Avatar Keluarga Maras - DeLaet

Keluarga Maras - DeLaet

Bezoekje aan Singaraja

Geplaatst op 17 augustus 2017 om 04:02 uur

Eerste trip: naar Singaraja!

Ongeveer 10 km van ons hotel bevindt zich de oude handelstad Singaraja. Tot 1945 was dit de hoofdstad van Bali. Dat het één van de Balinese hoofdsteden is was meteen te merken aan de ongelofelijke drukte.

Onze algemene indruk over Singaraja is dan ook dat het zeer chaotisch én 'vuil' is, maar zeker bezoekwaardig. Na een wandeling in het centrum van de stad vonden we rust aan het strand waar we lekker gegeten hebben: french fries, noodle soup, sla'tjes.

Na de middagsnack gingen we opnieuw de stad in richting de tempel 'Pura Dalem'. Na 20-30 min. stappen kwamen we eindelijk aan. Een zeer mooie tempel waar we hartelijk verwelkomt werden door de lokale bevolking die de tempel opnieuw aan het schilderen waren. We mochten deze taak dan ook even overnemen!

Nadat we deze tempel bezochten was het tijd om terug richting Lovina te gaan. We hadden allen nood aan een duik in ons zwembad! We vonden onze originele taxi die ons weer veilig thuis bracht (busje zonder ramen en deuren).

We eindigden onze dag door met z'n allen te gaan genieten van de zonsondergang. Morgen (donderdag) gaan we met Paskal (een man die we eerder ontmoette) dolfijnen spotten en snorkelen. Hij zal met ons naar de mooiste plaatsjes varen (is ons beloofd). Om 8.00 am vertrekt ons bootje. We kijken er naar uit!