Avatar Rob, Daphne & Gwenny Swarttouw

Rob, Daphne & Gwenny Swarttouw

Cinfuegas - Trinidad

Bericht - 28 mei 2019 om 01:10 uur

Vandaag zijn wij onderweg naar Trinidad gestopt in Santa Clara, dit was de 1e stad die door de revolutionairen van Fidel Castro werd ingenomen. Hier staat een mausoleum voor Ernesto "Che" Guevara, zijn lichaam en die van een groep van ca 30 vrijheid strijders zijn in 1991 in Bolivia terug gevonden. Heel indrukwekkend als je het verhaal leest en hoe zij uiteindelijk zijn omgekomen. In Santa Clara is de revolutie begonnen door het laten ontsporen van een trein met wapens en minutie voorraad voor het leger. Alle voertuigen en treinstellen staan / liggen nog op deze plek. In de havenstad Cienfuegos (...)

Santa Clara - Zapata

Bericht - 27 mei 2019 om 01:26 uur

We zijn vandaag op weg gegaan voor een lange reis ca 390km, ze hebben hier weinig snelwegen dus het was ruim een dag reizen. Onderweg zijn we gestopt bij het schiereiland Zapata en hebben wij een boottocht gemaakt naar het dorpje Guamá, hier hebben wij op uitnodiging van lokale bewoners een hapje mogen mee eten. Witte plakrijst met zwarte bonen in een saus, met groente uit het zuur, en draadjes vlees, het was super lekker.

Soroa-La Moka

Bericht - 22 mei 2019 om 22:30 uur

Het groenste gebied van Cuba ook wel Las Terrazas genoemd. Wij hebben hier de Soroa watervallen bezocht en de orchideeën tuin met wel meer als 150 verschillende soorten. In deze regio verbouwen ze koffie. Wij hebben een bezoek gebracht aan "El Callejón de la Moka" een koffieplantage ooit in 1650 aangelegd door de Fransen hier is alles nog in de originele staat en verwerken ze 800.000 ton koffie per jaar. Wij hebben de koffie geproefd (Gwenny ijskoffie) en het was inderdaad een lekker bakkie leut ;-) Morgen en overmorgen zijn wij in Santa Clara en varen wij naar het (...)

Viñalesvallei

Bericht - 22 mei 2019 om 18:52 uur

Wij zijn vandaag in de Viñalesvallei geweest, een bijzondere vallei getypeerd door vreemd gevormde stijle kalksteenformaties, "mogotes"  genoemd. Op de vruchtbare velden van deze vallei wordt tabak verbouwd, waarvan de beroemde Cubaanse sigaren gerold worden. De gehele oogst mag alleen maar verkocht worden aan de staat.

Hemingway

Bericht - 21 mei 2019 om 01:41 uur

Vandaag naar het huis van Hemingway geweest en de lunch genoten in zijn favoriete restaurant.

Status update van 20 mei 2019

Status update - 20 mei 2019 om 14:50 uur

Zijn naam is klein, inderdaad Piet Hein, de slag om de Spaanse zilvervloot is hier gestreden in 1628 en daar zijn ze nog steeds dankbaar voor.

Status update - 20 mei 2019 om 14:45 uur

Botanische tuin, met bomen van honderden jaren oud. Mega groot zoals jullie kunnen zien.

Havana

Bericht - 20 mei 2019 om 14:29 uur

Afgelopen twee dagen in Havana geweest, Hemingway, de oude stad, botanische tuinen, het capitool gezien en gereden in een old timer. Internet is hier haast niet en WiFi is (nog) een zeldzaamheid. Het is in 2019 exact 500 jaar geleden dat Havana is gesticht. Vandaag hebben wij een dagje om vrij te besteden in Havana.

Status update van 19 mei 2019

Status update - 19 mei 2019 om 02:35 uur

Wij zijn veilig aangekomen in ons hotel in Havana. Gwenny wilde nog even zwemmen, straks een hapje eten en dan naar bed. Morgen Havana bekijken.