Avatar Marike Born

Marike Born

November-update

Geplaatst op 12 november 2018 om 13:31 uur

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update op mijn reisblog postte. Er is veel gebeurd de afgelopen tijd. Zo zijn mijn ouders langs geweest en ben ik verhuisd.

Fietsen door het Phoenixpark
Op een zonnige zaterdag ben ik wezen fietsen door het Phoenixpark. Het Phoenixpark is een groot park (6,9 vierkante km), waar je gebruikelijke parkactiviteiten kunt doen (wandelen, fietsen, picknicken), maar waar je o.a. ook naar de dierentuin kunt, het Amerikaanse ambassadegebouw staat hier, er vinden grote activiteiten plaats en er lopen hertjes rond.

Familytime!
Het weekend van 20 oktober kwamen mijn ouders op bezoek in Ierland. Dit was zo ongelofelijk leuk! De eerste dag waren we in Dublin, waar we allemaal eerder zijn geweest. Eerst hebben we heel veel bijgekletst en geluncht. Daarna liepen we door Dublin en zijn o.a. naar het St. Stephen’s Green park geweest. ‘s Avonds gingen we uiteten in Navan, waar mijn ouders verbleven. De volgende dag zijn we weggeweest met de auto. Ik heb ze Slane Castle laten zien waar we koffie hebben gedronken. We zijn naar Hill of Slane geweest, waar een prachtig uitzicht was. ‘s Middags reden we naar het strand van Clogherhead  en hebben we lekker uitgewaaid. Aan het einde van de middag zijn we naar het huis gereden waar ik woon en hebben mijn ouders mijn host family ontmoet. Dit was erg leuk en fijn dat ze nu weten wie mijn host family is. De dagen daarop moest ik gewoon werken, maar in mijn vrije uren heb ik mijn ouders gezien. We hebben in de avonden samen gegeten en ik heb ze o.a. een ochtend Trim en Trim Castle laten zien. Deze dagen waren erg leuk en fijn en ik heb er van genoten.

Noord-Ierland
Het weekend hierna ben ik naar Noord-Ierland afgereisd. We hebben fantastische dingen gezien. We liepen over een touwbrug (niet naar beneden kijken) in een prachtig gebied en zijn daarna naar de Giants Causeway geweest. Deze dag is bijna niet in woorden te omschrijven, zo mooi, maar ik heb foto’s bijgevoegd. Aan het einde van de middag zijn we naar Belfast geweest.

’Halloweenbreak’
De week hierop hadden de kinderen vakantie, dus ik ook een beetje. De tweede week heb ik meegeholpen met verhuizen. We zijn verhuisd naar het huis van de buren. Ons eigen huis wordt gerenoveerd voor ongeveer een halfjaar. Deze week bestond dus uit inpakken, verhuizen en oppassen op de kinderen wanneer dit nodig was en met ze naar de bioscoop gaan. Ook heb ik met andere au pairs afgesproken. We zijn o.a.  naar Taytopark Terrors geweest, een soort van Halloween Walibi Frightnight. Halloween is iets groots in Ierland, het is hier ook ontstaan. Zo hadden de kinderen 2 Halloween feestjes en op school was een grote parade in kostuum. Ook gingen de kinderen langs de deuren voor trick or treat. De hele sfeer in Ierland is afgestemd op Halloween; decoraties in huizen, in de stad en je ziet overal themawinkels.

Wicklow Mountains
Op de zondagmiddag ben ik naar Wicklow Mountains geweest. Een prachtig mooi berggebied (vooral met de herfstkleuren). We liepen naar Glendalough, een meer tussen de bergen.

Dart-tour
Afgelopen zondag (11 november) ben ik met een vriendin langs de kust gegaan met de trein. De treinrit is alleen al super! We stapten uit op de eindbestemming; Bray. Hier hebben we over het strand gelopen. Toen we met de trein weer richting Dublin gingen, stapten we uit in Killiney. Hier ben ik vorig jaar ook geweest met m’n familie. Net als vorig jaar klommen we naar boven op Killiney Hill. Een prachtig uitzicht en op het topje van de heuvel een obelisk. Ik vond het erg leuk om hier weer te zijn, want het voelde bekend. Bij de laatste stop stapten we uit in Dunlaoghaire. Hier liepen we over de pier met een mooi uitizicht, in de verte zag je Howth, een andere mooie (en bekende) havenplaats.

Dit was het dan weer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Vragen zijn altijd welkom. Foto’s over deze update vind je wederom weer onder het kopje foto’s onder de omslagfoto.