Avatar jeanette tas

jeanette tas

St. Margrethen - Thusis

Geplaatst op 23 juni 2017 om 20:54 uur

Vanmorgen begon oef want ik kreeg een cappuccino aangeboden van de camping mevrouw, gratis :) Het fietsen ging ook wel lekker vandaag.

Het was ook prima weer om te fietsen redelijk warm maar wel af en toe een wolkje. Vandaag ik mijn eerste klim van 10% stijging gehad en dit ging best aardig. Verder liep mijn tocht pal langs de rijn en langs een snelweg.  Klinkt saai maar ik was aan het genieten want anders dan bij het Albert kanaal (België) had ik nu bergen op de achtergrond en dat geeft toch een bepaald sfeertje. Ik had de keuze om door Oostenrijk en Lichtenstein te fietsen of om de rivier te blijven volgen. Ik heb getwijfeld maar ging toch voor het tweede omdat ik heel graag naar een punt wilde toefietsen dat niet haalbaar zou zijn als ik ook nog veel moest zoeken (en dat zou zeker gebeuren als ik de beschrijving van de route las). Uiteindelijk heb ik toch een stuk in Liegtenstein gefietst maar dat kwam omdat de bordjes mij op het verkeerde pad zette. Ik moest hierdoor gruwelijk klimmen over een grindweg (ik kwam door het dorp waar het boek Heidi is bedacht...maar om daar nou voor de bergen in te fietsen:) Ik bleef maar klimmen dus maar even aan een postbode gevraagd of ik ook ergens vlak kon fietsen en gelukkig stuurde hij mij weer op de route langs de rivier.

Ik had vandaag twee grotere stadjes waar ik doorheen fietste dus dit waren mijn rustmomenten. Lekkere stukjes stokbrood met smeerkaas, tomaat en jam eten:)

Het laatste stuk van mij route verliet ik de rijn en ging ik de bergen in. Ik sta nu ook op een camping waar mijn haringen niet de grond in gaan (rotsen). Ik ben nu in Thusis en dat is precies een mooie stop om morgen aan het echte werk te beginnen!

(ik ga morgen eerst naar Splugen fietsen en mogelijk ook de Splungenpas, maar ik kan ook in Splugen op de camping en de volgende dag de pas fietsen  misschien is het wat ambitieus om beide te doen:)

Ron
Geplaatst op 24 juni 2017 om 10:59 uur
He chenet erg leuk je verslagen van je reis. Je lijkt wel een oude vrek alles is duurr hahahaha nee heel gaaf en de bergen â›°â›°â›°â›° lijk me geen pretje. Ik vind dat met de motorfiets al een eind. Ga door ik lees elke dag je verslag, heb toch niet veel te doen. Xx ronnie en tanta jolanda.

Arlo
Geplaatst op 23 juni 2017 om 22:14 uur
Hoi Jeanet, Succes met de splugenpas het is een mooie route van dik 30 km met een max stijging van 9,5 % en gemiddeld 5,8 geniet ervan en niet vergeten te blijven trappen anders ga je achteruit🤣