Avatar Jessy van Lieshout

Jessy van Lieshout

Momenteel is jessyvanlieshout bezig met de reis Zuid Africa . Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van jessyvanlieshout

Blijf op de hoogte van de reisblog van jessyvanlieshout door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

De eerste daagjes in het Krugar Park

Bericht - 12 juli 2019 om 19:28 uur

Maandag 8 Juli was het de dag dat we de panoramaroute gingen rijden. De panoramaroute is een route door zuid-afrika waar je verschillende natuur gebieden kunt bekijken. Zo zijn wij als eerste naar Shangana Cultural Village, als tweede naar God’s window, als tweede naar Potholes, als derde naar Pelgrims rest waar we overheerlijk gegeten hebben. Ik had namelijk een cheeseburger met frietjes en een chocolade milkshake. Potholes en God’s window vond ik de twee mooiste plekken van de hele panoramaroute. Potholes was namelijk een gebied met verschillende watervallen en een diepe afgrond waar allemaal water liep. Ik had mijn foto camera op een gegeven moment af gegeven aan (...)

07-07-2019 Onderweg in Zuid Afrika

Bericht - 07 juli 2019 om 17:30 uur

Vandaag was het zo ver, de dag dat we de panorama route zouden rijden. ik was erg nieuwsgierig naar alles en al helemaal naar Gods window.

Onderweg zijn we veel mooie natuurgebieden tegen gekomen en zelfs een klein groepje apen.

Onderweg naar het hotel waar we zouden overnachten kwamen we er al snel achter dat de navigatie van het gast gezin ons verkeerd had gestuurd. Na een kwartiertje terug rijden hadden we na vier uur eindelijk het hotel gevonden.

Op dat moment was het twee en dertig graden (winter), perfect (...)

Status update van 06 juli 2019

Status update - 06 juli 2019 om 16:14 uur

Mijn eerste dag in Zuid Afrika - Johannesburg 5 en 6 juli 2019

Gisteren had ik geen tijd om iets op de blog te schrijven, we kwamen namelijk om kwart over negen aan op het vliegveld in Johannesburg en waren ongeveer om tien uur aangekomen bij het gast gezin.

De reis in het vliegtuig was echt super! Om het uur kwamen er mensen vragen of je nog iets wilden eten en de menukaart was fantastisch in elkaar gezet. Al bij al was het een relaxte vlucht van 11uur.

Vandaag zijn we met het gastgezin naar de supermarkt gegaan. Onderweg was ik best geschrokken van hoe alles eruit zag. Overal liepen mensen te bedelen om geld of eten.

In de auto kreeg ik te horen dat je in Johannesburg in de auto alles moet verstoppen omdat ze wellicht je raam in kunnen slaan om bijvoorbeeld je telefoon af te pakken. Daarnaast zijn er overal mensen aan het bedelen. Volgens degene waar wij nu slapen huren ze dan kinderen, doen alsof ze kreupel zijn om extra zielig over te komen. Daarnaast drogeren ze blijkbaar ook hun baby’s om ervoor te zorgen dat ze de hele dag door slapen. Hier schrok ik enorm van. Ook reden we langs een sloppenwijk, vergeleken met tv is dit indrukwekkend om te zien.

Toen we eenmaal alle spullen uit de supermarkt hadden gaf ik wat rant aan iemand die op een parkeerplaats ervoor zou zorgen dat je veilig de parkeerplek kon verlaten, hij was hier enorm blij mee en ik ook... toch nog een goede daad gedaan.

Al bij al was dit een interessanten en drukke dag. Morgen en maandag gaan we met zijn allen de panoramaroute rijden, overnachten in een hotel en uit eten.

Onderweg naar Zuid-Afrika

Bericht - 04 juli 2019 om 22:15 uur

Vandaag was het dan zo ver, de reis naar Zuid-Afrika kon beginnen. IK kon er gewoon niet meer op wachten.

Rond 4 uur zijn we met de auto richting Schiphol vertrokken, hier zouden we gaan overnachten in het van der valk hotel. het hotel zag er in eerste instantie van de buitenkant niet heel erg mooi uit, maar eenmaal binnen in de kamer en in het hotel zelf zag het er super sjeik en net uit.

We hadden even snel de koffers op de kamers neer gelegd en waren al snel tot de conclusie gekomen dat we alle drie eigenlijk wel (...)

Status update van 04 juli 2019

Status update - 04 juli 2019 om 12:15 uur

Vandaag is het zover, de reis naar zuid-Afrika gaat beginnen! Of zoals ze in Afrika zouden zeggen: laat die reis begin.

04-07-2019 Amsterdam, here we come

Bericht - 04 juli 2019 om 07:35 uur

Vandaag gaat het beginnen! Ik vind het best wel spannend!! Straks nog even de laatste dingen in mijn koffer en handbagage doen. De fotocamera is opgeladen en het inpaklijstje is bijna afgevinkt. Gisteravond hebben we lekker samen gegeten en geproost op een goede vakantie voor ons allemaal.Dan is het straks rond 14:45 uur tijd om te vertrekken. Eerst naar tante Karin en ome Peter, vanuit daar gaan we naar Amsterdam, het Van der Valk hotel, daar gaan we overnachten en dineren. Nu al zin in :-)En dan morgen heel vroeg op, naar Schiphol met de taxibus en dan ontbijtbuffet in (...)

Status update van 02 juli 2019

Status update - 02 juli 2019 om 07:13 uur

Vandaag is het inpakdag!! Alle spullen zorgvuldig verzameld gaan vandaag in de koffers en de tassen. Gelukkig heb ik veel advies gekregen van mijn oom en tante.

Status update van 01 juli 2019

Status update - 01 juli 2019 om 18:54 uur

Daar is mijn koffer!! Morgen gaan we inpakken, batterijen van fototoestel opladen en alles klaarmaken.