Avatar Quarteltjes op reis

Quarteltjes op reis

Back to reality

Bericht - 06 april 2019 om 12:37 uur

Inmiddels zijn we al weer lekker 2 dagen thuis. Wat hebben we genoten van 3 heerlijke weken Thailand met zn 3tjes! Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

Op alle vertraging na ging de terugreis fantastisch een dikke 10 voor Fien. Die heeft lekker 5 uurtjes geslapen van de 12 uur vliegen. Jaaaah 12 uur i.p.v. de geplande 10 uur. Het luchtruim boven Pakistan is dicht en daardoor moesten we om vliegen. Met het gevolg dat we de keuze hadden of de bagage of de laatste boot. We kozen uiteraard voor de laatste boot en sliepen lekker in onze eigen bedje. (...)

Status update van 03 April 2019

Status update - 03 april 2019 om 17:23 uur

We sluiten onze reis af in style!

Doeg Bangkok

Bericht - 03 april 2019 om 17:19 uur

Vandaag zijn we voor de laatste keer “verhuisd” we laten het drukke en toeristisch Khoa San Road achter ons en vertrekken naar het “moderne” Bangkok. We slapen vanavond namelijk ons laatste nachtje in Thailand in luxe.

Het was een wens van papa om in een luxe hotel (die hier overigens erg betaalbaar zijn) op de hoogste verdieping, tussen alle grote “wolkenkrabbers” te verblijven en ja met infinity pool met uitzicht over het metropool Bangkok.

Na de lunch vertrekken we wederom per taxi boot. Ja een taxi of tuktuk nemen had ook gekund maar deze boot kost 15 bath per persoon, dat is omgerekend (...)

Bangkok op de fiets

Bericht - 03 april 2019 om 11:06 uur

Vanmorgen ging al heel vroeg de wekker. Ja om 6:15 uur. Vandaag zijn we namelijk op fietstour geweest bij Co van Kessel bicycle tours. Co is een Nederlander die in Bangkok unieke fiets tourtjes heeft opgericht. En uniek dat was het!

Om 7:00 uur stappen we in de tuktuk die ons naar het hoofdkantoor van Co van Kessel brengt. Bij aankomst staan de fietsen al voor ons klaar. Fien mag als een echte prinses in het fietszitje voorop de fiets, en ja dit hadden we nog niet eerder gedaan! Zo leuk de eerste keer samen op de fiets en dat (...)

Welkom in Bangkok

Bericht - 01 april 2019 om 17:40 uur

Vanmorgen in alle rust wakker worden, relaxt opstaan, tassen inpakken en ontbijten. Fien doet nog lekker een slaapje van 8:30 tot 10:00 als papa en mama ontbijten (ja met de babyfoon 3G app, uitvinding hoor!!)

Daarna worden wij om 10:30 naar het vliegveld van Chiang Mai gebracht vanwaar we in 1 uur naar Bangkok vliegen. Je raad het al de laatste bestemming van onze reis... snik!

Aangekomen op Bangkok airport nemen we een taxi met meter. Onze goedlachse chauffeur probeerde het uiteraard zonder meter. Maar na mijn 1ste keer in Thailand (6jaar geleden) weet ik een beetje hoe het werkt. Rijden (...)

Doi Suthep & Chiang Mai Sunday walkingstreet

Bericht - 31 maart 2019 om 15:16 uur

Al vroeg uit de veren en aan het ontbijt. Want vandaag willen we “Wat Phra That Doi Suthep” bezoeken. Deze tempel is de bekendste en meeste heilige tempel van Chiang Mai. De tempel wordt ook wel ‘Doi Suthep’ genoemd, wat eigenlijk de naam is van de 1.676 meter hoge berg waarop hij is gebouwd. Wat Phra That Doi Suthep ligt op ongeveer 1.060 meter hoogte 11 km buiten Chiang Mai. Wij bezoeken de tempel per scooters. Zon 30 minuten rijden bergopwaarts door prachtige natuur. Door de vroegte hebben wij voor alle drukte en georganiseerde tours de tempel al weer (...)

Chiang Mai... let’s do it!

Bericht - 30 maart 2019 om 15:13 uur

Oké oké dit stond totaal niet op onze planning maar oooooh zo leuk! Vanmorgen zijn we van Phuket naar Chiang Mai gevlogen. We zitten zo ruim in onze tijd dat we ons een bezoekje aan Chiang Mai nog wel konden permitteren. Daarbij een gunstig en goedkoop ticket en een Fien die het fantastisch doet. Wij dachten... Let’s do it!

Gisteravond zijn we (eerder)vertrokken vanaf Koh phi phi, hebben we 1 nachtje in een hotelletje in Phuket geslapen, vanaf waar we vanmorgen door een taxi naar het vliegveld werden gebracht.

Met wat klein oponthoud bij de douane. Die bij hoog en laag (...)

Status update van 29 March 2019

Status update - 29 maart 2019 om 15:49 uur

Zoals (bijna) alle toeristen op Koh Phi Phi beklimmen we het Koh Phi Phi Viewpoint

Koh Phi Phi alle (voor)oordelen aan de kant!

Bericht - 28 maart 2019 om 14:04 uur

Ja wij zijn op Koh Phi Phi!! Na onze route compleet te hebben omgegooid en Koh Lipe te hebben geskipt kwam Koh Phi Phi op onze route. En ja vooral ik (Lucie) had zo mijn vooroordelen over dit eiland. Maar echt alle (voor)oordelen over Phi Phi aan de kant want al bij het aanvaren van Koh Phi Phi dachten wij WOW wat is het hier mooi en bij het aanmeren bij (de ja drukke en toeristische) pier, dachten wij, WoW wat is het hier gezellig.

Vanmorgen om 10 uur zijn we vetrokken vanuit Koh Ngai om via Koh Lanta maar (...)

Welcome to paradise

Bericht - 27 maart 2019 om 14:50 uur

Vandaag huurde we een privé longtailboot die ons naar buurt eiland Koh Kradan bracht. “Welcome to Paradise” Voorop gesteld Koh Ngai is mooi, maar omdat ik al eerder in Thailand ben geweest lonkte het pareltje Koh Kradan. En ja het was nog net zo adembenemend mooi als 6 jaar geleden!

Om 11 uur kwam onze privet boat aan de pier van ons resort gevaren, en voeren wij in een half uur naar Koh Kradan. Net voor de kust van Koh Kradan vroeg onze “kapitein” of we wilde snorkelen, hij verzekerde ons van een prachtige onderwater wereld. Sceptisch dat wij als (...)