Avatar Laurien Rottier

Laurien Rottier

De eerste dagen

Geplaatst op 29 november 2017 om 12:25 uur

Een reis om de wereld, letterlijk (nouja een halve dan). Van deur tot deur toch zo'n 33 uur onderweg geweest. Ik heb onderweg bergen met sneeuw, woestijn en regenwoud mogen aanschouwen, met als toetje mijn eerste zonsopgang in Australië.
Mijn eerste overstap was in Londen. Vlak voor aankomst daar raakte ik aan de praat met het meisje vlak naast mij. Die ging helaas door naar Zuid-Afrika dus dat was van korte duur. Wel werd ik erg enthousiast toen bij de gate mijn naam werd omgeroepen: zou ik een upgrade krijgen?! Maar helaas.. ze wilden alleen checken of ik er was zodat mijn backpack kon worden doorgelabeld.
In Manila vond ik een Brits/Australische jongen die ook naar Cairns ging, dus daar heb ik de tijd van de tweede overstap mee kunnen doorbrengen. 'Al' die winkeltjes heb je na zeker wel 10 minuten gezien namelijk..
De vluchten zelf waren prima. Af en toe wat turbulentie en prima eten. Het enige verschrikkelijke was.... ja... de andere passagiers. Gehoest, gekuch, geroggel (Asians...) en gesnurk. Nou is slapen in het vliegtuig al niet terug te vinden in mijn top 10 beste vaardigheden, maar door deze lieve reizigers heb ik mijn persoonlijke record met 5 bij elkaar gesprokkelde uurtjes niet kunnen verbeteren.

De eerste twee dagen in Cairns had ik lekker vrij om bij te komen van de reis: veel geslapen, wat boodschappen gedaan (de kaas hier is niet te eten), rondgestruind, winkeltjes bekeken, gezwommen, gratis pizza gegeten en de eerste vette tour van mijn reis bevestigd... een snorkeltrip naar de Great Barrier Reef! Toen ik hierna terug naar het hostel liep werd ik flink verbaasd. Ik hoorde gekke geluiden uit de bomen komen en zag na wat gekrijs een aantal gedaantes wegvliegen. Na 3x goed kijken kwam ik er pas achter dat het vleermuizen waren en de bomen hier er helemaal vol mee hangen!!! Ze hebben zelfs een zogenaamde 'nursery tree'.

Mijn kamer in Cairns deel ik deze week met drie Zwitserse vriendinnen van mijn leeftijd, die ook vandaag de ocean freedom tour naar het Upolu outer reef deden. Ik was superenthousiast en had een kleurenspektakel aan koraal en vissen verwacht.. dat viel helaas tegen. Maar grijs/bruin schijnt de natuurlijke kleur van het koraal te zijn, dus eigenlijk mag ik niet klagen. Het snorkelen was erg leuk en ik heb wel veel mooie vissen, schildpadden, kwallen en zeekomkommers gezien. Dat kan ik dus ook weer van mijn lijstje vinken... met genoeg lekker eten, drinken, zon en reisgenoten was het al met al een geslaagde dag.

Ik kan helaas nog weinig fotos/video's uploaden omdat die voornamelijk op de camera's staan en het hier via de wifi en computer niet lukt. Dus hopelijk volgen die later nog!

P.S. Nog een leuk weetje: je kan hier aan de sterren zien dat je aan de andere kant van de wereld zit. Het 'steelpannetje' hangt hier namelijk bijna ondersteboven :o en is nog maar net te zien aan de horizon (waar wakker blijven tijdens je nachtvlucht wel niet goed voor is...)

Marly de kok
Geplaatst op 01 december 2017 om 22:05 uur
Hallo daar, leuk om te lezen dat je al zoveel gedaan hebt en dat je veel mensen ontmoet ! Klinkt heerlijk , snorkelen en mooie vissen enzo zien, supertof. Hier vriest het, echt we zitten met de nieuwe Haard aan tv te kijken. Geniet maar lekker van het zoo mooie land en we lezen mee. Lieve groet Marly en Robert

Sissi
Geplaatst op 30 november 2017 om 10:13 uur
Leuk om je eerste belevenissen te lezen! Xx vanuit Málaga

Geplaatst op 30 november 2017 om 10:12 uur

Ron
Geplaatst op 29 november 2017 om 14:47 uur
Wat een lekker begin van je reis. Je hebt al weer veel gedaan in die paar dagen. Het was leuk om gisteren even te skypen met je. Op naar de volgende tour. We blijven je volgen en zijn erg nieuwsgierig naar je volgende belevenissen. Heel veel plezier Wij vertrekken zo naar Malaga. Zijn we er ook effe uit 😂😂.