Avatar Ed en Chiel

Ed en Chiel

Grampians / Ballarat

Geplaatst op 01 november 2018 om 12:47 uur

Deel 2 van onze mini-trip door de staat Victoria bracht ons eerst richting The Grampians. Vanuit Warrnambool reden we richting Dunkeld, waar we een lodge hadden gehuurd. Bij het oprijden van de camping zagen we al meteen een grote kangaroo staan.
We hebben wat spullen uitgeladen en reden daarna richting de bergen (The Grampians). Een rit van circa 70 km:een lange bijna rechte weg door de (iets wat dorre natuur). Onderweg zagen we wel twee wilde emoe's oversteken. Best grote vogels.
Aangekomen in Halls Gap, reden we richting het eerste wandelpunt: een wandeling richting The Pinnacle (de top). Een best stevige wandeling, maar het resultaat mocht er wezen: Super mooi uitzicht. Voor mij veel te hoog... dus ik ging echt niet bij de reling staan. Michiel ging nog een stapje verder en op het uiterste puntje hebben we een paar mooie foto's gemaakt.
De rotsen worden hier ook wel "olifanten-huid" genoemd, en zo ziet het er idd ook wel wat uit. We gingen weer terug naar de auto en gelukkig scheen de zon niet, want we kwamen best bezweet en moe bij de auto.

Daarna reden we door naar de "Balcony" , ook een mooi uitzichtpunt, waarbij je kilometers ver over de valei kan kijken.
We (Ed en ik) deden nog een kleine wandeling (Michel bleef bij de auto, die is nog herstellende van de fikse verkoudheid).
Wederom een mooi uitzichtpunt, maar niet veel anders dan die bij de parkeerplaats.

We reden daarna terug naar Halls Gap, waar aan het eind van de middag de kangaroos het sportveld overnemen. Enorm leuk om te zien: tientallen kangaroos, van klein naar groot.
Vooral als ze gaan springen, dan blijven het bijzondere dieren.

Op de terugweg naar Dunkeld (ik reed terug) werden we ook verrast door een overstekende walibi. Gelukkig hebben we hem niet geraakt.
Na een diner in de plaatselijke pub sloten we deze dag af.

De volgende dag gingen we op weg naar Ballarat. Een niet hele spannende rit (gewoon een rechte weg met verder helemaal niets. Eigenlijk is dat ook best apart. Bijzonder toch dat als je dan in een van de "slaap-stadjes"  komt, er dan wel weer hele lekkere koffie met cake is te vinden.

In de middag zijn we zoet geweest in Sovereign Hill: een openlucht-museum van een gouddelvers-stadje. Michiel had zich vooral op het goudzoeken verheugd. Hij wist zeker dat het grote geld gevonden zou worden.
Je moet tevreden zijn met weinig, dus goud werd er wel gevonden (maar rijk zullen we er niet van worden).
Al met al een leuke belevenis.

De trip zat er op, we reden (overigens na een heerlijke - verlate- lunch met pancakes) terug naar Melbourne.

Hier is het koffers pakken, een wasje doen, eten (weer heel lekker.... turks dit keer) en nog wat dingetjes organiseren en opruimen.
Morgen brengen we samen nog een kort bezoekje aan de Victoria Markets (we hebben nog wat tijd over en Michiel had deze nog niet gezien), lunchen we nog samen met Maree, en daarna vliegen we door naar Townsville.

Op naar deel 4 van onze vakantie.