Avatar Dirk Steurs

Dirk Steurs

Dag 18 Los Angeles

Geplaatst op 14 augustus 2019 om 08:25 uur

We moeten in het hotel naast ons ontbijten. We waren er pas rond 9u en de kleine ontbijtzaal zat helemaal vol. Even wachten op en plekje. Je hebt ontbijtgranen met melk en anders bagels met wat jam. Op zich prima. Daarna wilden we een foto maken met de hollywood letters, dus ik had op internet gevonden dat dit het beste kon in “Griffith Park”. Dus wij daar naartoe.  De afstanden in LA zijn enorm en het is overal soort druk. Na een 45 min rijden bij Griffith Park een paar mooie foto’s gemaakt met nog een hoop andere toeristen die die plek ook gevonden hadden. Omdat er nu dicht bij “The Griffith Observatory” waren daar eerst ook maar naartoe. Van hieruit heb je en mooi uitzicht over de stad. Het is een planetarium waar kennelijk ook veel schoolklassen naartoe gaan. Eigenlijk had ik moeten letten bij Griffith Park, maar omdat de weg steil omhoog en heel smal was ben ik doorgereden.  We kwamen in een chique woonwijk met een doolhof en kleine smalle steile straatjes waar weer denk en half uur hebben rondgereden voor terug op de normale weg zaten. Onderaan de berg bij het Observatorium geparkeerd en toen langs een zandpad dat steil omhoog liep ernaartoe gewandeld. Het was bloedje het en het zweet stroomde over mijn rug,  maar eenmaal boven hadden we wel een mooi inzicht. Je kon zien dat er een dicht smog wolk over de stad hangt. Dat kan ook wel omdat er in Los Angeles Arena meer dan 18 miljoen en inwoners wonen en het de tweede grootste stad van Amerika is. Daarna zijn weer een supermarkt gaan opzoeken voor water en wat te eten. We dachten, we gaan in een park in de buurt van de Walk Of Fame“ onze lunch opeten en reden naar “Runyon Canyon Park”. Hier had je en mooi uitzicht over dure villa’s maar geen stukje schaduw. We hadden Salade, broodjes en Sushi als lunch. De sushi had Wilma zich in de supermarkt  laten aansmeren door een vrouw die sushi vers maakt en vroeg of Yfke wat wilde proeven. Maar hij was wel lekker. Daarna doorgereden naar de Walk Of Frame. Ook hier was het weer druk maar wel leuk om te zien en overal winkels met dezelfde souvenirs. Daarna dachten weer wat door Beverly Hills te rijden en dan bij de kust bij Santa Monica op het strand te gaan eten.  Naar Beverly Hills toe moesten we een stukje snelweg nemen en dan zie je 3 snelwegen boven elkaar met soms 9 rijvakken per richting, die helemaal vol staan. De rit door Berverly Hills duurde wat langer dan gepland omdat weer een paar keer verkeerd reden en we in de avondspits zaten. Wat is het hier druk! Maar wel hele mooie huizen gezien en dikke auto's.  Daarna naar Santa Monica Pier. Hier hadden weer toevallig snel en parkeerplek maar je moest wel heel veel geld in de meter stoppen om een uur te kunnen parkeren. Als ons losgeld,  was net genoeg voor 1 uurtje. De pier net een kermis, met een achtbaan en reuzenrad enz. Tijd om het te eten hadden weer niet meer en we besloten terug naar ons hotel te rijden en onderweg een pizza mee te nemen. Het was ondertussen 19u en weer moesten nog een 45min rijden.  Ook nu was het super druk, en na een dag in deze stad gereden te hebben was ik ook behoorlijk gaar. Hier rijden de Amerikanen echt niet traag.  Ik heb dan ook vaak de 355 pk nodig gehad om snel ergens tussen te knallen, omdat je soms op een snelweg met wel 9 vakken van links naar rechts moet om een bepaalde richting of afslag te nemen. Ik was dan ook blij dat we rond 21u In de kamer pizza zaten te eten met een biertje erbij. Veel gezien vandaag,  maar eigenlijk nog maar een fractie van LA. Oh ja, nog bijna vergeten te vermelden. Yfke heeft de dag afgesloten door een slice vette pizza met ansjovis in mijn open koffer te laten vallen. Lekker!

Geef dirk73 een extra fijne vakantie cadeau!

dirk73 gebruikt VolgMijnReis.nl gratis om reizen bij te houden. Met een betaald kan dirk73 meer foto's plaatsen en meer uit een reis en dit reisblog halen! Klik hier voor meer informatie.