Avatar Trijntje Lucassen

Trijntje Lucassen

Momenteel is trijntje bezig met de reis Rondreis Zuid Noorwegen. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van trijntje

Blijf op de hoogte van de reisblog van trijntje door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

24mei Runde

Bericht - 24 mei 2018 om 19:40 uur

Vandaag hebben wij een wandeling gemaakt rond het eiland. Het was de koudste dag tot nu toe met laag hangende bewolking. Door de thermiek zag je de wolken door de kloven vanaf zee het land op komen. Wel een leuk gezicht. Alleen ons uitzicht was af en toe erg beperkt, maar doordat het stevig waaide was het vaak ook zo weer weg. Het was een pittige wandeling. Wij hebben 5 en een half uur gelopen over een afstand van  11,5 kilometer met een hoogteverschil van 300 meter. Af en toe even uitblazen, dan kwamen we wat lucht tekort en konden we even om ons heen kijken, (...)

23 mei, Runde

Bericht - 24 mei 2018 om 19:38 uur

Bij aankomst op de camping vertelde de eigenaar dat je rond 20.00 uur papegaaiduikers kan zien bij Lundeura, een half uur lopen via een nogal stijl weggetje. De hele camping was er zo’n beetje, dus een drukte van jewelste. Toch heeft Jaap een paar mooie foto’s kunnen maken, ik heb alleen genoten van alles om me heen.

23 mei. De Kjendalsbre

Bericht - 24 mei 2018 om 19:36 uur

Ook deze dag zijn we weer afgeweken van de E39, dit ook om een overtocht te besparen. We kwamen door een leuk skigebied en langs de Innvikfjorden. Bij Olden lag een groot cruiseschip, waar de mensen net van boord gingen. Je kan hier vandaan een tocht maken naar de Nigardsbreen. Daar waren wij al eens geweest, dus door gereden naar Loen. Daar ging een smal weggetje over 14 kilometer naar de Kjenndalsbre. Wij kwamen onderweg regelmatig bussen tegen, waarbij het ieder keer de vraag was waar we elkaar konden passeren. Het laatste stukje hebben wij lopen afgelegd. Toch weer mooi om deze spectaculaire gletsjertong van dichtbij te zien (...)

22 mei. Watervallen langs de Gaularfjellet

Bericht - 24 mei 2018 om 19:35 uur

Wij hadden het plan gemaakt om in twee dagen te rijden naar het vogeleiland Runde. De route zou grotendeels lopen langs de E39 om wat te kunnen opschieten. Maar we vonden dit nogal saai vergeleken met de voorafgaande dagen. Er zaten veel tunnels tussen en dan zie je uiteraard niets. Dus toch maar naar een alternatief gezocht. Dit werd de Gaularfjellet, een van de toeristische wegen van Noorwegen. Hier kwamen we langs erg veel prachtige watervallen.

21 mei Bergen

Bericht - 24 mei 2018 om 19:33 uur

We zijn in een paar dagen in een rustig tempo doorgereden naar Bergen, genietend van de mooie natuur. Bergen is na Oslo de grootste stad van Noorwegen, met 240.000 inwoners.
Allereerst hadden wij onze camper drie kilometer van het centrum staan, dus al een hele wandeling. In het centrum wordt bijna alleen maar geparkeerd in parkeergarages, en die zijn voor ons  niet hoog genoeg. In het centrum liepen we eerst op de Domkerk af. Helaas konden wij niet naar binnen, want er was een kerkdienst aan de gang.
Wij liepen door naar de kunstenaarswijk met smalle straatjes en steegjes en leuke oude witte huisjes die iedere keer weer (...)

18 mei de Preikestolen

Bericht - 24 mei 2018 om 19:31 uur

Omdat wij nog nergens WIFI hadden gehad onderweg, werd iedere dag posten toch wel erg duur. Nu dus alles maar in een keer. Ik beschrijf de hoogtepunten van afgelopen week. We hebben vandaag de klim gemaakt naar de Preikestolen. Een must volgens de boekjes, en dat vonden er veel meer. Maar goed dat het geen hoogseizoen is, want dan is het echt filelopen. Jaarlijks gaan er zo’n 100.000 toeristen naar toe.
Het is een zware tocht, met veel klimmen en klauteren. Wij deden twee uren over een afstand van vier kilometer om boven te komen, en dat is heel gemiddeld, dus de oudjes doen het nog goed. ????
De (...)

Donderdag 17 mei

Bericht - 17 mei 2018 om 20:35 uur

Vandaag is het een nationale feestdag in Noorwegen. Er wordt herdacht dat er in 1814 overeenstemming werd bereikt over de Noorse Grondwet. De dag wordt traditioneel gevierd met kinderoptochten waarbij de kinderen in nationale klederdracht lopen en met Noorse vlaggetjes zwaaien. Ook veel volwassenen lopen deze dag in nationale klederdracht. Wij moesten met de camper wachten tot de stoet voorbij was, we stonden helemaal vooraan, dus snel eruit en foto's maken.
Daarna zijn we voorzichtig door de menigte verder gereden. Langs de kust  hebben we een wandeling gemaakt over de Kongevegen. Ook nu was het een gevecht met de harde (...)

Woensdag 16 mei

Bericht - 16 mei 2018 om 21:57 uur

Vandaag zijn wij op zoek gegaan naar een steen van 70 ton die wij met de hand konden bewegen. Deze steen  stond in Hauge. En inderdaad lukte dat, je hoorde een soort gegons onderin. Heel apart. Ik zal de foto van de steen toevoegen, zodat jullie kunnen zien waar ik het over heb.
Daarna zijn we naar een toeristenplaatsje gereden dat Sogndalstrand heet. Waarschijnlijk is het zomers overladen met toeristen, nu compleet uitgestorven. Een aardig plaatsje met heel veel leuke witte huisjes.
Na de middag zijn wij doorgereden naar het schiereiland Eigeroya. Vanaf de parkeerplaats was er naar zeggen een mooie wandeling (...)

Dinsdag 15 mei foto

Bericht - 16 mei 2018 om 21:44 uur

Hallo Theo,

Je had helemaal gelijk. Er is iets mis gegaan met de foto van gisteren. Hierbij alsnog. Helaas kun je in dit programma maar een foto per keer meesturen voor zover ik kan zien. Heb al geïnformeerd of ik iets fout doe, maar tot op heden geen reactie van hun gehad. Toch maar eens op zoek naar een ander programma, want ik vind het wel leuk om dit te doen.

Dinsdag 15 mei

Bericht - 15 mei 2018 om 21:10 uur

Vandaag naar de Zuidkaap gereden. Dit is het zuidelijkste puntje van Noorwegen, vanaf hier is het 2518 kilometer naar de Noordkaap. Wij hebben hier een wandeling gemaakt met prachtige uitzichten, maar heel veel klauterwerk. En wat frustrerend was dat we na twee uur lopen toch maar 6600 stappen hadden gelopen. :).Maar het was zeker de moeite waard.  Van de zuidkust zijn wij vervolgens naar de westkust gereden. Het landschap is hier totaal anders. Veel hoge massieve bergen en veel haarspeldbochten. Echt een uitdaging met de camper.