Avatar Nelly Twickler

Nelly Twickler

Luxury

Bericht - 05 maart 2019 om 11:47 uur

Wat voor de één luxe is kan voor een ander normaal zijn. Wat hier in Ras Al Khaimah zeker is dat hier voor een overtreffende trap geldt voor iedereen. Ons verblijf op Marjan Island in het Rixos Al Bab Bahr een schitterend resort met een ultra-inclusive formule waar je U tegen zegt. Top-entertainment en aan alles gedacht. Dineren in 1 van de 7 restaurants waar je a la carte je keuze kan maken. En ook het fantastische buffetrestaurant The Seven Heihgts mag niet ontbreken. Vervolgens mogen wij ons verblijf aan de andere kant van de baai vervolmaken. In het Waldorf (...)

Dubai een toffe Metropool

Bericht - 01 maart 2019 om 19:54 uur

Wat een niet te willen missen belevenis deze metropool die Dubai heet.

We zijn van af de luchthaven in het centrum vlakbij de luchthaven gestart in een low-budget hotel in de wijk Deira, het  hotel voldeed voor 1 nacht en de wijk is ontzettend leuk, je gaat op met de bewoners van de wijk en je kunt er lekker voordelig shoppen en eten. En superfijne metroverbinding de Union die je alle kanten opbrengt.

De andere 2 nachten brachten we door in het oude centrum van Dubai, even een kleine wandeling en je staat bij de havenkade, alwaar de Cruiseschepen aanleggen en (...)

Slotakkoord

Bericht - 15 oktober 2018 om 09:54 uur

Het slotakkoord van deze prachtige reis Java - Bali - Nusa Lembongan word in gezet. Een mooie afsluiting op deze prachtige nusa's. Met het scootertje overal hierheen getufd, het went best snel het don't worry be happy gevoel is hier echt van toepassing.
Prachtige uitkijkjes gehad op Nusa Cenigan, mooi gesnorkeld langs het Nusa Penida, o.a. Manta Bay en Crystal Bay. En voor mij een overwinning van het zwemmen tussen de Manta's en nog andersoortige mega grote zwarte vissen.
Vandaag nog een mooie tocht over het eiland gemaakt door de Mangrove en uiteindelijk chilling op het superwitte zandstrand. Net (...)

Ubud

Bericht - 07 oktober 2018 om 02:09 uur

Vanuit Noord West Bali reizend naar Ubud zie je onderweg heel veel mooie plekken, zoals het bergdorp Munduk, het Buyan- en Tamblinganmeer en plantages voor koffie en nog veel meer gewassen. We logeren dit keer weer bij een homestay van een heel vriendelijke familie in de buitenrand van Ubud, op een tempelcomplex, een mooi groene omgeving met veel te doen.

Ook hier kunnen we met een scooter goed op pad, naar het centrum van Ubud en de schitterende rijstevelden, het monkeyforest, watervallen en attracties zoals een swing of zipplijn over de rijstevelden. Ja ook ik heb met een enorme schommel (...)

Overgang van Java naar Bali

Bericht - 05 oktober 2018 om 03:05 uur

Ja vanaf Bromo zijn we verder Oost Java doorkruist naar Kalibaru, vlakbij een National Park vertoefden we in cottages,echt nog even relaxed vlakbij het sprookjesgebied van Fata Morgana.

Met de Ferry over naar Noord-West Bali,onze chauffeur zet ons af in Pemuteran. Voor ons verblijf in de Taruna Home Stay. Wat een andere wereld op Bali, het eiland van de 20.000 tempels.

Het is wel even relaxed een paar dagen een scooter huren, mooie stranden bezoeken, snorkelen en 1 keer vroeg op om naar Lovina te gaan voor dolfijnen te spotten. Dat was eerst wel heel raar, veel te veel bootjes te gelijk (...)

Bromo Vulkaan

Bericht - 30 september 2018 om 11:50 uur

Na ons luxe verblijf in de plaats Kediri, zijn we via Malang naar de Bromovulkaan gereden, waar we inzet laatste hotel bij de vulkaan logeerde Lava View en lava zagen we meteen. Verder was het er toen we er waren goed donker en lekker koud.
Om half3 in de nacht opgestaan om met een jeep verder het gebied in te gaan en de zonsopkomst te kunnen aanschouwen in dit prachtige vulkaangebied. En een spektakel was het allereerst de jeeptocht, toen nog een stukje achterop de scooter verder naar boven. En dan het lichtspektakel van de natuur, knaloranje tot zachtere tinten.
Met (...)

Wie is hier nu een bezienswaardigheid?

Bericht - 28 september 2018 om 18:03 uur

Ja denk je dat wij de toeristen zijn die alles komen bekijken en fotograferen. Nu kun je het vast al raden! Overal waar we komen zijn wij de bezienswaardigheid 2 kale koppen en grote vrouw met bril. We worden steeds op de foto gevraagd. Ook bij de Prambanan, Borobudur met de fietstocht zelfs met reclamefilmpje van de bloemenkweker meegedaan. Vandaag op de foto bij het paleis van de 9e prins van Java. En als klap op de vuurpijl met de president van Indonesie in hetzelfde hotel in Kediri. Komt hij onder zware beveiliging binnen, komt hij ons de hand (...)

Selamat Central Java

Bericht - 28 september 2018 om 13:16 uur

Dinsdag begint onze tocht met een bootje over de rivier Citanduy en een klein stukje binnenzee naar de plaats Cilacap. Onderweg zien we het Alcatras van Indonesie. Onze chauffeur pikt ons bij de haven weer op om ons naar Magelang te brengen, het beloofd een pittig tochtje te worden zeker met de drukte als we bijna op plaats van bestemming zijn. Het mag de pret niet drukken, want de volgende morgen gaan we het zevende wereldwonder Borobudur bezoeken. Ik krijg van het zien hiervan even een schokte door mij heen, zo van het kan niet waar zijn zo echt (...)

Jungle van Pangandaran

Bericht - 24 september 2018 om 15:51 uur

In een tropische regenbui begon onze boottocht door de Green Canyon, optimaal junglegevoel dat zeker wel. Green Valley net even ander deel daar bracht onze gids Momo ons een stuk de jungle in om daar met een jonge gids een jungle zwem, spring, duiktocht te maken. Boven aan de berg was er een basin waar we onze voetjes bij de visjes konden steken, dat was bij mij natuurlijk weer gillen. Hap hap, kriebel kriebel dr. Vis. De jonge watergids ging ons voor en we zwommen eerst een grot in waar het water 7 meter diep was, later ook stukken (...)

Status update van 23 September 2018

Status update - 23 september 2018 om 13:06 uur

Vandaag met de Argo Willis trein naar Banjar, onze chauffeur was al vooruit gegaan met de koffers en stond klaar bij het station, en hop hop naar Pangaradan.