Avatar Kimberley  Gromotka

Kimberley Gromotka

23 dagen zijn voorbij gevlogen

Bericht - 20 augustus 2020 om 13:59 uur

Daar zijn we dan.. Weer "veilig" thuis in "coronaland". Ik heb nu alweer heimwee naar Noorwegen! Maar de vele foto's maken het goed. De laatste dagen hebben wij nog ontzettend veel gedaan. We zijn nog naar een dierentuin geweest, een paar korte hikes gedaan, een bootje gehuurd in Flam, naar het strand geweest en op de laatste dag de stad Oslo gezien. We hebben echt geweldig weer gehad de laatste week! Vanuit Oslo zijn we met een mega mooie cruise 20 uur richting Kiel gevaren, wat een beleving was dat! Deze vakantie was nog mooier dan ik had durven en (...)

Al 5000km op de teller

Bericht - 12 augustus 2020 om 11:37 uur

Het is weer tijd om een stukje te schrijven. Over een week zijn we al weer bijna thuis.. de tijd vliegt voorbij. In Nederland is het nu super warm en wij zijn hier blij als het eindelijk even lekker weer is! Zo nu en dan is het even lekker. Maar we hebben meestal wel geluk met het in- en uitpakken van de tent. We hebben de laatste dagen ontzettend veel gereden. Vanaf het zuiden van Noorwegen helemaal naar het noorden van Noorwegen. Dat is zo'n 18 uur. Vanaf het kajakken in Balestrand naar Geiranger om een ribboattour in Geiranger (...)

Zon!

Bericht - 06 augustus 2020 om 21:54 uur

Nog 14 dagen te gaan. Gisteren hebben wij de terugreis geboekt. Een minicruise van 20 uur. Ben benieuwd.. Vandaag pas weer een camping. Gisteren en eergisteren zijn wij zo'n mooie plekjes tegen gekomen om te wildkamperen dat het zonde was om het niet te doen. Tussen de koeien en schapen koken is heel avontuurlijk. Ontzettend leuk, maar stiekem een beetje eng. We hebben geluk met het weer en vanaf morgen wordt het nog beter. Ik ben blij dat we goede regenkleding hebben gekocht, want in de komende 14 dagen gaat het echt nog wel eens regenen. Gisteren zijn we gaan (...)

Spierpijn na de hike!

Bericht - 04 augustus 2020 om 09:51 uur

De blog die je nu leest is gisteravond geschreven. Helaas was het internet zo slecht dat ik hem niet kon uploaden. We zijn nu onderweg naar de Ferry van Vangsnes naar Hella. Vandaag voel ik niks meer van de spierpijn(dag 8). Dag 6 alweer... Ik word wakker door de ontzettende erge spierpijn, maar het was het waard. Ik kan geen normale stap meer zetten. Gelukkig voelt Luuk het ook wel (bewijs dat ik geen mietje ben haha). Lekker uitgeslapen deze ochtend en het is even droog. Dat is fijner met de daktent inklappen. Vandaag gaan wij naar de stad Bergen. We (...)

Wauw!! Wat een land!

Bericht - 02 augustus 2020 om 08:59 uur

Dag 4 en 5.. wat gaat het snel! Te snel! We rijden elke dag wel zo'n 4 uur om elk stukje te kunnen zien. Donderdagochtend om 4 uur op gestaan om de hike van de Preikestolen te lopen ( 10km, zwaar!) Het is het zó waard. Het uitzicht is prachtig. We kwamen rond 6:30 aan op de top waar wij een geweldig uitzicht hadden. Helaas was het erg mistig en konden we niet heel ver naar beneden kijken. Rond half 8 weer terug gelopen, maar jeetje wat opeens druk! Wij liepen bijna alleen naar boven en 2 uur later was het (...)

De eerste paar dagen in de regen

Bericht - 30 juli 2020 om 13:47 uur

Tijdens het schrijven van deze blog zitten we al op dag 3. Ondertussen eet ik een paar chippies en zitten we heerlijk droog onder de tent. Dag 1: Na een overnachting op de camping in Hirtshals is het eindelijk zo ver! Slecht geslapen aangezien het keihard heeft geregend en gestormd, maar wat hebben we zin in de reis! Nog even samen langs het strandje gelopen en om 10 uur richting te boot. Na lang wachten kunnen we eindelijk de boot op rijden en om 12:30 ging de boot varen. Na wat eten en slapen op boot zijn we al aangekomen (...)