Avatar Anneke en Ben

Anneke en Ben

Nieuwe locatie van onze reisblog vind je door met google te zoeken op: annekebencanada.blogspot.com

Vastgezet bericht Status update - 06 juni 2023 om uur

Deze reisblog werkt niet meer. Lees hier het vervolg van onze reisdoor met google te zoeken op: annekebencanada.blogspot.com

Icefields Parkway

Video - 06 juni 2023 om 04:26 uur

Johnson Canyon

Video - 05 juni 2023 om 01:23 uur

Dag 4 Lake Louise en Johnson Canyon

Bericht - 04 juni 2023 om 23:52 uur

Deze dag begon om 6 uur met opstaan. Zeven uur ontbijt en op naar Lake Louise. Het is zondag dus kan het weleens druk zijn. Dit meer staat bekend om de typische kleur van het water. Dit komt voort uit een mengsel van helder gletsjerwater dat zich heeft vermengd met het gruis van de afgesleten rotsen. Deze smaragdgroene kleur is betoverend mooi en typerend voor het water van Lake Louise. We besloten naar Lake Agnes te lopen, een hike van 3,6 km met een hoogteverschil van 384 meter. Onderweg kwamen we mooie vergezichten tegen, zie de foto's. Het afdalen ging (...)

Dag 3 op naar de Canadian Rockies

Bericht - 04 juni 2023 om 00:59 uur

Vanmorgen vroeg waren we toe aan iets nieuws. Dat komt goed uit want dit is de dag dat we vertrekken richting de Rocky Mountains. Na een bakkie buiten op het terras, wat meer leek op een luchtplek in een gevangenis, pakken we onze spullen en vertrekken. We hebben een aantal tussenstops gepland. Een van die plekken is het Olympic Park in Calagry waar in 1988 de winterspelen zijn gehouden. Hier maken we een foto van de schansspringbanen en vervolgen onze reis richting Canmore langs een prachtige route. In Canmore bezoeken we onder andere de beroemde Engine Bridge, bekend (...)

Dag 2 Downtown Calagary

Bericht - 02 juni 2023 om 23:33 uur

De volgende ochtend, of eigenlijk was het nog nacht, zijn we klaar wakker door het tijdsverschil. Het is even wennen. Anneke had raar gedroomd en Ben was om 3 uur al wakker. Het ontbijt stelt hier niet veel voor, maar er is koffie, dus dat is prima. De zon schijnt. We besluiten vandaag wat spullen te kopen voor het vervolg van de reis. We kopen een electrische koelbox die aan de 12v kan in de auto. Omdat het een 2e handsje is hebben we garantie tot de deur. We wagen het er op. Zo kunnen we in ieder geval (...)

Verslag van de reisdag naar Calagry

Bericht - 02 juni 2023 om 14:27 uur

Dag 1 van onze reis. Robert is 6:47 uur keurig op tijd om ons naar de trein in Heerenveen te brengen. Robert en Willemien hadden drie wekkers gezet om op tijd wakker te worden. Erg lief, wat toch al opviel de laatste dagen, we hebben veel goede vakantie en veel plezier wensen in ontvangst mogen nemen. Blijkbaar gunnen jullie ons dit, en dat doet ons heel goed.
Eenmaal aangekomen op het perron daar is het nog een uitdaging om door de poortjes te komen met elk twee koffers, maar het lukt.
Om 5 voor half 8 stappen we in de (...)