Avatar Manon Groeneweg

Manon Groeneweg

Port Macquarie en Sydney / 11 tm 14 oktober

Bericht - 19 oktober 2017 om 06:33 uur

Vandaag ga ik richting Port Macquarie. Hier wil ik een tussenstop maken omdat het anders 8 uur rijden is naar Sydney. Het is een klein plaatsje waar niet heel veel te doen is. Je kan er mooie wandelingen maken en de stranden zijn mooi en leuk. Ik kom eind van de middag aan en ontmoet daar  Nederlandse meiden. Zij zijn maanden in Australië en hebben een working holliday. Zij gaan ook de komende tijd naar Sydney.  Nadat we hebben zitten kletsen gaan we naar de bottleshop om wat drank te halen voor vanavond. Je kan hier bij de supermarkten (...)

Coolangatta & Byron Bay / 9 & 10 oktober

Bericht - 14 oktober 2017 om 03:27 uur

Vandaag gaan we weer richting het strand! Daar ben ik toch wel blij mee.. Ik merk dat ik niet heel vrolijk wordt van de drukte in de stad. Nu ben ik dat ook al 2,5 week niet meer gewent. Na een uurtje rijden plof ik neer op een rustig strandje bij Coolangatta. Heeeeeerlijk! Ik lig een paar uurtjes en als ik weer verder rij kom ik wéér bij een mooi uitkijkpunt. Mooie blauwe zee, wit strand... bah. Na wat reuzengarnalen van de barbecue ga ik naar Byron Bay.

Op aanraden van meerder mensen maak ik een reservering voor The Art (...)

Brisbane / 8 oktober

Bericht - 14 oktober 2017 om 03:23 uur

Vandaag vol goeie moed opgestaan! Ik ga de stad verkennen. De jongen achter de receptie heeft aangeraden om de gratis ferry te nemen en deze de hele weg te blijven zitten zodat je heel de stad ziet. Eerst loop ik naar SouthBank, hier gaan alle mensen heen als ze een vrije dag hebben. Er is een soort festival weekend en er staan overal muzikanten en kraampjes met keuke spulletjes. In de stad hebben ze een openbaar zwembad gemaakt en zelfs een strand. Veel mensen picknicken of luieren in het gras.
Ik loop naar de opstapplek voor de ferry en (...)

Australia Zoo & Brisbane / 7oktober

Bericht - 14 oktober 2017 om 03:22 uur

Vandaag staat er op de planning om naar Brisbane te gaan. Het is maar 2 uurtjes rijden. Het weer is niet heel zonnig en omdat ik Australia Zoo op mijn "misschien" lijstje heb staan besluit ik om daar onderweg te stoppen. Australia Zoo is van de Irwin familie. Steve Irwin (The Crocodile Hunter) heeft het overgenomen van zijn ouders in 1992. Overal zie je geschiedenis en foto's van de familie met dieren. De dierentuin staat in het teken van leren over dieren en zorgen dat uitsterving voorkomen wordt.
De show met de krokodillen is best leuk om te zien (...)

Noosa National Park / 6 oktober

Bericht - 06 oktober 2017 om 13:57 uur

Vandaag geen wekker gezet maar toch vroeg wakker doordat het bloedje heet is. Om 8 uur is het al 25 graden en met 6 mensen op een kamer blijft het ook niet heel koel.
Ik ga met mn toettoet opzoek naar Noosa National Park. Jeeeeeeeesus wat is het druk hier op de weg. Iedereen viert hier vakantie lijkt het wel. Ik rij sowieso 5x verkeerd en wanneer ik er klaar mee ben rij ik naar het strand. Daar ga ik 2 uurtjes even 'uitslapen' en dan nog een poging wagen om de ingang van het park te vinden. Gevonden! Hier (...)

Walvissen spotten / 5 oktober

Bericht - 06 oktober 2017 om 13:53 uur

Vandaag dus walvissen spotten. En dat was gaaaaaaaf. Dit stond niet op mn lijstje om te doen maar zo blij dat ik het heb gedaan. 100 % kans om ze te zien en dat is gelukt! Deze tijd van het jaar komen ze hiernaartoe om de kleintjes te voeden. Na een uurtje varen zien we de eerste mama met baby en zo komen we er steeds meer tegen. De kleintjes zijn degene die steeds uit het water springen. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zien.

Nadat ik mn spullen weer heb gepakt rij ik naar Noosa en kan (...)

Fraser Island / 4 oktober

Bericht - 06 oktober 2017 om 10:20 uur

Ik heb op een 4 persoonskamer geslapen in mn uppie. Heerlijk!
Voordat ik opgehaald wordt om naar Fraser Island te gaan boek ik nog een nachtje bij in dezelfde hostel. Om nou nog 2,5 uur te gaan rijden na een dagtour...
Met een bus worden we naar de ferry gebracht die in 30 minuten bij het eiland is. Op het eiland mag alleen maar met 4 wielaandrijving gereden worden. Er zijn dus speciale bussen voor deze tour die dat ook hebben. Ik kan nu heel goed begrijpen waarom... alles is een zandweg. Riem om is verplicht want je stuitert echt (...)

Regen regen regen / 3 oktober

Bericht - 06 oktober 2017 om 10:13 uur

Echt de hele dag regen! Op de planning staat Town of 1770. Hier is James Cook aan wal gekomen en ter nagedachtenis aan hem hebben ze het plaatsje zo genoemd. Dit wordt elk jaar met een festival gevierd in de maand mei. Het is een vrij kleine plaats met 8 winkels en 12 restaurantjes en er zijn mooie uitkijkpunten over de zee en rotsen. Als het mooi weer zou zijn dan had ik op het strand gaan liggen maar omdat het nu regent besluit ik toch maar om nog eens 3 uur te gaan rijden naar de volgende plaats (...)

Airlie Beach & Whitsundays / 30 september, 01 en 02 oktober

Bericht - 02 oktober 2017 om 11:15 uur

30 september
In Airlie Beach aangekomen moet ik eerst een half uur in de rij staan om in te checken bij mn hostel. Ik heb er wel eentje uitgekozen... Hier zitten alle jongeren die zijn gekomen om te zuipen  en te feesten. Ik lig op een kamer voor 6 personen en ontmoet gelijk 2 jongens die ook net zijn aangekomen. Een Chinees die op een zeil schip gaat werken en een jongen uit Australië zelf. Ik ga een dag trip reserveren om naar de Whitsundays te gaan en daarna een duikje nemen in de Lagoon ( openbaar zwembad ) hier (...)

Magnetic Island

Bericht - 01 oktober 2017 om 00:22 uur

29 september
Magnetic island stond echt op mn verlanglijstje voor deze reis! Het eiland is bereikbaar met een ferry, 20 minuutjes en je staat op een prachtig eiland. De jongen bij mn Hostel zei dat het 10 minuutjes lopen was... maak daar maar een half uur van.. maar gelukkig was ik optijd weggegaan en heb ik de ferry die ik wilde gehaald. Op het eiland koop je voor 7 dollar een buskaartje en kan je op 5 van de 10 stranden komen. Ik ben bij Horseshoe Bay gaan zwemmen en daarna even de zon in. Om 12.00 uur had ik (...)