Avatar jeanette tas

jeanette tas

Menaggio-Luino

Bericht - 26 juni 2017 om 23:22 uur

Ja ja het heeft wat tijd en moeite gekost maar om 12:00 vanmiddag stond ik voor het huis van Bianca en Frans!

Mijn laatste route was korter dan verwacht en zou nog maar zo'n 60 km zijn. Vanmorgen wel lekker vroeg vertrokken zodat ik ook nog wat tijd had om te zoeken. Vanaf Lugano zou mijn route nog wat onduidelijk zijn maar gelukkig kwam ik in de supermarkt een enthousiaste fietser tegen die mij de route naar Luino uittekende en een heel stuk meefietste. Na nog wat meer klimmen dan verwacht kwam ik weer over de grens met Italië. Net over de grens (...)

Campo- Menaggio

Bericht - 25 juni 2017 om 21:33 uur

Wat een heftige nacht was het vannacht! Ik ging in de bloedhitte slapen maar dat was prima want ik was erg moe. Rond vier uur hoorde ik mijn tent klapperen, het waaide en onweerde enorm en daar bleef het niet bij het begon te stormen en ik wist dat mijn tent niet tegen een harde eind kon. Ook zat de buitentent niet volledig tegen de grond waardoor ik mij ernstige zorgen maakte omdat ik dus eigenlijk onder een vlieger lag. Het begon ook nog gigantisch te regenen, ik lag toch niet meer zo lekker. Het was nog niet klaar (...)

Splugenpass!

Bericht - 24 juni 2017 om 19:40 uur

Nog even kort over gisteren, Ok heb een erg gezellige avond gehad met een Zwitser (en helaas zijn vriendin;) Hij kwam uit Manchester maar hij is naar Zwitserland gemigreerd. Hij was ook een fietser en hij gong vandaag ook de Slugenpas fietsen, maar hij ging het eerste stuk met de bus.

Vanmorgen weer vroeg op ik zat netjes om 7:30 weer op mijn fietsje. Het eerst stuk zou meteen sterk stijgen en dat was te merken (ook meteen mijn ketting eraf maar die was snel gefixed, oveeigens de eerste keer pas nadat mijn vander er naar had gekeken). Ik zou in (...)

1 reacties • Plaats een reactie

St. Margrethen - Thusis

Bericht - 23 juni 2017 om 20:54 uur

Vanmorgen begon oef want ik kreeg een cappuccino aangeboden van de camping mevrouw, gratis :) Het fietsen ging ook wel lekker vandaag.

Het was ook prima weer om te fietsen redelijk warm maar wel af en toe een wolkje. Vandaag ik mijn eerste klim van 10% stijging gehad en dit ging best aardig. Verder liep mijn tocht pal langs de rijn en langs een snelweg.  Klinkt saai maar ik was aan het genieten want anders dan bij het Albert kanaal (België) had ik nu bergen op de achtergrond en dat geeft toch een bepaald sfeertje. Ik had de keuze om door (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Flaach-St.Margarethen

Bericht - 22 juni 2017 om 20:41 uur

Pff wat een hitte zeg! Vanmorgen eerst een snelle duik in de rijn genomen en daarna hup op de fiets. Mijn tocht was lang en warm maar wel vlak! Het eerste stuk was wat saai omdat ik met name door graanvelden fietste. Maar de gedachte dat ik naar het bodenmeer zou gaan zorgde ervoor dat ik mijn trappers rond liet gaan:) Op een bepaald punt liep de weg 'dood' omdat ik de rivier de tur zou moeten oversteken. Dus ik een stukje terug gefietst en nog eens goed in mijn boekje gelezen. Wat bleek ik was wel goed!  il (...)

4 reacties • Plaats een reactie

Mohlin-Flaach

Bericht - 21 juni 2017 om 22:08 uur

Vanmorgen om 5:45 opgestaan zodat ik lekker in alle koelte kon fietsen. Dit vroege opstaan werd ook beloond want net nadat ik was vertrokken sprongen er twee hertjes vlak voor mij fiets! Mijn reis was super relaxed. Meestal vlak met af en toe een klimmetje. Ik ga het klimmen bijna leuk vinden (vooral als twee mannen naast de fiets omhoog lopen en ik er voorbij 'scheur'). Naast dat het een vlakke to ht was, waren er ook heel veel mooie middeleeuwse dorpjes langs de route. Ook kwam ik langs het dorp Laufenbach. Dit dorp is bijzonder omdat het een (...)

Mohlin

Maps - 20 juni 2017 om 21:58 uur

Rouffach-Basel

Bericht - 20 juni 2017 om 21:44 uur

Yeeeeeeh...mijn eerste boekje is uit (ofwel ik ben in Basel aangekomen). Vanmorgen om zes uur opgestaan want het zou een hele warme dag worden. Om tien uur stond ik bij een bortje en vroeg ik aan een voorbijgaande man ofdat ik ècht nog maar veertien km van Basel af was, dat was zo :) In Basel aangekomen fietste ik over de grens waar verder auto's reden. Ik vroeg maar even ofdat ik zo door mocht rijden :) Dat mocht natuurlijk want ja wat heeft zo'n stomme Hollander op een fiets nou bij zich ;) In Basel heb ik aan (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Rouffach

Maps - 19 juni 2017 om 22:27 uur

Oberi-Rouffach

Bericht - 19 juni 2017 om 22:26 uur

Vandaag een hele mooie route gemaakt door de wijnvelden. Wel nog een keer gruwelijk de wegkwijtgeraakt waardoor ik een eind over het grind moest fietsen... mijn Myo (navigatiesysteem) stuurde mij zo.... Uiteindelijk een prima gemeente camping gevonden in een mooi dorp. morgen dan echt naar Basel (is nog zo'n 90 km).