Avatar Vincent Bieling

Vincent Bieling

About last weekend

Bericht - 26 juni 2017 om 10:22 uur

De gehele stageweek hadden we gelukkig wat om naar uit te kijken: een weekend vol met plannen!

Op zaterdag stond eerst de verhuizing van het ene naar het andere hotel voor de deur. Alles was al ingepakt op vrijdag, waardoor we zaterdagmiddag uit stage meteen door konden naar het volgende en het laatste verblijf: Serela Legian Hotel. Nadat we eerst op de vijfde (en hoogste) verdieping werden geposeerd, werden we gelukkig verplaatst naar de derde verdieping. De vijfde verdieping beschikte namelijk niet over een balkon met uitzicht, maar de derde verdieping gelukkig wel! Gelukkig waren hier nog 2 kamers vrij en (...)

Stageweek 6

Bericht - 26 juni 2017 om 09:55 uur

Stageweek 6 zit er ook alweer op, wat betekent dat ik nu al bijna op de helft zit!

Afgelopen week was opnieuw een rustig weekje waarin we voornamelijk de wekelijkse taken hebben voltooid en deels aan ons stageverslag hebben gewerkt. Aangezien Jaapie en ik naast elkaar zitten op stage komen we dagen ook makkelijk door en het werk wat we moeten doen is helemaal niet zo verkeerd! Zo zijn we bijvoorbeeld vrij in de keuze wat we met de sociale media doen (https://www.instagram.com/vilorium/ en https://www.facebook.com/Vilorium/), misschien leuk om is te bekijken en alle posts die je (...)

Eerste ongeluk..

Bericht - 22 juni 2017 om 08:54 uur

Na al meer dan een maand een botsing in het chaotische verkeer weten te vermijden, had ik dan toch afgelopen dinsdag mijn eerste ongeluk. Schade: enkele schaafwonden + een dikke en blauwe knie.

Onderweg terug van het avondeten voegde er een auto vanuit een zijstraatje de weg op richting ons hotel. Dit invoegen deed die zo langzaam en onoplettend dat die nooit heeft gezien dat hiervoor geen ruimte was gezien het naderende verkeer. Deze auto had dus duidelijk niet goed in zijn spiegels gekeken want er was totaal geen ruimte om in te voegen en ook het aankomende verkeer naderde hier te (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Stageweek 5

Bericht - 20 juni 2017 om 04:26 uur

Weer even een update over de afgelopen stageweek!

Afgelopen week was het heel rustig op stage, mede ook doordat Jaapie en Meggy vanaf woensdag naar de Gili's waren vertrokken. Deze week was ik dus erg op mezelf aangewezen. Vanwege deze rust, had ik wel alle tijd om tijdens de stage aan mijn stageopdracht te werken en dus ben ik aardig opgeschoten. Verdere uitdagende taken zaten er deze week niet in.

In het weekend heb ik het rustig aan gedaan. Na zaterdag eerst tot 12 uur gewerkt te moeten hebben, ben ik op mijn gemakje naar het strand gegaan. Hier heb ik genoten (...)

Verblijf

Bericht - 16 juni 2017 om 07:48 uur

Inmiddels hebben we een nieuw verblijf gevonden voor onze resterende tijd in Bali. Vanaf 24 juni zullen we helaas het Casa Dasa hotel moeten verlaten (vanwege het feit dat het vanaf dan volgeboekt is), maar daarvoor in de plaats komt het Serela hotel (ook in Legian), wat ook niet verkeerd is!

Over iets minder dan anderhalve week zullen we intrekken in dit hotel. Dit verblijf ligt iets verder weg van stage vandaan, maar ligt wel op loopafstand van het strand, ook prima! Voor wat, hoort wat, toch? Voor geïnteresseerden die willen kijken hoe ons nieuwe hotel eruit ziet, hier de (...)

Surfen!

Bericht - 12 juni 2017 om 04:17 uur

Eindelijk was het dan zo ver, ik ben gaan surfen! Gister had ik met Jojo afgesproken om te gaan surfen, aangezien Jaapie en Meggy samen richting Ubud zijn gegaan. Hier hebben ze de Monkey Forest bezocht en zijn ze door de rijstvelden en langs watervallen getourd, maar ik, ik ben lekker gaan surfen!

Rond een uurtje of 1 had ik met Jojo afgesproken. Na een surfboard + surfshirt gehuurd te hebben, voor maar 50.000 Rupiah voor de gehele dag (omgerekend €3,50) zijn we de zee in gedoken. Vroeger heb ik wel eens surflessen gevolgd op Gran Canaria, dus vol goede moed trotseerde ik de hoge golven. Toen we diep genoeg waren, ging ik ervoor, (...)

Stageweek 4

Bericht - 11 juni 2017 om 15:22 uur

Week 4 zit er alweer op wat betekent dat ik inmiddels al op een derde zit van deze reis. Jup, het gaat aardig snel, misschien zijn 3 maanden wel te kort..

Deze week heb ik qua taken gelukkig een redelijke uitbreiding gehad. Naast het marktonderzoek (sociale media bijhouden, concurrenten analyseren, statistieken opstellen, stageverslag, etc.) heb ik onderzoek moeten doen naar een SEO-beleid en moest ik een template opstellen voor het financiële jaarverslag. Allebei ontzettend leuk... wel interessant, maar niet heel erg uitdagend.

De zaterdagmiddag hebben we deze week niet gewerkt, wat betekende dat we dus een langer weekend dan normaal hadden. Deze (...)

Surprise!

Bericht - 08 juni 2017 om 15:17 uur

Zojuist heeft Jan-Willem zijn vriendin Meggy opgehaald van het vliegtuig. Uitzinnig dat hij was om haar eindelijk weer te zien, ging hij op weg naar het vliegveld met de taxi. Na hij haar had opgehaald, kwamen ze even langs bij mij om gedag te zeggen, voordat ze gezellig samen uiteten gingen bij Mozzarella.

Geklop op de deur, dat zullen ze wel zijn denk ik. Ik doe open en daar staat het verliefde stel terwijl ik nog aan het facetimen ben met Fem. Dit is uiteindelijk ook misschien wel het leukste. Want wat blijkt, Meggy kwam niet alleen even gedag zeggen, (...)

Stageweek 3

Bericht - 05 juni 2017 om 08:15 uur

Stageweek 3 zit er inmiddels alweer een tijdje op, hierbij nog even een update erover.

Net als de eerste 2 weken van deze stage, verliep week 3 nagenoeg identiek. Deze week heb ik vooral weer aan het stageonderzoek mogen werken, heel veel opgeschoten ben ik alleen niet, maar gelukkig heb ik nog voldoende tijd. Zaterdag hebben we opnieuw een dagje overgewerkt, wat betekent dat ik inmiddels al op 4 dagen zit die ik kan opnemen als vrije dagen zodra vriendin of familie hier is.

We zijn wel bijna elke dag na het werk  naar het strand geweest om ons hoofd even (...)