Avatar Ingrid Sol

Ingrid Sol

14 augustus 2017; de laatste etappe al weer, van Blankenberge naar Hellevoetsluis.

Bericht - 27 augustus 2017 om 16:59 uur

Na een goede nachtrust sta ik vroeg op voor Indy. Blijkbaar wakkerder dan de avond tevoren want ik ontdek ergens anders op de steiger een kastje waar je een euro in moet mikken en de knop met je plaatsnummer in moet drukken om electriciteit te krijgen. Daar hebben we nog maar een uurtje gebruik van gemaakt terwijl ik Indy uitliet en brood haalde. Het miezerde een beetje maar na het ontbijt was dat over. Inge lag nog lekker te slapen dus ik gooide de trossen los om 8 uur. Het leek of er geen brandstofpomp (...)

13 augustus 2017; Van Duinkerke naar Blankenberge.

Bericht - 27 augustus 2017 om 16:23 uur

Vanwege het tij vertrekken we opnieuw rond 12 uur. Eigenlijk nog iets te vroeg want de stroom is nog even tegen maar we willen niet te laat in Blankenberge komen dus we maken vast wat mijlen. Met 7 knopen wind gaat het niet hard maar het is lekker zeilweer dus we klagen niet. Om 17.45 uur lopen we tussen de staketsels door Blankenberge binnen en krijgen we een mooi plekje aan een steiger. Het log geeft 12871nm aan.De electriciteit doet het helaas niet. Ook niet in een ander stopcontact. We gaan wandelen met Indy en luisteren naar live optredens van (...)

12 augustus 2017; Van Boulogne naar Duinkerke.

Bericht - 27 augustus 2017 om 16:21 uur

Na een bakkie met Hinte en Pieter vertrekken we om 12 uur richting Duinkerke. Zij blijven nog een dagje omdat er toch wel flinke wind werd voorspeld; 20+. Weliswaar met de wind mee maar toch. Inderdaad hebben we evn na Cap Gris Nez 24 knopen gehad maar dat was geen probleem en schoot lekker op met ook nog eens stroom mee. Weer een heerlijke zeildag met geregeld ook zon. Om 18.00 uur waren we in Duinkerke waar we voor de verandering eens in de Grand large afmeerden omdat deze marina dichter bij het strand is voor Indy. Daar zijn we (...)

11 augustus 2017; Van Le Tréport naar Boulogne sur Mer.

Bericht - 27 augustus 2017 om 16:19 uur

’s Morgens is het nog somber maar in de loop van de ochtend breekt de zon door en is er wat wind. We kunnen er natuurlijk pas uit als het tegen hoog water aan zit dus dat is tussen de middag. We vertrekken met de ‘Siren Song’ en hijsen de zeilen. Al snel gaat de motor uit en rollen we de fok op en de code zero (die hele grote fok van spinnakerdoek) uit. Toch loopt de Siren Song uit… Als de wind harder wordt gaat de code zero er weer af en komt het fokje (...)

10 augustus 2017; slecht weer dus rust.

Bericht - 27 augustus 2017 om 16:15 uur

Eerst wordt mijn broer natuurlijk gefeliciteerd met zijn 36e verjaardag; hij is immers een jaar ouder dan ik! Het regent en zo nu en dan is er een onweerklap te horen. Om 11 uur lijkt het op te knappen maar dat is van korte duur dus we besluiten definitief te blijven. Tijd om het blog bij te werken.

9 augustus 2017; Van Fécamp naar Le Tréport.

Bericht - 27 augustus 2017 om 16:01 uur

Vannacht heeft het hard geregend maar als ik wakker word is het droog. De voorspellingen zeggen dat er nog wel een buitje kan komen en de wind is matig, 10 knopen, maar wel W dus mee. Dus om 5.30 uur een stukje lopen met Indy en daarna een paar boterhammen om vervolgens de boot los te gooien en te vertrekken om 6.30 uur. Inge ligt nog op bed en die kan nog blijven liggen want er staat nauwelijks wind. De zon komt prachtig op en het beetje wind wat er is komt vanaf het land dus de giek (...)

8 augustus 2017; van Le Havre naar Fécamp

Bericht - 10 augustus 2017 om 16:29 uur

Hoewel regen en kans op onweer voorspeld zijn vertrekken we om 9.30 uur want het ziet er gewoon best goed uit. De wind is W 7-12 kts en we hebben zeker 5 uur stroom mee. Na een flinke bakboordklap de zee in gaan we overstag en zeilen de rest van de dag over SB met geleidelijk steeds meer een knik in de schoot (=dat je de schoot wat kunt vieren omdat de wind wat ruimer in komt). Bij Cap d’Antifer hebben we even 21 knopen wind en een stukje verder als de stroom kentert krijgen we even een beetje wasmachine-effect. Geen probleem verder en we gaan (...)

7 augustus 2017; Van Port-en-Bessin naar Le Havre.

Bericht - 08 augustus 2017 om 22:45 uur

Na gesproken te hebben met Esther gisteren vertrekken we vandaag met als doel Honfleur om daar dan Esther en haar vriendinnen te ontmoeten. Het is nog even spannend of de motor gaat starten want toen we gister even op de motor de boot andersom aan de steiger wilden leggen om met onze duitse landvast (= de electriciteitkabel) tot aan de aansluiting op de kade te komen startte die niet! Nu echter wel dus blijkbaar was het een te lage accuspanning na een hele dag zeilen zonder motorgebruik én gebruik van de ankerlier waarbij de motor maar heel even aan (...)

5 en 6 augustus 2017; Van Cherbourg naar St Vaast en door naar Port-en-Bessin alwaar we een dagje rust namen.

Bericht - 08 augustus 2017 om 22:28 uur

Opstaan en met de hond naar de bakker in de stad zodat zij ook meteen de benen gestrekt heeft. Vervolgens ontbijten en pleiten om 8.30 uur. Wederom een flinke wind van 17 kts NW die ons om de kaap heen blaast. Daar zelfs even 20 kts met wat overfalls omdat de stroom ook kentert. Allemaal geen probleem en om 12.30 uur gaat het anker overboord voor de haven van St Vaast La Hougue. De bijboot wordt opgeblazen, de buitenboordmotor er achter gehangen en we gaan aan land. (...)

3 en 4augustus 2017; Van Tréguer naar………Guernsey!

Bericht - 08 augustus 2017 om 21:41 uur

En de volgende dag door naar Cherbourg. Om 9.30 uur vertrekken we na de gebruikelijke zaken als ontbijt en walking the dog etc. Het is nog geen LW dus we hebben de stroom mee als we de rivier af zakken. Mooie uitzichten links en rechts en na drie kwartier bereiken we de zee en gaan de zeilen op en de motor uit want er staat een flinke wind; ZW 18 tot 20 knopen. Al met al vonden we Tréguer echt een aanrader! We varen ruime wind over SB en het oorspronkelijke plan van die dag, St Cast, ruime wind over (...)