Avatar Bianca van Etten

Bianca van Etten

Donderdag 1 september

Bericht - 01 september 2016 om 18:06 uur

En we zijn weer thuis! Woensdagochtend 31-8 rond 9:15 uur vertrokken naar het vliegveld. Twan heeft ons daar afgezet en is toen de camper gaan terugbrengen. Rond 11:15 uur was hij ook op het vliegveld. Onze vlucht was pas om 17:20 uur. Dus we moesten nog lang wachten. Met ongeveer 3 kwartier vertraging zijn we dan eindelijk opgestegen naar Reijkjavik. Daar konden we gelijk boarden voor Brussel. Rond 13:00 uur Nederlandse tijd kwamen we aan in Brussel. Flink moe door een nacht over te slaan. Af en toe de oogjes dichtgedaan, maar echt slapen kun je het niet noemen. (...)

Dinsdag 30 augustus

Bericht - 31 augustus 2016 om 02:27 uur

Laatste avond in Amerika! Wat zijn de weken voorbij gevlogen. Vanochtend vertrokken vanuit Estes Park naar Golden(voorplaatsje van Denver). Via een spannende en erg hoge bergpas door de Rocky Mountains. Veel bochten maar wel hele mooie uitzichten. Nu de BBQ aangestoken, ondertussen al 2 koffers weer ingepakt en dan straks de rest inpakken. Twan heeft ons al ingecheckt voor de vlucht van morgen. Hij zet ons morgen af bij het vliegveld en gaat daarna de camper inleveren. Hij komt dan met de taxi naar het vliegveld. Onze vlucht is om 17:20 uur vanuit Denver naar Reijkjavik. Donderdagmiddag rond 14:00 (...)

Zondag 28 augustus

Bericht - 29 augustus 2016 om 01:42 uur

Gisteren een rondje rond Devils Tower gewandeld. Het blijft een rare berg! Vandaag zijn we naar Mount Rushmore gereden. Ook weer zo apart. Tijs vond het wel gaaf dat ze het meeste gedaan hebben met dynamiet! Onderweg weer herten, bizons en veel priairi dogs gezien. Prairi dogs lijken op eekhoorns. Grappige wezentjes! Na mount Rushmore zijn we naar Wind Cave National Park gereden. Hier hebben we een tocht gemaakt van een paar kilometer onder de grond. Het ondergrondse stelsel is heel groot en wij hebben maar een heel klein deel ervan gezien. Interessant om te horen hoe de grot (...)

Vrijdag 26 augustus

Bericht - 27 augustus 2016 om 02:16 uur

We zijn weer online! 3 volle dagen doorgebracht in het hele grote park Yellowstone! Super mooie natuur, geisers, bronnen en wilde dieren! Op de camping liepen er 2 bizons rond, dus die hield ik(de rest war minder) goed in de gaten. Wil natuurlijk wel weten waar ze zijn. Heel veel foto's gemaakt van geisers en bronnen. De ene nog mooier van kleur dan de ander. Veel gewandeld. We zaten op flinke hoogte, dus 's avonds en 's nachts werd het er flink koud!! Voor het eerst onder een deken geslapen en de verwarming sprong zelfs een keer aan in de (...)

Zondag 21 augustus

Bericht - 22 augustus 2016 om 05:38 uur

Gisteren een hele mooie en warme wandeling gemaakt naar Delicate Arch! Wat is die boog van dichtbij groot. Vorige keer zijn we alleen naar het uitkijkpunt gewandeld. En dan zag je de boog op afstand. Weer volop foto's gemaakt. Daarna zijn we naar Canyonlands National Park gereden. Ik kan niet precies uitleggen wat dit zijn. Maar het zijn soort kraters in de grond. Kom later maar de foto's bekijken. Vandaag en morgen zijn vooral rij dagen. Vandaag onderweg gestopt bij opgravingen van dinosaurussen. Om de opgravingen heen hebben ze een museum gebouwd. Het zijn dus echte botten. Tegen 17:30 (...)

Antilope Canyon-Lake Powel-Monument Valley

Bericht - 20 augustus 2016 om 01:55 uur

Vanuit Page zijn we op donderdag toch weer terug gegaan naar de Lower Antilope Canyon (zie groepsfoto van blog 4 jaar geleden). Toerisme is in de 4 jaar tijd flink toegenomen. In plaats van een klein hokje waren er nu 2 touroperators. Het was wel aanschuiven om de canyon in te gaan en om er door te lopen. Gelukkig hadden we een super leuke gids die veel deed vertellen en ons de tijd gaf om mooie foto's te maken. De canyon was nog even mooi en indrukwekkend. Daarna zijn we doorgereden naar Lake Powel, waar we nog hebben gezwommen (...)

Grand Canyon-Page

Bericht - 18 augustus 2016 om 16:33 uur

Bob, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De afgelopen dagen in de Grand Canyon offline geweest. Grote ramp volgens Kim. We hebben een paar mooie wandelingen gedaan langs de rand van de Canyon en deze keer zijn we ook naar beneden de Canyon ingelopen. Naar beneden was vooral oppassen en naar boven was vooral vermoeiend. S avonds nog naar zonsondergang gaan kijken. De volgende dag hadden we een super verrassing voor de kids. We hebben een helicoptervlucht van 45 minuten gemaakt over en door de Grand Canyon. Super gave en coole ervaring. Daarna zijn we doorgereden naar Page. Onderweg zijn (...)

Maandagochtend 6:30 uur Las Vegas

Bericht - 15 augustus 2016 om 15:49 uur

Goedemorgen allemaal, helaas al 2 dagen niet buiten kunnen eten. Veel te warm😃. Gisteren via Joshua Tree park naar Las Vegas gereden. Tegen de avond eerst even verkoeling gezocht in het zwembad en daarna een wandeling gedaan over de Strip. Tussendoor even via een hotel om even af te koelen. Bij het hotel The Venetianen binnen geweest en de gondoltjes zien varen. We hebben er niet ingezeten. In ons eigen "Hotel Circus Circus" hebben we lekker gegeten(Buffet met heerlijke toetjes). Zometeen even douchen en ontbijten, Twan is al koffie aan het zetten(6:45uur!). Daarna rijden we via de Hoover Dam (...)

Zaterdag Camperdag

Bericht - 14 augustus 2016 om 07:39 uur

Vandaag dus afscheid genomen van de Van Etten clan en zijn we terug naar Los Angels gereden om de camper op te halen. Rond half 12 waren we daar, dit duurde toch nog best wel lang. Daarna in een spannende rit van de Camper ophaalplaats naar de inleverplek voor de auto. Ik in de Dodge achter de camper aan 😃. Voordat we met de camper uit Los Angeles waren, waren we alweer 3 uur verder! Wat een drukte!! Gelukkig werd het rond een uur of vier rustiger en zijn we boodschappen gaan doen en een klein hapje gegeten. Daarna (...)

Vrijdag 12 augustus

Bericht - 13 augustus 2016 om 00:04 uur

Vandaag alweer vrijdag 12 augustus. Wat gaat het snel. Gisteren zijn we naar San Diego geweest. John en zijn gezin zijn naar Legoland geweest en wij zijn samen met Corne en co naar de USS Midway museum geweest. Een militair vliegdekschip. Eerst het schip helemaal van binnen bewonderd en daarna op het dek zelf. Op het dek stonden allemaal vliegtuigen en helicopters. Was zeker de moeite! 'S avonds maar weer lekker gebbqt. Vandaag zijn we naar het strand gereden. Voor ons de eerste keer dat we in de pacific oceaan hebben gezwommen. Nu lekker gelunched en zitten de kids (...)