Avatar Silke & Bjorn

Silke & Bjorn

Kota kinabalu

Geplaatst op 03 november 2016 om 14:56 uur

Even geleden sinds onze laatste post. Maandag zijn we van Kuching naar Kota Kinabalu gevlogen. Bij aankomst in de late namiddag zijn we richting onze nieuwe hostel (red palm hostel) getrokken en hebben we ons daar geïnstalleerd. We werden hartelijk ontvangen en voelden ons meteen thuis toppertje deze plaats! Eerste avond hier in KK zijn we meteen de open bar ingedoken hiernaast, die Aziaten blijken hier enorm fan te zijn van karaoke.. ongelofelijk en onbeschrijfelijk want zingen kunnen ze meestal voor geen meter. Volgende morgen vroeg opgestaan met het plan de omliggende eilanden te bezoeken. Ffkes nen tegenvaller als we buitenkwamen, regen regen regen regen. Daar stonden we dan me bikini en zwemshort al aan.. dan maar wat rondwandelen in KK. Toevallig kwamen we de bushaltes tegen waar de shuttlebusjes vertrekken naar alle hotspots. Dan zijn we heel spontaan het busje ingedoken richting Kinabalu park we hadden toch onze rugzak bij met water enz.. Aahja want we gingen normaal gezien naar de eilandjes op het strand liggen. 3 uur later kwamen we aan in Park Kinabalu met veel regen. Deurtje van ons shuttlebusje ging open en wij vielen achterover van de kou! Eventjes vergeten dat het park op 1500m hoogte ligt naast de mega mount Kinabalu met 4095m hoogte. Spontaneous my ass. Gelukkig waren we niet de enige sukkels die daar niet aan hadden gedacht en wij hadden strandlakens bij die konden dienen als warme dekentjes! Joepie! Na een korte wandeling, botanical garden en veel regen hadden we er toch genoeg van en hebben we besloten verder te trekken naar de poring hot springs. De naam alleen al klonk als muziek in onze oren. We namen een taxi en een klein uurtje later zaten we terug warm. Mooi park. De hot springs zelf zijn we niet ingedoken want dat stinkt toch wel hard maar wel hadden we besloten de canopy walk te doen. Amai menne frak met een hoogte van 41m meter was dat te hoog voor mezelf en eens vertrokken kan je niet meer terug. Met wakke beentjes en traantjes in de ogen dan maar verder. Maar het is wel gelukt! Hierna zijn we teruggekeerd naar onze hostel en hebben we genoten van een welverdiende nachtrust. Volgende dag werden we wakker.. Jep regen! We hebben 's morgend het shuttlebusje richting Kudat genomen en hebben genoten van 2 dagen welverdiende rust in de zon in de tip of Borneo. Ons verblijf: North Borneo Biostation resort was echt dreamy.. Ondertussen zijn we terug in KK en morgen staat op de planning: de eilandjes (als het weer meezit)  fingers crossed & slaapzach