Avatar Peter van Bergeijk

Peter van Bergeijk

Pride of Africa

Geplaatst op 05 juli 2019 om 09:14 uur

Yes eindelijk onderweg naar Afrika -> Malawi. Thuis had ik nog even m'n vlucht gecheckt, ik kon namelijk online niet inchecken en tot mijn verbazing zag ik dat de vlucht was geannuleerd. WIEWATHOEWAAR, ja dat had ik ook. Gelukkig bleek het m'n 2e vlucht te zijn. Ik vloog eerst naar Nairobi en dan door naar Malawi -> (Lilongwe). Die zou om 12.55 vertrekken daarvoor zou ik 7 uur moeten wachten, op zich is dat prima. Maar nu ging die vlucht pas om 23.20 dat betekent nog 11.25 uur wachten dus totaal 18.25 uur wachten...
Drama dus maar daar kan je niks aan doen hé. Het was ook nog druk onderweg dus m'n ouders op pad gestuurd om dollars te halen en ik ging proberen om in te checken. Dat ging ook niet vlekkeloos maarja. Dus afscheid genomen dollars in de tas gestopt en naar de gate lopen. Ik moest daar nog maar een half uur te wachten dus prima. Vlucht ging helemaal prima. Aangekomen op Nairobi kwam ik 5 Nederlanders tegen dus daar ff gezellig mee gekletst. Maar die gingen wel al snel vliegen dus daar zat ik dan. De ochtend maar slapend door gebracht in de vensterbank, in het vliegtuig kan ik namelijk niet slapen. Verder was het heeeeeel saai. Maar gelukkig kwam het einde in zicht.
En ja hoor met de Pride of Africa kwamen we pas om 2 uur in Lilongwe aan terwijl we rond 1.20 zouden moeten landen. Bij de immigratie hadden ze er ook zin in. Bij 1 persoon kon je maar afrekenen voor de visa, uit eindelijk om 3 uur stapte ik het vliegveld uit. Daar stond iemand me op te wachten. Ergens daar in de buurt kwamen we om 4 uur aan, terwijl hij er om 7 uur weer uit moest voor de bruiloft. Ik werd ergens om 13 uur wakker dus dat was wel even lekker en nodig. Smiddags gingen we naar de bruiloft, tussen 2 en 5 is iedereen welkom om te feliciteren en te feesten. Een persoon roept de groep naar voren toe en dan start de dj muziek in de groep komt dansend naar het bruidspaar toe. Die groep strooit dan briefgeld in een grote mand voor het bruidspaar. En dat ging dat een aantal keer. Er waren daar echt wel 300 man daar. Om 5 uur gingen we er vandoor en pakten we de nachtbus naar Chitimba. Dat was me ook een rit. Bus zat lekker vol, en dan op deze wegen hier. Veel slingeren niet harder dan 80 km/uur. En dat dan 8 uur lang. Om 2 uur in de nacht kwamen we dan op bestemming aan. Snel m'n bed in en slapen...