Avatar Helie Bregman

Helie Bregman

Woensdag 17 oktober

Bericht - 17 oktober 2018 om 07:05 uur

Hebben wij dat! Gaan we gisteravond naar bed....blijkt er tijdens onze vakantie een muis (of muizen) in ons bed gewoond te hebben! Je snapt wel hoe ik vannacht geslapen heb...slecht. En waar huist/huizen ze nu op de bovenverdieping??? Vandaag op muizenjacht, dat kon er ook nog wel bij!

Dinsdag 16 oktober 498 km

Bericht - 16 oktober 2018 om 16:14 uur

Om half 9 vertrokken we al bij 11,5 °C. Heel wat gedoe bij het tanken in Noord-Frankrijk. De 1e keer bij supermarkt Auchun, balk boven de inritten. De 2e keer van de snelweg af, moelijk bij de Total te komen..was hij dicht! De 3e keer geen pomp te vinden. Uiteindelijk de 4e keer na heel wat rondgerij in Tourgoing een pomp. Ruim een half uur file gehad in Antwerpen. Uiteindelijk stond het spul om half 4 weer bij ons op het pad. Warm 25°C ....en nu kunnen we alles leeghalen en komt het gedoe met de verzekeringen!!!

Maandag 15 oktober 373 km

Bericht - 16 oktober 2018 om 16:11 uur

We vertrokken om half 10 en na een kwartiertje waren we bij de NOZ, een winkel waar we vroeger veel kwamen als we in Frankrijk op vakantie waren. Daardoor hadden we om 13.00 uur nog maar 108 km gereden! Om 15.15 reden we bij Parijs en toen was het 27-30 graden. Vanmiddag ook de huisarts gebeld, sinds een week heb ik een brandend gevoel in mijn mond(lippen tong, gehemelte). Het vermoeden is dat ik een schimmelinfectie heb door het gebruik van de antibiotica. De naam van het medicijn daartegen gekregen en bij een pharmacie opgehaald. Gelijk een afspraak (...)

Zaterdag 13 oktober

Bericht - 16 oktober 2018 om 16:07 uur

Een rustig dagje en heerlijk weer. Tegenover de camping is een Intermarche, dus we konden lopend boodschappen doen. Verder in het zonnetje gezeten, gelezen, gepuzzeld, over de camping gewandeld, route voor morgen bekeken en n.a.v. de foto's genoteerd wat allemaal opgegeven moet worden voor de reisverzekering,, dit moet ik later nog in een document op de laptop zetten.

Zondag 14 oktober 386 km

Bericht - 16 oktober 2018 om 15:59 uur

14 oktober 386 km 9.45 vertrokken, Eerst even naar de vide grenier in Saint Symphorien geweest, iets van maar 10 verkopers, toch 2 dingen gekocht. De navigatie snapte ons niet of wij de navigatie niet, want we gingen nu door/langs Bordeaux en dat wilden we juist niet. Maar goed na Bordeaux de N10 weer genomen en het reed wel vlot dus zij we wat verder door gereden dan dat we gisteravond bedacht hadden. Om 4 uur en met 27°C stonden we voor de slagboom van de camping in Montbazon, met een blaadje op de deur van de (...)

Vrijdag 12 oktober 480 km

Bericht - 12 oktober 2018 om 20:55 uur

We hebben het gelukkig niet koud gehad vannacht. Tijdens het ontbijt was het ook frisjes en dat we om half 10 wegreden was het nog maar 12 °C. Onderweg regelmatig file gehad, totaal wel meer dan anderhalf uur denk ik, 1 x 9 km en waarvoor...voor de betaalhokjes waar een personenauto 1,70 euro moest betalen! Dicht in de buurt van de camping nog een wegomlegging, daar zaten we ook niet op te wachten, maar uiteindelijk waren we om 5 uur op de camping in Saint Symphorien en toen was de poort dicht en niemand bij de receptie. Gelukkig (...)

Donderdag 11 oktober 426 km

Bericht - 12 oktober 2018 om 19:09 uur

We werden vanmorgen gewekt met...regen, dus nog maar even blijven liggen tot het droog werd. 10.15 gaan rijden, onderweg ook nog regen gehad en voornamelijk bewolking. In de bergen zelfs maar 15 °C! De camping konden we moeilijk vinden, de navigatie stuurde ons het dorpje in met nauwe straatjes. We waren om 4 uur op Camping Camino de Santiago in Castrojeriz. Deze camping ligt op de pelgrimsroute naar Santiago de Compostela. We zitten nu even in het restaurant, daar goed internet. Zo weer terug naar de caravan om te koken/eten. Nu schijnt de zon en het zal morgen weer warmer worden gelukkig. I.v.m. (...)

Donderdag 11 oktober 426 km

Bericht - 12 oktober 2018 om 19:08 uur

Woensdag 10 oktober

Bericht - 10 oktober 2018 om 21:54 uur

Pas laat wakker, voor ons doen. Daardoor vertrokken we pas 9.45 Onderweg wat regen gehad, verder wisselden de zon en wolken elkaar af. 4 uur op de camping in Caceres. Hier stonden we ook op de heenweg Jammergenoeg kon de auto er niet voor blijven, dus die staat nu dwars zodat we toch licht in de caravan hebben. Nog even in het zonnetje gezeten....en hier is redelijk internet, dus we kunnen nu we in de caravan zitten nog even online e.e.a. regelen/bekijken.

Dinsdag 9 okto er

Bericht - 10 oktober 2018 om 17:01 uur

Om 9 uur Ger en Evelyn uitgezwaaid...zij gingen richting Grenada...om daar bewolkt weer te hebben! Daar het hier vandaag nog prachtig weer zou zijn hadden wij besloten nog 1 nachtje hier te blijven en dan te vertrekken. Ik ben al het e.e.a. op de laptop aan het noteren van wat kwijt is, wat voor kosten we hebben gemaakt e.d. En ik heb weer met de verzekering gebeld hoe nu verder als we thuis komen en hoe willen ze dat e.e.a. genoteerd wordt en wat valt onder welke verzekering. Ik krijg nog antwoord. Vanmiddag even naar het strand geweest om (...)