er vertraging was. Binnen een half uur zat ik weer in het volgende vliegtuig en bij alle controles konden we gelijk doorlopen, ideaal. Toen van Dubai naar Bangkok, groot. Groot dat is het eerste wat ik me bedacht toen ik op het vliegveld in Bangkok liep, groot in alles. De mensen massa gevolgd waar ik in de rij uiteindelijk stond (...)

Status update van 31 October 2017

Status update - 31 oktober 2017 om 17:16 uur

Yes! Gearriveerd in bangkok, de hele reis soepel verlopen, nu even rusten in het super toffe Here Hostel en vannacht verder met de bus naar Siem Raep.

Here Hostel Bangkok

Maps - 31 oktober 2017 om 17:15 uur

Big five afgevinkt

Bericht - 14 oktober 2017 om 19:43 uur

De big five hebben we af mogen vinken, fantastisch en daarbij mogen we nog de cheetah, wilde hond en antilopen toevoegen. Wat een belevenissen zo in de wildernis, lodges in de middle of nowhere, luipaarden in de boom, cheetah voor de auto en voordat je het weet sta je midden in een kudde olifanten die kaar eens bedacht hebben het waterreservaat te slopen, pfoe wat een kracht in die beesten. Helaas zijn we nu al weer aan de laatste week van onze reis door Zuid-Afrika. Morgen staat de Sani Pas op de planning, geen safari maar vooral natuur. Oh (...)

Safari op zijn best

Bericht - 01 oktober 2017 om 21:15 uur

Even een paar dagen stil, maar dat is wat je moet zijn als je op safari gaat in de bushbush, stil en ontspannen en nog belangrijker gefocust. En dat waren we samen met de gidsen. Verschillende soorten prachtige vogels in magnifieke kleuren en onze eerste safari poseert een giraffe netjes voor de foto. Geloof me, alleen dan al kan je dag niet meer stuk. De afgelopen dagen hebbem we wel safari's gehad en allemaal met veel geluk. De zebra, giraffe, olifant, leeuw, nijlpaard, hyena, verschillende bokken en herten kunnen we afvinken. Het mooiste moment was toch het luipaard. Wat (...)

Bekeuring binnen 500m

Bericht - 27 september 2017 om 20:38 uur

Ontbijt buffet, we zijn nog niet uit bed of we worden gegroet: 'Goodmorning Sir/Madam, how are you, did you sleep well, is this table ok for the breakfast? We also have that one over there, would you like some cup of tea or coffee?'. En zo ratelen ze maar door, oh zo vriendelijk. Van alles was mogelijk voor het ontbijt. En vraag je waar het toilet is dan vegen ze nog net je kont niet af, geweldig! Vandaag is de huurauto ook gebracht, inpakken en wegwezen was de bedoeling voor vandaag. Dat ging even wat anders. Nog geen 500m (...)