Avatar Nikki Claassen

Nikki Claassen

Toch niet zo productief - 26/06/17

Bericht - 27 juni 2017 om 17:11 uur

Rond half 11 's ochtends begon mijn dag met een ontbijtje bij het hostel en een duik in het zwembad van het hostel verderop. Een aardige Duitser had mij een lift gegeven, dus die 600 meter hoefde ik niet te lopen (lucky me).

Ik vond dat ik er toch een beetje een productieve dag van moest maken, dus ik besloot om een wandeling te maken naar het dorpje Pai, dit zou ongeveer 15 minuten kosten als ik geen andere lift had geregeld achter op een scooter.  Het dorp zelf zag er erg gezellig uit, ondanks dat het nogal uitgestorven was doordat (...)

Tijd voor Pai - 25/06/17

Bericht - 26 juni 2017 om 09:10 uur

Rond 10 uur werden we opgehaald om met de bus naar Pai te gaan voor 3 daagjes. Het was een heftig ritje, en dat liet de chinees voor mij helaas dan ook merken. Gelukkig viel het goed te hendelen voor mij, ik had mijn oortjes al in dus ik hoefde het niet aan te horen. Al was die chinees sowieso al raar want ze was de hele tijd haar vriendje aan het weerhouden van eten te kopen, en bij de tussenstop toen ze naar de wc was wist hij een zak chips naar binnen te kanen, nou zo snel (...)

Doi Suthep - 24/06/17

Bericht - 25 juni 2017 om 14:43 uur

Dit was een relaxed dagje. Rond een uur of 10 waren we naar de Doi Suthep tempel gegaan, de weg hier heen was nogal slingerig maar hij was goed te doen.
Eenmaal bij de tempel moesten we de wel bekende trap van deze tempel gaan beklimmen. Op de trap stonden hier en daar meisjes (sommige maar 3 jaar en andere iets ouder) met een schattig pakje aan, en make-up op. In eerste instantie dacht ik wat schattig. Daarna begon ik de moeders naast de trap op te merken, ze stonden de kinderen aan te moedigen.  Bijna meteen beginnen de meisjes (...)

Ziplinen in de jungle - 23/06/17

Bericht - 24 juni 2017 om 12:20 uur

Om 11 uur werden we opgehaald met het mini busje om naar het ziplinen te gaan. We zaten alleen maar met chinezen in de bus dus we gingen er eigenlijk al vanuit dat we niet veel met andere mensen zouden praten. Toch kwam er op het laatste moment nog een Nederlander bij, de gelukkige was de Amsterdamse Kees.

Op een of andere manier missen we de hele tijd hoe lang het duurt om bij de activiteit zelf te komen, want ook nu hebben we in totaal weer 2 uur in het busje gezeten. Al was de heen reis echt prachtig, (...)

Naar Chiang Mai - 22/06/17

Bericht - 23 juni 2017 om 04:40 uur

Vroeg in de ochtend werd het tijd om naar het vliegveld te gaan. Het vliegveld op Krabi is echt super klein, maar ik weet eigenlijk ook niet waarom ik het groot verwachtte omdat het niet echt een grote plaats is.  De vlucht duurde in totaal maar 2 uur, dus die vlogen zo voorbij. Toen we aan waren gekomen in Chiang Mai stond het vol met rode busjes die je met alle liefde (voor 50 baht) naar je hostel wilde brengen.
Na enig gedoe had ons rode busje eindelijk ons hostel gevonden.  We besloten om tempels te gaan kijken deze dag, ons hostel (...)

Kajakken in Krabi - 21/06/17

Bericht - 21 juni 2017 om 17:50 uur

Rond een uur of 11.00 zijn we gaan ontbijten bij 'The Maharat Bakery'. Daar zagen we gisteren al een enorm bord van staan dus we besloten maar eens om daar te gaan kijken.  Ze hebben hier dus echt vanalles, van croissantjes tot een broodje kroket (echt waar). Op de menukaart stonden allerlei ontbijtjes en lunches van verschillende werelddelen, echt geweldig.
Om 13.00 uur stipt werden we opgehaald om te gaan kajakken. Het was nog niet zeker met hoeveel mensen we zouden zijn omdat het het laagseizoen is. Na in totaal een uur in dat busje rondgereden te hebben zaten we uiteindelijk (...)

Railay Beach in Krabi - 20/06/17

Bericht - 21 juni 2017 om 05:05 uur

Om 11:00 uur werden we opgehaald met de bus om naar Krabi te gaan. We zaten maar met zijn 6en in het busje dus dat was goed te doen. Eenmaal een half uurtje onderweg moesten we toch nog een boot op (wist ik veel). Deze boot ging zo langzaam dat je hem lopend dus echt bij zou kunnen houden, want ik denk dat de oversteek voor mij nog te zwemmen was.
Rond 13:45 kwamen we aan bij ons hostel, waar we 6 trappen moesten afleggen om bij onze kamer te komen..

Aangezien het ook nog niet al te laat was besloten (...)

Zwembad of strand? - 19/06/2017

Bericht - 20 juni 2017 om 04:20 uur

In de nacht zijn we een aantal keer wakker geworden van de zware regenval. Wanneer het regent zijn het hele hevige, maar korte buien. Het regent zo hard dat je eigenlijk verwacht dat het dak dadelijk in stort, het is toch wel heel gaaf om dat zo te kunnen zien/horen. Rond 10 uur in de ochtend werd ik dan wakker, na rustig opstaan gingen we rond 11 uur ontbijten, al had ik voor alle veiligheid maar een half sneetje toast gegeten en gelukkig voelde dat ook goed.  Kiona was rond een uur of half 1 al naar een zwembad gegaan en (...)

Op naar Koh Lanta - 18/06/2017

Bericht - 19 juni 2017 om 08:41 uur

Het idee van vandaag uitslapen was nogal mislukt. Vroeg in de ochtend ben ik ziek geworden van waarschijnlijk mijn avond eten de avond daar voor. Toch hebben we de boot gepakt naar Koh Lanta om 11:30. Toen we hier aankwamen rond 12:45 zijn we eerst nog naar het hostel gegaan om daar even bij te komen van de bootreis. We zaten op een ontiegelijk klein bootje waar boven op de bagage ging en waar we naar beneden binnen in hele kleine stoeltjes moesten gaan zitten. Ik moet zeggen dat ik wel een klein beetje het gevoel kreeg dat ik (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Genoeg wezen hiken voor vandaag - 17/06/2017

Bericht - 19 juni 2017 om 08:25 uur

We zijn op tijd opgestaan om de klim naar het viewing point van Koh Phi Phi te trotseren. Na een ontbijtje begonnen we aan de eerste trap, deze was nog goed te doen en het was immers nog de eerste trap. De tweede en de derde werden al zwaarder, deze gingen steiler omhoog en de tredes werden steeds hoger. Met af en toe een kleine tussenpauze was het goed te doen. De laatste trap was alleen minder, de eerste helft hier van was steil, maar de laatste helft was net een ladder.  Inmiddels doorweekt van het zweet komen we aan (...)