Avatar Nikki Claassen

Nikki Claassen

Nog nooit zo lang gevlogen - 14/06/2017

Geplaatst op 16 juni 2017 om 04:33 uur

Na een vlucht van niks minder dan 10 uur kwamen we 's ochtends om 7:15 aan in Bangkok. En na in totaal 3 uurtjes slaap, was ik pittig kapot. Paspoort controle, backpacks ophalen en op naar het volgende avontuur: met de nachttrein naar Phuket.
Maar geen van ons beide had enig idee hoe we dat gingen regelen. Bij het eerste informatie hokje dachten we dat we de goede kant op gingen, maar helaas bleek het toch een stukje lastiger te gaan dan we dachten.  Medewerker: 'You have to go to the trainstation to get a ticket for the nighttrain.' (Wijst het treinstation aan op de kaart) Wij: 'And where is the airport of Bangkok where we are right now on the map?' Medewerker: 'I guess over here' (Wijst ergens NAAST de kaart) Wij: 'Can we get the bustickets there too?' Medewerker: 'No you have to go to the busstation' (Wijst aan de andere kant NAAST de kaart) Op dat moment besloten we om er niet aan te beginnen een hele city tour door Bangkok te nemen na zo'n lange vlieg reis.
Wat blijkt, je kan dus ook super goedkoop gewoon een binnenlandse vlucht nemen. Ookal was dit niet ons originele plan, leek het ons een slim om daar even van af te stappen bij het idee dat we ook gewoon een uurtje in het vliegtuig konden zitten in plaats van 14 uur in een trein, en dan nog 4 uur met de bus te moeten reizen om daadwerkelijk in phuket te komen. De vliegtickets waren denk ik binnen 5 minuten geregeld en om 10:50 zaten we alweer in het 3e vliegtuig in 24 uur. Binnen een uurtje waren we in Phuket en toen we van de bagageband af kwamen werden we overspoeld door mensen met aanbiedingen om ons naar de stad te brengen, kaartjes voor de boot naar de eilanden, zelfs was er keuze uit een limousine (waar een plaatje van een zielige taxi onder stond). We besloten om met een mini van naar Patong gebracht te worden (een plaats iets verderop van Phuket) en daar een hostel te vinden voor de nacht. Rond 12:45 hadden we de bustickets gekocht en hoefden we volgens het vrouwtje dat ons de tickets verkocht maar een half uurtje te wachten tot we weg gebracht zouden worden.
Na 45 minuten waren wij nog steeds de enige die met de mini van mee gingen. Ik ging dus aan de chauffeur vragen wanneer we ongeveer konden vertrekken en deze kwam met de verassing dat we nog moesten wachten op 6 mensen. We wachtten niet op mensen die al een kaartje hadden gekocht, nee we moesten wachten op mensen die ook in het vliegveld overtuigd werden om met hun maatschappij mee te rijden. Na een uur en 3 kwartier konden we eindelijk de bus in. Tijdens het wachten hadden we een vrouw (Eva) ontmoet die ook naar Patong ging. Toen we daar aan kwamen om half 4 zijn we met Eva naar het hostel gegaan waar zij heen zou gaan en daar hebben we een 2 persoons kamer gekregen voor een nacht voor €7,-.
Met de wifi die we hadden hebben we het thuisfront ingelicht dat we eindelijk in de buurt van Phuket in een hostel zaten. Om 18:00 gingen we eten bij een restaurantje en daar kwamen we er achter dat het om 19:00 dus al pikken donker was. Dat was toch wel een raar gevoel aangezien het in Nederland rond 22:00 pas donker is rond deze tijd.  In de kamer van het hostel hebben we nog skip-bo gespeeld en veel gepraat over de aankomende dagen, rond 23:00 gingen we slapen. Ook al was het bed waar we op sliepen dan echt KEI hard, was ik dolblij dat ik eindelijk plat kon gaan liggen na al die uren rechtop zitten in vliegtuigen en de bus. Ik heb denk ik nog nooit zo graag naar bed gewild.

helaas laat de wifi het niet toe dat ik foto's post dus dat gaat helaas niet lukken.. Bedankt voor het lezen!