Avatar Dorette van Dijken

Gave belevenissen!

Bericht - 19 november 2017 om 10:30 uur

Hooooi!

Het heeft even geduurd maar hier is mijn nieuwe blog. Deze blog begint bij vorig weekend. Een weekend om nooit meer te vergeten. Het begon zaterdagochtend vroeg met een boottocht, waarbij we ook walvissen gingen kijken. Ik ging dit samen met mijn huisgenoot doen, uiteraard kozen we voor de snelle boot. De boot begon erg rustig te varen, dus ik dacht als dit het is kan ik lekker achterover leunen en genieten van het mooie uitzicht, maar nee eenmaal op open zee gingen we gigantisch hard. Ik moest mezelf goed vasthouden, want we stuiterden echt over de golven heen. (...)

De tijd vliegt

Bericht - 09 november 2017 om 09:07 uur

Hi,

Daar ben ik weer, nog maar 9 weken in Australië..

Afgelopen weekend begonnen met een drankje in een rooftop bar. Het gratis drankje was erg leuk, alleen de bar had totaal geen mooi uitzicht, dus na het drankje besloten we maar een MC Flurry te halen. MC Flurry's zijn hier een grote teleurstelling. Je krijgt namelijk alleen ijs met M&M's of Oreo's erop. Dit mixen ze er niet door heen, maar ze gooien er alleen een klein beetje boven op. Wil je meer dan moet je bijkopen, pfff. Op zaterdag hadden we regen. Het voelde echt als Nederland met (...)

Woehoe!

Bericht - 31 oktober 2017 om 10:29 uur

Hoihoi,

Even weer een berichtje van mij! Ik heb weer veel leuke, maar ook minder leuke dingen beleefd (SPIN). Afgelopen weekend was het heerlijk weer, 32 graden, dus we zijn lekker naar het strand geweest. En de dag afgesloten met een BBQ op het strand, erg lekker en een mooi uitzicht. Ook hebben we de coastal walk nog een keer gedaan. Dit is een hike langs alle mooie stranden van Sydney. Dit keer was het extra leuk om dat er een evenement plaatsvond, namelijk Sculptures at the Sea. Allemaal kunst langs de route. Mijn favoriet was een mega hamburger, die (...)

Druk, druk

Bericht - 17 oktober 2017 om 10:32 uur

Hoiii!

Weer even een berichtje vanuit Australië! Vorige week was het erg druk op het werk. Donderdagavond was het evenement. De locatie was een gebouw van glas met uitzicht op het Opera House. Echt een hele mooie plek voor een diner. Het evenement was echt voor zakenmensen en zag er heel mooi uit. Het eten werd gemaakt door een chef, die hier in Australië inmiddels meerdere prijzen heeft gewonnen. Het leuke was dat wij tijdens het evenement backstage dit eten ook kregen! Dit was erg lekker. Daarna heb ik geholpen met de gift bags uitdelen aan mensen die naar huis (...)

Alweer bijna 2 maandjes hier!

Bericht - 10 oktober 2017 om 10:43 uur

Hi,

Hier gaat alles goed! Ik ben hier inmiddels al bijna 2 maanden! Het weer is lekker en de tijd vliegt voorbij.

Vorig weekend had ik een lang weekend vrij, want op maandag was het labour day! Dus op zondag besloten we een tripje te maken naar Royal National Park in Sydney. Hier heb ik een hike gedaan van ongeveer 20km. Het was een zware wandeling omdat het omhoog liep en erg warm was, maar het was echt prachtig. De wandeling liep door de bossen met aan de ene kant het water. De bedoeling was om naar de figure 8 pools (...)

Stage en meer

Bericht - 25 september 2017 om 12:26 uur

Lieve allemaal,

Na een paar weken geen update, toch maar weer even eentje schrijven. Het waren erg drukke, maar vooral zware weken. Toch wil ik jullie graag meer vertellen over de leuke dingen die ik hier beleef. Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste evenement: Een bruiloft. Dit was trouwens ook mijn eerste bruiloft ooit. Het was zo ontzettend mooi, prachtige bloemen en kroonluchters! De bruiloft was buiten en deels in een marquee (dit is een soort grote tent). Het weer was heel goed, hele dag zon en een blauwe lucht. Ik heb van 13.00 tot 1.30 uur gewerkt deze dag. (...)

De eerste week is voorbij!

Bericht - 26 augustus 2017 om 03:39 uur

Hoi Hoi,

Ik ben alweer anderhalve week in Australië! Deze week echt een geweldige dag beleefd! We zijn op een tripje geweest naar de Blue Mountains. We vertrokken in een busje met een gids. De gids was echt heel leuk. Deze meneer was al met pensioen en heeft de hele weg lang mooie verhalen verteld. We hadden ook erg geluk met het weer. De hele dag een blauwe lucht met zon. De eerste stop was bij een Wild Life park waar ik kangaroo's en koala's van dichtbij heb gezien. Wat een schattige diertjes. Daarna hadden we een volgende stop bij (...)

De eerste dagen

Bericht - 18 augustus 2017 om 12:01 uur

Hoihoi,

Na een hele lange vlucht woensdagavond aangekomen in Sydney! Het was al erg donker, dus we konden weinig zien. Rond 23.00 uur kwamen we aan in het huis. We hebben een kamer op de begane grond met toegang tot de tuin, het ziet er erg leuk uit. Door de lange reis waren we erg moe, maar we konden niet slapen, stomme jetlag. Dus na een korte nacht, maar meteen op avontuur gegaan in Sydney. Met een giga groot winkelcentrum aan de overkant van de weg zijn we erg gelukkig. Alleen is het een beetje raar dat we voor een (...)