Avatar Vakantie Bonaire  - 2023

Vakantie Bonaire - 2023

Dag11 - Lac Cai

Status update - 18 juli 2023 om 14:39 uur

Vandaag staat een bezoek aan Lac Cai op het programma. Lac Cai ligt aan de zuidoostkant van Bonaire. Lac Cai Beach ligt noordelijk van Lac Bay.
Lac Bay is een lagune van 700 ha. Lac Bay heeft geen koraalriffen, maar wel veel zeegrasvelden en ook een strand, Sorobon Beach.
Sorobon Beach zit aan de zuidkant van Lac Bay, recht tegenover Lac Cai Beach.
Lac Cai Beach wordt aan de ene kant begrensd door Lac Bay en aan de andere kant door een groen mangrovebos. Bij Sorobon Beach hebben we ons ingeschreven om surflessen te nemen voor a.s. Donderdag. Dit Resultaat volgt dus nog!
Op het strand bevinden zich gigantische bergen met karkoschelpen.
Irmy heeft een mooie zeeteer gevonden op de bodem. Na Lac Cai zijn we naar het bekende "Trapje" bij Bachelor's Beach gereden om daar verder te zwemmen.
Mooi wit zand en heldere zee. Mynthe had veel lol met de vissen.

Dag10 - het nieuws van bonaire

Status update - 17 juli 2023 om 15:57 uur

Dag10 - het nieuws van Bonaire: Vier ezels getransporteerd naar Aruba. Cruise schip “Disney fantasy” meert aan. Koks krijgen cursus koffiebonen branden. Tot zover het nieuws.
Vanmiddag zijn we gaan snorkelen tussen Andrea1 en small wall richting de waterzuivering (the oranje room). Een snorkelgebied van zo'n 700 meter breed. Dat was aanpoten. Voor de verandering, weer een schildpad gezien. Bij deze is echter (zelfs op de foto) te zien dat hij gemarkeerd is. Er hangt een merk aan zijn linker voorpoot.

Dag9

Status update - 17 juli 2023 om 00:26 uur

Astrid, Scott, Mynthe zijn wederom naar Tori's reef (bruggetje) om te gaan snorkelen. Vanmiddag zijn we naar Andrea I gegaan. We hebben tevens de kwaliteit van de Videocamera opgeschroeft naar maximaal. Dit geeft nog mooiere beelden.

Dag8 - Relax dag en ABBA avond.

Status update - 15 juli 2023 om 20:12 uur

Vanavond ABBA avond. Het podium wordt gebouwd. We zitten op de eerste rij zoals te zien is. De avond werd gestart door Ferry Maat met z'n "Soul Show". Radio DJ uit de jaren '80, die nog steeds actief is. Na 90 minuten Soul, kwamen de dames van ABBA hun nummers ten gehore brengen. Aan het einde van de avond begon het te stort regenen. De crew wist niet snel genoeg, hoe hun apparatuur droog te krijgen. Dat mocht de pret niet drukken, de "locals" waren de regen immers gewend en zochten dan ook het zwembad op. Rond 1:30 kregen we eindelijk onze stroom terug, die al die tijd nodig was om de muziekapparatuur te bedienen, zodat we de airco weer aan konden zetten. Dat slaapt beter.

Status update van 14 July 2023

Status update - 14 juli 2023 om 21:13 uur

En dan, is er cocktail…

Status update - 14 juli 2023 om 19:33 uur

Overzicht bezochte plekken t/m vrijdag 14-7-2023

Dag7 - En nog meer foto's...

Status update - 14 juli 2023 om 15:21 uur

Foto's die van de camera zijn gehaald. Nog meer foto's om te bekijken...

Dag6 - Boottocht klein Bonaire

Status update - 13 juli 2023 om 22:10 uur

Vandaag staat een boottocht op het programma. De boot hebben we ter beschikking tussen 09:00 tot 15:00 en vaart ons via "Klein Bonaire" naar de mooiste plekken van het eiland. We beginnen bij de jachthaven waar we kennis maken met onze kapitein. Hij neemt mee langs de kust van "Klein Bonaire" en laat de beste snorkelplekken zien. We hebben nog even voet aan land gezet op klein Bonaire. Daarna wat gegeten op de boot en rustig richting "Karpata" gevaren. Ook weer een prachtige plek. Bijna iedereen werdt uitgenodigd om te gaan wakeboarden. Erg leuk en veel lol gehad. Als afsluiting is er nog gebruik gemaakt van het lichtbed dat achter de boot werdt gespannen. Vol gas! De dag eindigde moe maar voldaan. Jongens, kei bedankt voor deze onvergetelijke dag.

Dag5 - Zuid Bonaire en 1000 Steps

Status update - 12 juli 2023 om 16:39 uur

De ochtend begint met het draaien van een wasje. In de ochtend zijn Scott, Keith , Astrid en Mynthe wezen zwemmen bij "Oil slick" waar ze 1 schilpad en een baracuda hebben gezien. In de middag nog even wat boodschappen gedaan en de was opgehaald bij de wasserette. Astrid en Frank hebben een rondje Zuid Bonaire gedaan waarbij we richting "Sorobon" reden. Daarna hebben we schitterende flamingo's vastgelegd bij "Misha's Bridge". Via de Willemstoren kwamen we eerst de gele slavenhutjes tegen, daarna de witte. We reden langs de Zoutpier weer terug naar Hillside. Rond 15:00 gingen we naar "1000 Steps" waar we wederom schilpadden hebben gezien. Toen nog even naar "Andrea I+II" voor nog meer onderwater moois.

Dag4 - Slagbaai National Park

Status update - 11 juli 2023 om 22:56 uur

Vandaag stond Slagbaai National Park op het programma. Om 8:00 vertrokken we richting het noorden om via Rincon bij het National Park aan te komen. Bij de ingang aangekomen hebben we ons kort gelegitimeerd en daarna een aandenkingsmunt  gekregen. Daarna kregen onze snorkel spullen nog een desinfectie i.v.m. bacteriën tegen het koraal. We namen de lange route naar de verschillende mooie plekken binnen het park. Als eerste gingen we naar "Boca Chikitu" met zijn mooie witte strand. Daarna richting "Blow hole" waar het zeewater je letterlijk om de oren spuit. Bij "Pos Mangel" werden we al opgewacht door een Leguaan die zijn territorium verdedigde. Dan maar rechtsomkeer maken richting "Malmok", het noordelijkste puntje van het eiland. We vervolgen onze weg naar "Wayaka II" waar we heerlijk kunnen snorkelen. Na al het moois onderwater gezien te hebben, besluiten we de uitgang op te gaan zoeken. Eerst stond er nog een leger leguanen ons op te wachten en we mochten niet aan rijden voordat we een deel van onze meloenen aan hen gevoerd hadden. Daarna zijn we verder gereden richting de uitgang. Meer Foto's zijn te vinden onder het Kopje Foto's.