Avatar Miranda van den Heuvel

LAST DAY :(

Bericht - 21 februari 2019 om 18:01 uur

21 februari: Last day

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen want we waren gister laat thuis. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Bouddhanath de grootse stupa in de wereld. Groot was hij zeker en ook heel mooi om te zien. Rond de stupa zaten allemaal restaurantjes en we hebben heerlijk op een rooftop terras gezeten, het is vandaag echt lekker weer geweest dus daar hebben we goed van genoten. Na het bezoeken van de Stupa en wat rondgelopen te hebben in de omgeving zijn we terug gegaan naar het hotel en om 3 uur had ik afgesproken om met Danny (...)

20 februari : Mount Everest

Bericht - 21 februari 2019 om 18:00 uur

20 februari: Mount Everest

5.15 uur was het vanmorgen toen de wekker ging. Maar wel voor iets bijzonders. Ik heb een vlucht gemaakt boven de bergen en natuurlijk kon daar de Mount Everest niet ontbreken. Janneke en ik werden om 5.45 opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld gebracht heeft. We waren nog even bang dat het vanwege het weer niet door zou gaan, best bewolkt. Maar eenmaal in het vliegtuig kwamen we boven die wolken uit en daar was zo helder, zo geweldig. We vlogen richting de bergen en dit is niet te beschrijven mooi. Ik zag (...)

19 februari: Kathmandu

Bericht - 21 februari 2019 om 17:59 uur

19 februari Kathmandu

Daar gaan we dan, op naar de laatste stad. Nog 3 dagen en dan zit het avontuur er weer op.

We zijn vandaag begonnen met een wandeling van ongeveer 3 uur naar beneden. Heel leuk want je kwam door alle bergdorpjes en daar zie je wel goed hoe ze echt leven hier. Vanuit daar zijn we met de bus verder gegaan naar Kathmandu. Toen we aankwamen zijn we naar de hotel kamer gegaan, super kamer voor de laatste nachten. Na even opgefrist te hebben zijn we met Sunny en een deel van de groep een rondje gaan lopen (...)

De 2 kleine dorpjes

Bericht - 18 februari 2019 om 16:51 uur

17 en 18 februari Baktapur & Nagarkot

Opstaan met een bult spierpijn en de bus in, op naar Baktapur een klein dorpje net voorbij Kathmandu. Door het verkeer in Kathandu was het een lange reis. Rond half 5 kwamen we aan bij het hotel voor die dag. De gebouwen zien er hier prachtig uit, maar ook flink verwoest door de aardbeving in 2015. Samen met Janneke en Joost ben ik nog een rondje door het centrum gelopen maar wat zijn de sporen van de aardbeving hier nog goed te zien, heel heftig.

Na het lopen zijn we naar de kamer gegaan. (...)

Australia camp

Bericht - 16 februari 2019 om 13:59 uur

16 februari Australia camp

Bergje beklimmen staat op de planning voor vandaag. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar het beginpunt van de berg. Daar begon de tocht, van ongeveer 6 uur. We begonnen en ik dacht meteen, waarom ben ik begonnen. Het waren allemaal trappen en het ging nog net niet recht omhoog, mijn hemel wat zwaar. We zijn allemaal rustig op ons eigen tempo naar boven gegaan. Gids voorop, Sunny achterop zodat het niemand verdwaalen kon. Tijdens de klim hebben we af en toe een kleine pauze gehouden maar het werd zwaarder en zwaarder. Maar ik ben doorgegaan (...)

Chitwan park naar Pokhara

Bericht - 16 februari 2019 om 13:57 uur

14 en 15 februari Chitwan park naar Pokhara

Zo dat waren 2 lekkere rustige dagen. Was ook wel fijn aangezien ik me even niet helemaal fit voelde. Dag 1 zijn we met de bus vertrokken naar Pokhara. Onderweg zijn we gestopt bij een hele lange hangbrug en daar was me toch lekkere koffie, de eerste bonenkoffie deze vakantie! Die oploskoffie is te doen maar dit was me toch een kopje vol geluk, wat koffie je vrolijk kan maken.

We hebben bij de stop wat foto's gemaakt en natuurlijk konden we niet weg zonder de brug op te gaan. Een voetgangers brug (...)

Chitwan park

Bericht - 13 februari 2019 om 16:42 uur

13 februari: Chitwan national park

Nou die wekker ging weer lekker vroeg, want we moesten om 6 uur verzamelen. We zijn naar de rivier gelopen en zijn daar in een kleine, lage en een beetje enge kano gestapt. Wat het vooral eng maakte was dat er in de rivier waar we overheen vaarde flinke krokodillen zaten en we hebben ze ook van heel dicht bij gezien. Aan de rand van het water zat er een die geluid maakte en met zijn staart bewoog. Daarna keken we voor ons en toen kwam er een recht op ons af, nou 7 kleuren (...)

Lumbini naar Chitwan national park

Bericht - 12 februari 2019 om 17:56 uur

12 Februari: Chitwan national park

Vanmorgen zijn we weer vertrokken naar de volgende plek, het national park. Onderweg zijn we nog gestopt op de plek waar Boedah geboren is, heel mooi. Er hingen wel 1000de gekleurde vlaggen en in de tempel lag een steen waar hij precies op geboren was, erg indrukwekkend om te zien.

Na een reis van ongeveer 5/6 uur kwamen we aan in het national park, nog ruim optijd voor de zonsondergang. Om kwart over 5 zijn we vertrokken naar de rivier waar we een prachtig uitzicht hadden en waar we al vrij snel een stuk of 6 (...)

Bye India

Bericht - 11 februari 2019 om 18:19 uur

11 februari: bye bye India

En daar ging die weer lekker vroeg de wekker, 5:30 dit keer. We vertrokken namenlijk om 6 uur al naar Nepal. Zo raar, India is gewoon klaar. Ik zit nu in het hotel in Nepal. Ergens had ik gister ook wel even moeite ermee. Je maakt zoveel mee en dan voelt Nepal als een nieuw avontuur, maar eigenlijk ben je nog helemaal niet klaar met het oude.

Maar goed we gaan zien wat we hier weer meemaken. Vandaag was een pittige dag. We zijn om 6 uur vertrokken en we hebben een reis erop zitten van (...)

Varanasi in de ochtend

Bericht - 11 februari 2019 om 18:18 uur

10 februari: Varanasi

De wekker ging vanmorgen om kwart over 5. Lekker vroeg, vind ik heel leuk... Not. Maargoed het was wel weer voor een goed doel. We zijn met de helft van de groep om 6 uur vertrokken naar de Ganges rivier om de ochtendrituele te bekijken. De weg erheen was rustiger dan gisteravond maar nog steeds gekkenhuis, en dat tussen 5 en 6 uur. In Asten zie je rond die tijd echt niet zo veel mensen.

Aangekomen bij de rivier zijn we weer in een boot gestapt en hebben we vanuit het water naar een prachtige zonsopkomst gekeken en (...)