Avatar Peter van Bergeijk

Peter van Bergeijk

Dag 2,3 en 4

Geplaatst op 12 januari 2019 om 17:37 uur

Laten we even naar de avond gaan toen ik in de hostel aankwam. Het was rond 23u en ik had honger, in het vliegtuig krijg je goed eten maar niet genoeg. Dus ik loop de straat een beetje af te struinen op zoek naar eten. Ik kwam een tentje tegen met wraps, doe er mij maar 1. Terwijl ze de wrap aan het klaarmaken was vroeg ze de slip, huh, ik verstond er niks van. Bleek het bonnetje te zijn akward. Maar het was me een wrap, heerlijk.

Dit was ik jullie nog verschuldigd. Het hostel waar ik sliep leek meer op een hotel. Boven had je 3 bedden staan. En beneden waar je binnen kwam gelijk links de keuken en de badkamer, en dan aan het eind van dat vertrek ook weer 3 bedden. Niet echt een gezellig hostel ofzo. Wel had je goede beveiliging. Buiten staat er op elke hoek wel eentje met een wapenstok.

S`ochtends  werd ik heel vroeg gewekt door een waterkoker. Drama. Dan ga je er ook maar uit je bent toch wakker. In het hotel in Zambia had ik wat navraag gedaan bij de backpackers wat ik echt moest doen in de paar dagen dat ik in Kaapstad was. Ik had een auto dus dat was top. Cape point daar moest ik heen. TomTom aan gezet en daar heen gereden. Maar dat links rijden is best lastig voor ons Europeanen. Je moet rechts je gordel pakken, links in de binnenspiegel kijken, bij een kruispunt eerst naar rechts kijken (of was het links) en oversteken als je rechts afslaat. Pff. Ik heb zo wel een paar afslagen gemist. Maare het is vakantie he dan kan dat gewoon.

Cape Point was beautiful. Vanaf het zuidelijkste puntje kijk je zo de zee op. Recht van de klif af. Op dat punt gaat de zee over van Indische Oceaan naar Atlantische Oceaan, niet dat je er veel van ziet. Daarna nog een toeristische route genomen, je bent er toch en als Internationale betaal je 3x meer dan een Zuid-Afrikaan voor het park. Maar prachtig, kijk maar naar de foto`s

S` avonds een heerlijke strandwandeling gemaakt met sunset. Prachtig om zo de zon onder zien te gaan met mooie stranden. En wat is de zee ruw zeg, golven zijn zo krachtig.

Ondertussen verhuisd naar een ander hostel, je moet wel in beweging blijven, waar ik s`middags in gecheckt heb, daarna met de auto gewoon ben gaan rijden. Het was een heuvelachtige weg, met veel haarspeld bochten of plots een 180 graden bocht op de snelweg. In de verte zag je ook een zandstorm, dat bleek over een meer te gaan waarbij de stranden opwaaide. Het meer heet Theewaterskloof. Wat Kaapstad aan drink water voorziet. Of thee wat je wil. Via Kaarten hou je een beetje in de gaten waar je rijdt en zo wilde ik via Betty`s Bay weer terug naar m`n hostel. Maar ik werd tegen gehouden door de politie. Er was daar een bosbrand gaande je kon er niet verder. Later begreep ik van een taxichauffeur dat het om een brand ging die al 10 dagen brandde. De brandweer kreeg het niet onder controle. Maar gelukkig begon het te regen (send from God zei die taxichauffeur) en niet weinig ook. Dus toen maar via een andere weg terug naar de hostel.

Dit was een echte hostel, een lekkere zithoek met een biljarttafel, oude keuken, tv die heel de dag aanstaat, slaapzaal met 3 stapelbedden. Hij lag in het plaatsje Stellenbosch, dat is een echte studentenstad maar op dit moment is het zomervakantie. Dus het was er stil…

Wel waren er 2 damens…-> voor de volgende keer;)