Avatar Nancy Hoedemaker

Nancy Hoedemaker

Dag 15 en 16!

Bericht - 02 juli 2017 om 14:53 uur

De dag van de grote terugreis is aangevangen. 04.00 uur uit bed!!! Pffff men, vroeg! Maar toch zes uur geslapen. Rond 05.00 uur de auto weer ingeleverd. Heel makkelijk. Men staat daar al op een grote autoparkeer/inleverplaats op ons te wachten. Een meneer checkt de benzinestand en een mevrouw loopt om de auto heen om te kijken of er geen beschadigingen zijn. Binnen vijf minuten zaten wij in de bus naar de vertrekhal. Ingecheckt en nog even iets eten en dan boarden en terug naar Londen, waar wij overnachten in een hotel op Heatrow, omdat wij elf uur overstap (...)

Dag 14!

Bericht - 30 juni 2017 om 04:08 uur

Zo vandaag. De aaaaaalllerlaatste dag in Chigago, maar nog even terug naar gisteravond. Nadat wij gedoucht waren en op bed lagen, zagen wij op het weerbericht op tv dat er een tornado waarschuwing was in het hele gebied waar wij doorheen gereisd hebben. Maar erger nog, het rode stormgebied kwam regelrecht op ons af. Eerst dachten wij dat het wel mee zou vallen, maar opeens ging echt het tornado-alarm buiten af. Wij moesten ons naar beneden begeven en in de hal blijven en bij de ramen wegblijven. Half uurtje later was er alleen hevige storm en regen, maar geen (...)

Dag 13!

Bericht - 29 juni 2017 om 00:59 uur

De één na laatste dag! Rond 08.00 uur in de auto voor de laatste kilometertjes. Vanaf morgen is het nog maar 80 km naar hartje Chicago. Het regent als wij vertrekken en onderweg blijft het ook druilerig. Toch is het af en toe droog en kunnen wij lekker opschieten. Rond 12.00 uur een broodje gegeten en om 13.00 uur toch alweer in het hotel aangekomen. Wij zijn weer aangekomen in de staat waar wij vertrokken zijn. Acht hele staten aangedaan. Een super reis! Omdat het deze middag toch niet zo lekker weer is, gaan wij maar naar Spring Hill Mall. Lekker (...)

Dag 12!

Bericht - 28 juni 2017 om 02:22 uur

Vandaag via de dorpjes en bossen naar LaCrosse. Eerst ontbijten met toast en havermout. En voordat wij op weg kunnen eerst met Budget rental cars gebeld. Het systeem gaf een olie melding van 75%, in de loop van de reis teruglopend naar 5% en dan de melding olie verversen. Nu was het oliepeil oké, dus toch maar even melding gemaakt dat wij het systeem hadden gereset en nu weer 100% was. Wij zouden terug worden gebeld, maar dat moet nu nog gebeuren, dus om 08.45 uur zaten wij pas in de auto. Weer een hele mooie reis, dwars door de (...)

Dag 11!

Bericht - 27 juni 2017 om 03:04 uur

Vandaag weer een lekker rustig dagje. Eerst uitgeslapen tot 07.00 uur!!!!! En nog even blijven liggen. Vandaag kon dat gewoon. Hierna toch maar aankleden en ontbijten. Tijdens het ontbijt zaten er nog twee Nederlanders. Zij waren een rondreis van een maand aan het maken en waren ook nog richting de grote parken in het westen geweest. Misschien voor ons nog eens in de toekomst. Hierna op weg naar Big Rib Mountain en rond 10.00 uur in het Nine Miles State park aangekomen. Een gigantische parkeerplaats met één auto. En de onze! Dit is een hier bekende wintersportplaats met een mooie (...)

Dag 10!

Bericht - 26 juni 2017 om 01:27 uur

Zijn alweer over de helft, maar vandaag weer vroeg in de auto op weg naar Wausau. Eerste stop na vijf minuten de Walmart. Ham, donuts en wasmiddel staat op het lijstje. Hierna gelijk weer in de auto om weer vele kilometers te rijden. Onderweg komen wij weer over de stateline en zijn in staat nummer acht. Wisconsin. Hier wilden wij bij de falls van Chippewa Falls kijken, maar die waren er dus niet. Verder op de route komen wij langs de first City of Wisconsin, Abbotsford. Wij dus weer kijken, maar is het the first city (het oudste stadje) of the first (...)

Dag 9!

Bericht - 25 juni 2017 om 03:54 uur

Jaaaaa, en weer zitten wij om 08.00 uur al in de auto. Vandaag aardig wat kilometertjes voor de boeg. Walnut Grove ligt wel op de route van Minneapolis, maar daarvoor rijden wij wel twee uur om. In de auto ontbeten met wat fruit. En al snel laten wij Sioux Falls achter ons en bevinden wij ons op een rustige weg, dwars door de graslanden. 150 Jaar geleden zou het de prairie zijn geweest. Na een kleine 2,5 uur rijden komen wij in Walnut Grove aan. Er is een Laura Ingalls museum en er zijn wat huisjes te bezichtigen. Omdat (...)

Dag 8!

Bericht - 24 juni 2017 om 02:30 uur

Vandaag maar eens uitgeslapen, zodat wij pas om 08.45 uur in de auto zaten. Onderweg bij een supermarkt broodjes gekocht, zodat wij lekker in de auto konden ontbijten met broodjes ham en Nutella. Ja, ja, wij worden al echt Amerikaans! Hierna twee uurtjes rijden om in De Smet te geraken. Voor alles wat wij hier willen zien moeten wij 'even' in de auto zitten. In Nederland zijn wij dan al aan de andere kant van het land! 😏 In De Smet woonden de Ingalls. Laura met haar hele familie. De schrijfster van "the little house on the prairie". De tv serie (...)

Dag 7!

Bericht - 23 juni 2017 om 01:58 uur

En weer op tijd op weg. 08.00 uur. Alvast de eerste kilometers richting Sioux Falls. Halverwege even ontbijten, met natuurlijk een ommeletje met toast. Tanken en weer door. Ohw ja, dat is hier ook zo leuk. Voor $ 20,-- heb jij een volle tank!!! Aangekomen in Sioux Falls eerst door naar de watervallen, waar Sioux Falls zijn naam aan te danken heeft. Duizenden jaren geleden uitgesleten doordat er een ijsvlakte op de Big Sioux River lag. Een geweldig stuk natuur, met klaterend water. Gelukkig hebben wij de ergste hitte achter ons gelaten en is het een aangename 23*. Hierdoor is (...)

Dag 6!

Bericht - 22 juni 2017 om 02:58 uur

Al om 07.30 uur op pad, om er weer een lange dag van te maken. Vandaag staat Omaha (Nebraska) op het programma. Onderweg ontbeten, want die pancakes kwamen onze neus uit. Gewoon bij een tankstation bij Apple Bros. Heerlijk een omelet met toast en een kopje thee. Huub had lekker twee gebakken eitjes (waarvan het wit nog niet helemaal getold was! Yek), hash browns (soort rösti), bacon en toast. Was heerlijk! Even het oliepeil gecheckt en weer verder. Ondertussen Missouri verlaten en via Iowa richting Nebraska. Onze eerste stop in Omaha was de Bob Kerrey Pedestrian Bridge. De loopbrug verbindt (...)