Avatar Ineke Bouman

Ineke Bouman

Foutje

Bericht - 12 mei 2017 om 15:35 uur

Met knippen en plakken is er wat fout gegaan. Er is een stukje tussen wat er niet in moet. Het begint bij hoi en eindigt bij kus. Doei doei

Laatste dag

Bericht - 12 mei 2017 om 15:25 uur

Het was raar opstaan met de gedachte dat wij morgen in nederland zijn. Na een yoghurt ontbijt buiten in de schaduw heb ik besloten om nog naar een markt te gaan. Niemand wilde mee dus ik ging moedig alleen. Taxi heen en heerlijk op mijn gemak Hoi. Geen wifi dus via sms.het was superdag.kindertehuis mooi.pleegmoeder gezien zij huilen.ik haar bedankt ik huilen.kim ook huilen.morgen naar haar huis.dumplings eten.veel meer dan gehoopt.kim is o.k. ze is opgelucht.nu in mooie kamer tot rust komen.net in park gewandeld.kus. Het afdingen werd steeds leuker. Ik raakte aardig door mijn geld heen dus ik (...)

Rustige dag.

Bericht - 11 mei 2017 om 17:07 uur

Nadat wij hadden uitgeslapen kwam de eigenaar ons vertellen dat wij naar het politiebureau moesten om ons te laten registreren op dit adres. Hij ging gelukkig mee. Na 20 min lopen waren wij er. Pfff ik helemaal stuk. Het is hier warm en stoffig. Nadat wij klaar waren zijn wij doorgelopen naar de supermarkt. Heerlijk bij de mac een koffie genomen. Rustig teruggelopen. Wel heel leuk om die straatjes allemaal te zien. Er zijn veel "public toilets". Dit komt omdat heel veel mensen thuis geen wc hebben. Smiddags hebben de kinderen een dvd gekeken. Heerlijk na 3 weken. Ik geslapen (...)

Beijing

Bericht - 10 mei 2017 om 17:43 uur

Na een goede nachtrust is kim weer opgeknapt. Gisteren rustig aangedaan. Nog even wat gelopen en toen kwamen wij een klein openlucht museum tegen. Alles in oude stijl gebouwd. Toch een beetje pingyao. Nadat wij vanmorgen de koffers hadden gepakt zijn wij nog even naar het plein geweest en hebben daar geluncht. Wij werden om 1500 opgehaald. Op het treinstation was het erg netjes. Je komt er alleen maar op met een treinkaartje en mag pas naar het perron als de trein komt. Die staat dat 10 min stil dus alle tijd om in te stappen. De trein ging (...)

Zhen zijn dag.

Bericht - 08 mei 2017 om 12:38 uur

Vanmorgen na ons ontbijt werd kim niet lekker Hoofdpijn en spugen. Na paracetamol toch meegegaan met ons. Om 13.00 zaten wij in de bus. Halverwege heeft kim de hele achterbak onder gespuugd. Ze was echt ziek. Toen wij aankwamen bij het kindertehuis kwamen de pleegouders en broer al naar ons toe lopen. Ze waren blij zhen te zien. Buiten meteen boekje uitgewisseld en zhen kreeg cadeautjes van hun. De zus was er niet bij maar die had een rugzak gegeven. Toen kwam de directrice erbij en moesten wij naar binnen. Wij werden in een klein kamertje ontvangen. Na wat officiele (...)

Relax dagen

Bericht - 08 mei 2017 om 12:08 uur

Wat een heerlijke dagen hebben wij hier. Gisterochtend was er voor het eerst niks lekkers bij het ontbijt. Gelukkig zijn er veel winkels hier dus dat was geen probleem. Toen zijn wij opzoek gegaan naar het park v 7 jaar geleden. Helaas allemaal flats. Wij hadden al flink gelopen dus kim en ik met de taxi terug en roel en zhen helemaal omgelopen naar de andere kant. Daar bleek nog een heel klein stukje over. S.avonds na het eten op het plein geweest. Volgens mij doen alle chinesen dat. Iedereen doet wat. Dansen.tai chi en een soort voetbal met een shuttel. Zhen heeft (...)

Lekke band

Bericht - 05 mei 2017 om 22:11 uur

Het is nu 4.00 uur. Wij zijn in het taiyuan en ik kan niet slapen. Weer hele harde bedden gister werden wij eerder opgehaald dan afgesproken. Wij hadden net koffie bestelt. Op de snelweg reed de auto heel raar en na 10 min zetten hij hem aan de kant. Ja hoor lekke band. Alles eruit inclusief bagage en daar stonden wij dan. Op het heetst vd dag op de vluchtstrook. Na een kwartier had hij eindelijk zijn reserve band maar die bleek ook lek. Onze gids sprak geen engels maar met gebare taal begrepen wij dat er een andere (...)

Snoei heet

Bericht - 04 mei 2017 om 13:23 uur

Het was gisteren nog warmer.dus overdag niks gedaan. Gezwommen en weer afkoelen bij de airco. Om 18.45 wetden wij opgehaald voor de lichtshow op een rivier. Om het kort samen te vatten was alles druk en zweterig. De kinderen waren het al snel zat . dus aan het eind vd show (die tegen viel) gaf iedereen licht. (V woede en irritatie) terug in een drukke en hete bus en allemaal afgekoeld bij de airco in onze kamer. Eigenlijk de eerste keer in de vakantie dat iets tegen viel. Snel gaan slapen. Vandaag begon hee anders. Het had vannacht heel hard gewaait.geonweerd (...)

Heeeel warm

Bericht - 02 mei 2017 om 16:17 uur

Vannacht heeft het heel hard geregent. Vanmorgen heerlijk tot 9.45 uitgeslapen. Zhen en roel hadden al ontbeten. Toen ik de kamerdeur open deed voelde ik het meteen. Super warm en vochtig. Roel ging met zhen op de scooter naar een uitzichtpunt. Ik wilde daar ook heen maar was bang dat wij niet op tijd terug zouden zijn voor de kookcursus. Het uitkijkpunt was erg mooi. De 1550 treden waren loodzwaar. Goed dat ik niet mee was. Ze waren om 14.00 terug en toen ben ik nog even gegaan. Spannend alleen op zo.n ding. De omgeving is geweldig. Kleine(niet drukke)wegen (...)

Giggling tree

Bericht - 01 mei 2017 om 13:07 uur

Gisteren werden wij om 8.00 opgehaald. Op het vliegveld was het minder druk dan verwacht. Het iz hier nationale feestdag. Na 15min wachttijd voor de douane moesten wij terug naar de incheckbalie. Er was wat mis met onze koffers. Oei oei. Het viel mee. De batterij van het fototoestel zat nog in de lader. Jammergenoeg moesten wij weer achteraan sluiten in de rij bij de douane. Na maar 1.30 vliegen was er geen chauffeur te bekennen. In onze papieren stond dat wij ook pas een half uur later zouden landen dus wij hoopten op een misverstand. Gelukkig was de (...)