Avatar Alie van Dijk Cornelissen

Overstap naar Aline.jouwweb.nl

Bericht - 09 september 2018 om 22:22 uur

Lieve Lezers

Als je ons wil volgen... ik ben overgestapt naar aline.jouwweb.nl. dit omdat ik  een eigen weblog heb gecreëerd en daar teksten en foto's op één pagina kan plaatsen. Kom kijken en laat weten wat je er van vind.

HG Alie

Een dagje niets

Bericht - 03 september 2018 om 21:33 uur

Vandaag een dagjes niets. Alleen maar genieten van de zon, lezen, een boodschapje doen, en verder niets. Heerlijk

Onze reis naar Saumur

Bericht - 02 september 2018 om 21:03 uur

Na een gezellige avond en een lange nacht zaten we vanmorgen om half negen aan een mooie bedekte ontbijttafel. Een ontbijt met een echte Franse croissant en lekker stokbrood. De B&B eigenaar gaf ons een tip om voor dat we onze reis zouden voortzetten naar Saumur om eerst naar Lyon-la-Foret te gaan. Lyon-la-Foret is één van de 100 mooiste dorpjes uit Frankrijk en het ligt 10 km rijden van Perriers sur Andelle. Tegen half tien hebben we hartelijk afscheid genomen en via een prachtige route  door een heuvelachtige en beboste streek reden we rond de klok van tien Lyon-la-Foret binnen. Geen woord te veel gezegd.  Prachtige oude (...)

Op weg naar ons overnachtingsadres in Haut Normandie

Bericht - 31 augustus 2018 om 21:29 uur

Vrijdag 31 Augustus

Toen ik vanmorgen op mijn bed uit kwam en naar buiten keek zag ik de eerste zonnestralen al voorzichtig boven de flat te voorschijn piepen. Het was nog fris buiten, maar het beloofde een mooie dag te worden. Na ons gebruikelijke ritueel van wassen, aankleden en eten hebben we de laatste dingen in gepakt en de auto ingeruimd. Alles vond makkelijk een plekje en tegen tien uur waren we reis klaar. Eerst nog even naar de groenboer en toen daar bleek dat Henk zijn zonnebril niet bij zich had terug naar huis. Half 11 vertrokken we echt uit (...)

Tot slot .....

Bericht - 08 juli 2018 om 19:17 uur

Zaterdag 7 juli…. 28 graden

Alweer een week thuis na een onvergetelijke vakantie, met net als in Frankrijk iedere dag een stralende zon en heerlijke temperaturen, zijn we weer helemaal in beslag genomen door alle dingen die op ons lagen te wachten. Onze laatste autorit, van onze vakantie, richting huis was er een met wat hobbels en bobbels. Het eerste stuk naar België ging prima maar in de buurt van Antwerpen stond de weg wijzing niet goed aan gegeven en in plaats van afslag naar Nederland reden we richting Brussel. Volgende afslag genomen en onze ‘truus’ leidde ons via (...)

Naar Crotoy en St. Valerie sur Somme

Bericht - 29 juni 2018 om 21:51 uur

Donderdag 28 juni 2018 …28 graden

Het is bijna niet te geloven maar vandaag weer een helderblauwe lucht en een stralende zon. Vanmorgen om 8 uur zat ik al buiten op het terras van het zonnetje te genieten. Heerlijk buiten op ons gemak buiten ontbijten in de zon. Dat zullen we wel missen als we volgende weer thuis zijn. Rond 11 uur zijn we in de auto gestapt om naar Le Crotoy en St Valerie sur Somme te gaan. Twee plaatsjes niet ver van hier die als  ‘een bezoek waard’ plaatsen staan aan gegeven. Le Le Crotoy is gelegen in (...)

Genieten van de Belle époque van Mers-les-Bains

Bericht - 29 juni 2018 om 21:31 uur

Vrijdag 29 Juni 2018 … 24 graden
Onze voorlaatste vakantiedag was een dag met een blauwe lucht en rond het middag uur hier en daar witte wolkjes die aan het einde van de middag weer verdwenen. In de loop van de dag begon er een stevige frisse wind  te waaien. Dat maakte dat we goed in de zon konden zitten zonder dat het te warm werd. Omdat we voor vandaag en morgen nog een paar boodschappen nodig hadden stapten we na het ontbijt in de auto om even naar de supermarché te rijden. Maar voordat we naar de winkel gingen zijn we eerst naar de boulevard van Mers- les-Bains gereden (...)

Een bezoek aan Chateau Eu en Le Tréport

Bericht - 27 juni 2018 om 23:17 uur

Woensdag 27 juni 2018 … 22 graden

Ook vandaag weer een strakblauwe lucht. Geen wolk te zien. Wat boffen, onze laatste week aan zee en alles straalt. Er stond vandaag wel wat meer wind dan gisteren, waardoor de temperatuur bleef steken op 22 graden. Voordeel dat de wind het weer zo heerlijk maakt.  Weer de hele dag buiten. Heerlijk. We zijn vandaag naar Eu en Le Tréport geweest.  In totaal een rondje van 13 km. Eu staat bekend om zijn rijke erfgoed, een prachtig Chateau en de kapittelkerk van Onze-Lieve-Vrouw en Sint-Laurentius. Eu is ideaal gelegen op 3 km van (...)

Rit door de baai de Somme

Bericht - 27 juni 2018 om 23:14 uur

Dinsdag 26 juni …24 graden

We startte onze dag met een ontbijt in de zon.  In de caravan was het nog koud.

Het koelt ‘s nacht hard af en als we uit uit bed komen is het ongeveer 13 graden in de caravan. Henk had gisteren tegen me gezegd dat ik moest bedenken wat ik zou willen en dat was best moeilijk. We zijn nu in Picardie en ik had me nog nooit verdiept in deze streek. Nu we hier zijn ondekken we hoe mooi en uit gestrekt het hier is. Heel landelijk en prachtige stille weggetjes tussen de koren, (...)

Naar de markt in Mers-les-bains

Bericht - 25 juni 2018 om 22:44 uur

Maandag 25 Juni 2018… 23 graden Het is op maandag altijd markt in Mers-les-Bains en we we hadden brood en groente nodig,  dus alle redenen om naar Mers-les-bains te gaan. De camping ligt langs een smalle weg 2 km van het centrum van de Mers-les-bains. De zee lag aan de horizon diepblauw te glinsteren. Ongeveer 1 km vanaf de camping kan je rechtsaf slaan en dan rij je naar een prachtig uitzichtpunt (...)