Avatar Dirk Steurs

Dirk Steurs

Dag 21 naar Monterey

Geplaatst op 17 augustus 2019 om 06:52 uur

Na het ontbijt zijn we naar Monterey gereden. Een mooie kustplaats waar je met een boot excursies hebt om walvissen te bekijken. Daar aangekomen zien we hele pleinen vol met exclusieve auto’s staan. Nu weten we waarom we gisteren zoveel sportauto’s zagen. Er is kennelijk en grote veiling en je zie de prive jets constant overvliegen. Er staan super exclusieve auto's,  zoals een bugattie Veyron, mclaren F1, porche GT, enz. Ook oude auto’s staan er.  Je kan gewoon langs de auto’s lopen en aankomen. Bij sommige staat en richtprijs erbij, zoals bij een RUG Porche die 1,4 miljoen moet opbrengen. Dit is zeker niet de duurste want die staan wel achter en hek. Maar we kwamen hier om de walvissen te zien. Tickets gekocht om rond 13:30u te vertrekken met 100% garantie dat we walvissen zien. We hebben nog 2u om wat te eten te zoeken en nog wat extra auto’s te kijken. De broodjes op de pier zijn stinkduur, $9 voor een klein belegt broodje. Wij gaan dus naar een supermarkt. Daar 2 stokbroden gekocht met kaas, kipfilet en een potje mayo. Bij de auto de broodjes gesmeerd en we hebben zelfs teveel, dus dat gooien we maar weg aangezien dit onze laatste dag is.
Daarna ben ik met Stijn nog wat auto’s gaan bekijken en tegen 13u naar de boot. Als we net de haven uit zijn zien weer de eerste walvis al. 100% is dus al gehaald. We gaan best ver de zee op en men had al gewaarschuwd dat het een bumpy ride zou worden en dat is het. Na een tijdje zien we nog 2 boten en daarnaast heel veel zeevogels en een grote groep zeehonden. Kennelijk vissen de zeehonden samen met de walvissen om de ansjovis te vangen. Het duurt niet lang voor we 3 walvissen zien die telkens bovenkomen.  Heel mooi om te zien,  zeker van dichtbij. De walvis is ongeveer even lang als de boot waarop we zien, en die is 40 feet. Dit is ongeveer 12m. Een walvis eet tot 1000kg ansjovis per dag en weegt 40 ton! Telkens zeggen ze waar en walvis te zien is een dat gaat iedereen naar links, recht of naar voren op het schip. Je moet je goed vasthouden want de boot gaat flink tekeer. Op open zee is het verrekte koud en ik voel míjn handen na een paar uur niet meer. We hebben in ieder geval veel walvissen gezien dus tevreden varen weer terug. Terug bij het hotel gaan we op zoek naar een restaurantje en ook dit keer hebben weer goed gekozen.  Het is een vis pasta restaurant en het eten is heel goed. De bediening is heel goed en vriendelijk en telkens als je 1 slokje van je water gedronken hebt komen ze het weer bijvullen. Nu nog snel de laatste restjes van de koffer inpakken,  douchen en dan slapen,  want morgen moeten we vroeg op pad  naar de luchthaven.

Geef dirk73 een extra fijne vakantie cadeau!

dirk73 gebruikt VolgMijnReis.nl gratis om reizen bij te houden. Met een betaald kan dirk73 meer foto's plaatsen en meer uit een reis en dit reisblog halen! Klik hier voor meer informatie.