Avatar Manon Groeneweg

Manon Groeneweg

Cairns 23&24 september

Geplaatst op 28 september 2017 om 11:31 uur

Zo, daar  zijn we dan. Na 30 uur reizen en 3 uur slaap eindelijk aangekomen in Mad Monkey Backpackers Hostel. De reis is allemaal goed gegaan. Naar Singapore was de stoel naast mij leeg dus de ruimte om te slapen! Helaas... niet gelukt. Dan maar 5 films! De overstap was erg kort en moest snel. Ik had maar een uur en ze waren al aan het boarden. Gewoon gehaald gelukkig en na de vlucht had ik op Sydney wat langer om naar de volgende vlucht te gaan. Tas opnieuw ingecheckt en nog 3 uurtjes vliegen. Daar heb ik niet veel van meegekregen. 2 uur geslapen. Wat wel gaaf was was dat ik vanuit de lucht The Opera House kon zien. Daar loop ik gewoon over 2 weken.

Het is maar 15 minuten met de taxi naar de hostel. Voor de eerste 2 nachten heb ik een kamer voor mij alleen om een beetje bij te kunnen komen. Een klein hokkie met een stapelbed en 2 kluisjes. 2 deuren verder zijn de toiletten en de douche. Nadat ik mijn spullen heb neergezet, een plens water in mn gezicht heb gegooid ga ik toch maar even een drankje drinken. Het is onwijs druk bij de bar. 50 man, waarvan een groepje beerpong aan het spelen is en anderen zitten te kaarten.  Omdat ik toch erg moe ben en lekker wil slapen, neem ik een Corona en duik daarna m'n bed in. Binnen 5 minuten slaap ik en word na 3 uur wakker van een paar meiden die thuis komen en de kamer "kwijt" zijn. Voordeel van zo weinig slaap; ik ben zo weer weg en wordt om 8 uur wakker van de wekker. Het ontbijt is inbegrepen en valt zeker niet tegen. Verschillende zooi om in je melk te gooien, pancakes en toast met jam. Ontbijtje gegeten en ik ga maar gewoon eens kijken wat er te beleven valt.

Op 10 minuten lopen is de zee. Ik zie gelijk het bekende plaatje van Cairns, het openbare zwembad. Ik ben van plan om naar de Botanische tuinen te gaan en loop daarheen over de boulevard. Langs de boulevard is het een grote trekpleister voor de lokale bevolking. Tafels worden uitgeklapt en alle rommel die wij hebben met een verjaardag wordt daar uitgestalt. Zij vieren dat gewoon buiten op het gras, onder een paar palmbomen met uitzicht op de zee.
Om de paar 100 meter staan gebouwtjes en in het begin heb ik niet door wat het is maar dat zijn dus barbecues. Gewoon een hele grote buitenkeuken waar 4 mensen tegelijk kunnen barbecuen. Ook zijn er waterspeelparken voor kinderen en buitenfitness apparaten (leuk, maar niet dat ik er wat mee doe hahah)
Na iets meer dan een uur kom ik bij de tuinen aan. Er is een evenement met kraampjes en live muziek. Gezellig om overheen te lopen en daarna nog een rondje door de tuinen te doen.
Met pijn in mm voetjes en onwijs moe moet ik dat pokke eind ook weer terug.. dan is 5km  best lang.. uiteindelijk 5 blaren rijker ben ik bij mn hostel. Daar stort ik helemaal in. Ik ben zoooo moe dat ik het liefst wil slapen maar moet het nog wel even uithouden. Ik bestel een biertje en zit dus hier om 13.00 aan het bier hahah. Het besef van tijd is echt helemaal weg.
Ik ga nog even terug naar het grote grasveld op 10 min loopafstand en val daar op mn kleedje, onder een boom, met live muziek in slaap.
Nadat ik een uur heb liggen knorren ga ik mij even opfrissen en langs de boulevard een hapje eten en een drankje doen. Daarna toch maar weer lekker slapen, wat overigens erg lastig ging. Jetlag is toch wel aanwezig..