Avatar Sarah Somsen

Sarah Somsen

Status update van 24 October 2016

Status update - 24 oktober 2016 om 00:55 uur

Max in één van de zeven kraters van de Etna

Catania Airport

Bericht - 22 oktober 2016 om 21:40 uur

Gelukkig mochten we de bagage afgeven in de ontbijtzaal van Hotel Novecento, want het bagagedepot zat nog potdicht en het was 's morgens nog steeds erg warm. We hebben het centrum van Catania bekeken inclusief  de 2 Romeinse theaters. Deze hebben de eeuwen verbazingwekkend goed doorstaan. De Alibus bracht ons terug naar het vliegveld, van af waar we over een uurtje hopen te vertrekken naar Schiphol. Ik vond het een zeer geslaagde reis en hoop ooit terug te keren naar dit eiland.

Terug naar Catania

Bericht - 22 oktober 2016 om 11:09 uur

We zitten in de trein van Syracuse naar Catania. Een reis van 1:11 uur. Zodra we straks op het station aankomen, zullen we voor de zekerheid richting het bagegedepot lopen, maar we geven ons weinig kans dat de verbouwingswerkzaamheden gereed zijn. Proberen we het bij Hotel Novecento waar we 2 dagen verbleven. Duim voor ons.

Syracuse II

Bericht - 21 oktober 2016 om 18:04 uur

Op het station van Syracuse aangekomen, bleek het personeel er niet zeker van of er treinen zouden aankomen en vertrekken. We besloten te gaan voor plan C, dat achteraf gezien een goede keuze bleek. We gingen met een bootje naar de grotten bij Syracuse, met aansluitend een rondvaart om het eiland Ortigia. Bovendien was er nog voldoende tijd voor de 1 uur durende hop-on-hop-off. Nu hebben we Syracuse niet tekort gedaan en de stad goed bekeken. Morgen terug naar Catania.

Status update van 21 October 2016

Status update - 21 oktober 2016 om 08:34 uur

Er zijn vandaag in heel Italië treinstakingen. We zullen nog even kijken waar we straks naar toe gaan, wordt het Taormina, Ragusa, Noto of blijven we op Ortigia

Syracuse

Bericht - 20 oktober 2016 om 21:08 uur

Vandaag zijn we naar het archeologisch park in Syracuse geweest en hebben het eiland Ortigia voor een klein gedeelte bekeken. Het park is gesplitst in 2 gedeelten, in het 1e ligt o.a. het grootste oude Griekse theater dat nog bestaat en in het 2e een Romeins theater. Het is een leuk park, en ook de hoge donkere grot - het oor van Dionysius - is leuk binnen te gaan. Het was vandaag net zoals de vorige dagen ongeveer 24 graden, maar tijdens ons bezoek van het park vielen er net wat druppels regen. Konden we mooi even schuilen in het grote (...)

Status update van 20 October 2016

Status update - 20 oktober 2016 om 20:21 uur

Status update - 20 oktober 2016 om 10:55 uur

Verbouwing bagagedeposit

Bericht - 20 oktober 2016 om 10:49 uur

Vanmorgen aangekomen bij de bagagedeposit op station Catania, blijkt de opslagruimte te worden gerenoveerd. Er is geen oplossing bedacht voor de toeristen die met hun koffers aankomen. Gooien wij nu maar de plannen om en stappen we over 10 minuten in de trein naar Syracuse waar ons hotel voor de komende 2 nachten staat. Dan doen we morgen wel het Taormina-dagje en pakken we vandaag Syracuse. Geen probleem.

Etna

Bericht - 19 oktober 2016 om 22:58 uur

Vanmorgen was het even zoeken waar we precies de buskaartjes van ATS naar de Etna konden kopen, maar de lokale bevolking was erg behulpzaam en wees ons onmiddellijk het ticketwinkeltje in de straat tegenover het busplein. De bus vertrekt slechts één keer per dag, om 8:15 uur om precies te zijn, en gaat 's middags om 16:30 uur terug naar Catania. Na de vaste busstop in Nicolosi kwamen we aan bij Rifugio Sapienza op ruim 1900 m. hoogte en dat was te voelen. Het kwik was met 10 graden gedaald en er waaide een stevige wind. Gelukkig waren we (...)