Avatar Dirk Steurs

Dirk Steurs

Dag 13 Grand Canyon

Geplaatst op 09 augustus 2019 om 06:34 uur

Vanochtend vroeg wakker. Yfke sliep bij ons op de kamer en zij had de wekker gezet om 7u. Dus toen ik de wekker hoorde ben ik direct uit bed gesprongen en mee gewassen en aangekleed. Wilma een Yfke lagen nog in bed en toen ik na 10 min klaar was zag Wilma dat het nog maar 6u was. We zaten weer in een andere tijdzone en Yfke’s telefoon stond dus nog een uur vooruit! Toen heb ik Stijn en Aukje op maar wakker gemaakt zodat we nog vroeger konden vertrekken. We hadden geen ontbijt bij het hotel, en in fastfood ontbijt hadden weer ook geen zin.  Om de hoek zat een Wal-Mart supermarkt dus daar maar naartoe. Het was net 7u en de winkel was al open. Mooie supermarkt met verse broodjes. Broodjes gekocht voor het ontbijt en voor ieders en lekker salade voor onder de middag. Deze supermarkt is heel wat goedkoper dan de kleine lokale supermarkten waar weer al geweest waren. En bus water van 1gallon (3,8L) was hier $0,80 waar we bij een andere al $3,50 voor betaald hadden. In San Francisco kosten en six-pack waterflessen van 1,5l $16.
Ze verkopen hier ook alles in hele grote verpakkingen. Zoals en kipworst van 10kg of een zak Oreo’s van een meter groot om maar iets te zeggen. Grappig om te zien. Na het winkelen zij weer doorgereden richting de Grand Canyon.  We moesten en 2,5u rijden ongeveer.  Na een half uurtje rijden vonden weer een plek om te ontbijten met een mooi uitzicht over de vallei. Hier stonden ook wat kraampjes met indianen die zelfgemaakte juwelen verkochten. Ik met Yfke kijken en Yfke heeft een echte handgemaakte koperen ring van mij gekregen. We waren al bijtijds bij de Grand Canyon en stopten bij het eerste uitkijkpunt. Je moest 10min wandelen naar een oude toren en onderweg kwamen we nog een gezin uit Goirle tegen. Daar hadden we een paar werken terug in Goirle nog mee staan praten en hun jongste dochter zit bij Stijn in de klas. Wat is de wereld toch klein of niet?
Daarna richting het Visitors Center. Onderweg nog gestopt omdat we een Eland naast de weg zagen lopen.  Het dier was niet bang en bleef rustig verder grazen en wandelen terwijl er wel 20 man op een meter afstand stonden te filmen en foto’s maken. Groot beest om van dichtbij te zien. Bij het Visitors Center even gevraagd wat het mooiste is om te doen op 1 middag en dat was een wandeling die vanaf daar vertrok. Eerst nog onze salades opgegeten aan en van de picknick tafels die er staan en daarna begonnen aan de wandeling. Die duurde een paar uur en liep langs de Canyon met schitterend uitzicht over het diepe ravijn van de Canyon. Nu snap ik dat ook hier elk jaar mensen in het ravijn vallen. Dit jaar al 3! Mensen gaan echt op het randje staan om mooie foto’s te maken.
Aan het einde van de wandeling kon je en bus terugnemen naar het beginpunt en het was ondertussen al 16u. Daarna richting onze overnachting in Flagstaff, wat een 2u rijden was.
Weer zitten hier 2 nachten in een Motel en we moeten even bedenken wat weer morgen willen gaan zitten. Naast ons hotel zie en fastfood restaurant Chick-fil-A waar de kids willen eten. Volgens onze kinderen hebben ze hier echte kip! Het is niet slecht maar een gewoon restaurant is toch meestal beter en zeker gezelliger. Daarna ben ik met Wilma nog even naar het tankstation ernaast gelopen voor wat biertjes, daarna allemaal douchen en kijken wat weer morgen willen gaan doen.

Geef dirk73 een extra fijne vakantie cadeau!

dirk73 gebruikt VolgMijnReis.nl gratis om reizen bij te houden. Met een betaald kan dirk73 meer foto's plaatsen en meer uit een reis en dit reisblog halen! Klik hier voor meer informatie.