Avatar Nikki Claassen

Nikki Claassen

Co van Kessel - 10/07/17

Bericht - 11 juli 2017 om 02:36 uur

Vanochtend moesten we natuurlijk ook uitchecken bij ons hostel, om 7 uur hadden we onze tassen in een 'afgesloten' ruimte gelaten en gingen we richting Co van Kessel.
Hier aangekomen heb ik in heel Thailand nog nooit zo veel Nederlanders bij elkaar gezien. Toen de groep compleet was konden we een fiets uit gaan kiezen en konden we gaan vertrekken.
Het was heel bijzonder om door Bangkok te fietsen, het lijkt natuurlijk gekkenwerk omdat het verkeer super hectisch is. We hebben door China Town gefietst en het was er nog rustig (gelukkig), alle locals waren aan het zwaaien en riepen 'Hallo', die (...)

Nog even rustig aan - 09/07/17

Bericht - 10 juli 2017 om 11:10 uur

Deze ochtend naar het ziekenhuis voor mijn 2e prik, het ging gelukkig een stuk makkelijker dan de vorige keer en ik was dan ook binnen een half uurtje weer buiten.  Toen ik terug kwam kon ik mijn tas vast goed inpakken, bij het hostel hebben ze een wasservice, hier heb ik maar even snel gebruik van gemaakt aangezien het thuis weer zelf gedaan moet worden.

Vandaag kwam Kiona's vriendin Amy aan, hiermee gaat Kiona nog een maand reizen in Vietnam.  Deze middag was het weer super mooi weer en aangezien we nu toch wisten waar het zwembad was hebben we daar maar (...)

Erawan National Park - 08/07/17

Bericht - 10 juli 2017 om 10:28 uur

Deze dag splitsen we op, want ik wilde heel graag naar de Erawan Waterfalls en Kiona ging samen met Lynn (ontmoet in het hostel) de Kanchanaburi tour doen.

We begonnen de tours samen, als eerst werden we naar het Tweede Wereldoorlog museum gebracht in Kanchanaburi. Super indrukwekkend hoe alles hier werd afgebeeld en werd beschreven. Hier was ook de spoorbrug over rivier Kwai, deze is een deel van de 'Death Railway'. Geallieerde krijgsgevangenen werden gedwongen deze spoorweg aan te leggen, tijdens het bouwen van deze spoorweg stierven er per dag gemiddeld 75 arbeiders.

Na het museum en de brug had mijn (...)

Floating Market - 07/07/17

Bericht - 09 juli 2017 om 14:04 uur

We werden alweer vroeg opgehaald om naar de 'Floating Market' te gaan (7 uur 's ochtends). Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we aan bij de Floating Market, we hadden zelf verwacht dat het wat dichterbij zou zijn, maar inmiddels gaan we er ook wel vanuit dat de reistijden bijna altijd langer dan anderhalf uur zijn.  We kregen de instructie om om 10:50 weer naar het begin punt te gaan, want hier zouden we op de speed boot tussen de dorpjes door varen.
Als eerst kozen we er voor om met een bootje over de markt te varen, hier moest dan (...)

Even een ander soort excursie - 06/07/17

Bericht - 07 juli 2017 om 15:16 uur

Om een lang verhaal kort te maken:
Bij Ayutthaya was een hond die had aan mijn hand gelikt en ik heb wat wondjes op mijn hand. Deze ochtend dacht ik dus 'Oh wacht, dat is niet zo handig'. Dus voor alle zekerheid toch maar naar het ziekenhuis gegaan voor een boost prik voor mijn rabiës inentingen.
Hier na nog een heleboel gedoe met de zorgverzekering of ik de goede vaccinatie heb gehad. De arts in het ziekenhuis in Thailand zei dat een prik genoeg was, maar de artsen in Nederland hebben een standaard procedure dat er twee worden gegeven, dus (...)

Ayutthaya - 05/07/17

Bericht - 06 juli 2017 om 18:27 uur

Om 7 uur werden we opgehaald voor onze tour in Ayutthaya, wat hadden wij een geluk want we zaten in de 'partybus' met een aantal Britse jongens (zoals zij het noemde). Rond 9 uur kwamen we aan bij de eerste tempel, daar kregen we een uur de tijd om rond te kijken. Daarna gingen we naar nog 3 tempels, waarvan een een enorme buddha was, dus niet echt een tempel. Ik weet verder eigenlijk niet echt iets te vertellen over de tempels, het was mooi, maar ze zijn allemaal wel een beetje hetzelfde.  Het waren wel andere tempels bijvoorbeeld dan (...)

Oh Compound Hostel - 04/07/17

Bericht - 05 juli 2017 om 16:13 uur

De ochtend begon vroeg (half 6) dankzij een stel Chinezen die het nodig vonden om een gesprek te gaan voeren recht naast mijn bed, altijd fijn.  Uiteindelijk hebben we nog een uur vertraging gekregen bovenop de 14 uur die we al moesten reizen. Dus om 9 uur kwamen we aan in Bangkok en we besloten gewoon de eerste beste taxi te pakken naar het hostel, achteraf was het misschien handiger geweest als we die zorgvuldiger hadden uitgekozen want onze chauffeur moest onderweg even de weg vragen naar ons hostel. We werden afgezet bij een straatje waar het bord van ons (...)

Nachttrein naar Bangkok - 03/07/17

Bericht - 04 juli 2017 om 04:31 uur

Nadat we rustig wakker zijn geworden gingen we rond half 10 ontbijten, daarna zijn we onze backpacks in gaan pakken want om 11 uur moesten we uitchecken.
We hebben even geregeld dat we de allerlaatste dag van Bangkok in een hotel dicht bij het vliegveld zitten, er is zelfs een zwembad! Maar dat even terzijde, rond een uur of 12 zijn we naar de stad gegaan en zijn we bij wat winkeltjes binnen gegaan, wat souveniertjes gekocht en ergens (heerlijke!) smoothies gedronken. Rond half 3 kwamen we terug bij het hostel om nog een spelletje te spelen en om nog (...)

Raften - 02/07/17

Bericht - 04 juli 2017 om 04:29 uur

Om 10.15 werden we opgehaald voor het raften. Deze keer werden we in een pickup truck opgehaald door drie medewerkers van Chiang Mai adventures. Dit vonden we in het begin een beetje raar, want normaal worden we in een soort busje opgehaald met de andere mensen die dezelfde activiteit gaan doen. Onderweg stopten we bij een marktje om verse ananassen te halen voor vanmiddag. Onderweg kwamen we langs een ander terrein voor andere activiteiten, onder andere ook raften en een olifanten boerderij. Even later reden we ineens langs een paar mannen, die stonden naast hun pick up trucks met enorme (...)

Grab Taxi - 01/07/17

Bericht - 02 juli 2017 om 17:44 uur

Wauw, het is alweer 1 juli. Dat betekent dat mijn reis over 10 dagen alweer afgelopen is, ik kan het bijna niet geloven.

Vandaag is het tijd om onze treinkaartjes te gaan halen voor de nachttrein, want op 3 juli hebben we namelijk een tripje van Chiang Mai naar Bangkok van maar liefst 14 uur (jippie). Rond 10 uur een ontbijtje en toen hebben we voor het eerst gebruik gemaakt van de app 'Grab', dit is een super handige app waarmee je heel goedkoop een taxi kan regelen. Mensen hebben zich hier voor ingeschreven om te rijden voor Grab, en (...)