Avatar Ingrid Sol

Ingrid Sol

23 en 24 juni 2017: St Helier.

Bericht - 24 juni 2017 om 20:10 uur

Heerlijk geslapen en bijtijds op in verband met de komst van de pro’s voor de klussen aan boord. Om half tien krijg ik een sms van Nick dat Rob en Euros (een welsh naam) in aantocht zijn. Tegen tienen zijn ze er en Rob gaat de mast in om daar te ontdekken dat de schijf waarover de val uit de mast komt gespleten is. Ook hij denkt net als ik al dacht dat een en ander veroorzaakt is doordat een code zero bij hoger zeilen erg naar de zijkant getrokken wordt en dat hierdoor de schijf gespleten (...)

0 reacties • Plaats een reactie

22 juni 2017: Van Bouley Bay naar St Helier.

Bericht - 24 juni 2017 om 20:02 uur

22 juni 2017:
Van Bouley Bay naar St Helier. Na een zéér onrustige nacht door ‘swell’ en windveranderingen waarbij de boot rond zijn ankerketting draaide tussen de rond ons aan moorings gelegen andere boten ontbijten we en gaan vervolgens naar de kant voor een hele lange ochtendwandeling. Het is fris en bewolkt maar als we om een uur of 11 anker-op gaan breekt de zon door. Op de fok en stroom mee lopen we 6 knopen over de grond tot aan St Catherine’s pier waar we stroom tegen krijgen. Ik krijg de schrik van mijn leven als de plotter (= elektronische kaart) begint te knipperen juist op (...)

0 reacties • Plaats een reactie

21 juni: van St Brelade’s Bay naar Bouley Bay.

Bericht - 24 juni 2017 om 19:58 uur

We worden wakker na een heerlijke rustige nacht achter het anker in St Brelade’s Bay. Ontbijt in de kuip met de opkomende zon; wat prijzen we ons gelukkig dat we ons dit allemaal kunnen veroorloven! Midsummer! Maar de duik in de zee is nog welmfris, hoor! We gaan weer naar de kant voor de ochtendwandeling met Indy en een bakkie. Na terugkomst gaan we anker-op om een uur of 12. Er is geen wind dus we tuffen rustig langs de kust via Cape Corbière waar we buitenom de rots gaan die in 1995 307 mensen bijna noodlottig (...)

0 reacties • Plaats een reactie

20 juni 2017: Van St Helier naar St Brelade Bay.

Bericht - 24 juni 2017 om 19:54 uur

20 juni 2017:
Van St Helier naar St Brelade Bay. Na 81 liter diesel getankt te hebben zijn we weer op zee. Op het fokje en later weer op de motor omdat de Aeolus het weer liet afweten. Eerst kijken we in een kleine baai maar daar durven we toch niet te ankeren en op de enige mooring staat met koeieletters dattie private is! De volgende baai is een stuk groter en heeft een groot prachtig strand met diverse hotels en restaurants; St Brelade’s Bay. We ankeren aan de westkant en in één keer liggen we als een huis met heel veel ketting want het is (...)

0 reacties • Plaats een reactie

17, 18 en 19 juni: St Helier (Jersey).

Bericht - 24 juni 2017 om 19:45 uur

Vanmorgen vroeg dus vertrokken uit St Malo en eerst met het tij mee naar oost en vervolgens na de rotseilanden van de Minquiers met het tij mee naar west en zo in St Helier aangekomen om 10.30 uur. Op de teller 36 mijl. Waarvan 5,5 uur op de motor helaas.  Aanvankelijk door de VTS naar de St Helier marina verwezen maar na een kort weerzien met Inge en Indy en een eerste wat ongemakkelijke kennismaking met Carl van de marina moesten we als een speer naar de Elisabeth Marina want honden zijn strictly forbidden hier! Naderhand was Carl alleraardigst (...)

15 en 16 juni: St Malo

Bericht - 20 juni 2017 om 00:35 uur

15 en 16 juni;
St Malo We beginnen maar eens met een rustdag. Dat is relatief want we lopen veel met Indy. Die lijkt steeds luier te worden maar het wordt ook steeds warmer; heerlijk! Informeren bij de Condor ferry leert ons niet alleen dat het prijzig is en dat condor de enige “authorized” ferry is maar ook…… dat een hond in een auto moet zitten!!! Je mag dus niet als voetganger een hond meenemen!!Een auto huren is erg duur en bovendien moet de auto terug naar St malo gebracht worden. De enige optie is dus op goed geluk mensen aanspreken of ze met de auto naar (...)

0 reacties • Plaats een reactie

13 juni 2017; van Cherbourg naar Barneville-Carteret en 14 juni door naar St Malo

Bericht - 18 juni 2017 om 20:06 uur

13 juni; van Cherbourg naar Barneville-Carteret 14 juni van Carteret naar St Malo   Omdat we één uur voor HW (=hoogwater) Dover bij Cap de la Hague moeten zijn voor het gunstige tij in de Race of Alderney vertrekken we pas om 11.00 uur uit Cherbourg. Diverse telefoontjes naar verschillende instanties waaronder de Customs and Immigration van zowel Guernsey als Jersey helpen ons niet verder. Ze zijn onvermurwbaar; Indy moet met de ferry en wel met de Condor die allen uit St Malo vertrekt. We wijzigen ons reisplan daarom in carteret óf Granville. Dit laatste blijkt toch wat te ver te zijn want we hebben weing profijt van de (...)

10 juni St Vaast naar Cherbourg

Bericht - 12 juni 2017 om 21:39 uur

10 juni 2017; St Vaast de la Hougue naar Cherbourg.
Na de markt bezocht te hebben waar we vers fruit en dergelijke hebben ingekocht vertrekken we om 12 uur naar Cherbourg. Het is een tocht van ongeveer 30 mijl die begint met weinig en ruime wind. Een mooie gelegenheid om de code zero erop te zetten! Het loopt als een trein en met wat toenemende wind en een scherpere hoek loopt de snelheid op tot bijna 9 knopen. Over de grond door stroom mee tikken we zelfs de 12 knopen aan! We zijn dan ook snel in Cherbourg. Bovendien schijnt het zonnetje en is de temperatuur (...)

1 reacties • Plaats een reactie

8 juni Grandcamp-Maisy naar St Vaast

Bericht - 12 juni 2017 om 21:27 uur

8 juni; Grandcamp-Maisy naar St Vaast
Een hoop gereken met tij en wanneer sluizen open en dicht gaan in vertrek- en aankomstplaats! Uiteindelijk komen we erop uit dat als we even wachten met vertrekken en dan héél rustig varen naar St Vaast de la Hougue, we ongeveer 7 uur hebben om er te komen. De afstand is zo’n 17 mijl dus dat kan echt erg rustig aan….. Eenmaal vertrokken met alleen de high aspect fok loopt de boot rond de knopen bij een pittige wind die ruim in komt. Helaas is de windmeter gesneuveld een paar dagen geleden. Af en toe doet ij het even dus het lijkt (...)

7 juni

Bericht - 12 juni 2017 om 21:21 uur

7 juni; Ouistreham naar Grandcamp-Maisy.
De wind is afgezwakt tot 18 kts en we vertrekken. Aan het eind van de rit is de wind op en moet de motor nog 2 uur aan om Grandcamp-Maisy op tijd te bereiken. Deze haven valt namelijk droog dus je moet op tijd in het bassin zijn. Het is een kleine voornamelijk vissershaven maar met een goed restaurant (Le Marée).