Avatar Keluarga Maras - DeLaet

Keluarga Maras - DeLaet

The End

Bericht - 02 september 2017 om 06:17 uur

Jammer maar helaas.... Onze laatste dag in Ubud, in Bali, is geklonken. We gingen vandaag nog richting de lokale marktjes om souvenirsinkopen te doen.

Morgenochtend nemen we afscheid van dit wondermooi eiland. We voelen ons zeker en vast meer dan voldaan. We zijn allen door een rollercoaster van emoties gegaan.. blijschap, vreugde, enthousiasme, maar ook verbaasdheid over de toestand in
sommige straten en steden.

Het was een geweldig avontuur in fantastisch gezelschap.

Bedankt aan alle lezers voor de toffe reacties en onze verhalen te volgen!

Salam hangat, dan segera!

(...)

The End

Bericht - 02 september 2017 om 04:52 uur

sommige straten en steden.

Het was een geweldig avontuur in fantastisch gezelschap.

Bedankt aan alle lezers voor de toffe reacties en onze verhalen te volgen!

Salam hangat, dan segera!

(...)

Ubud en omgeving

Bericht - 31 augustus 2017 om 04:51 uur

Maandag 28 augustus komen we late namiddag aan in Ubud. Ons hotel ligt vlak in het centrum en is toch zeer rustig gelegen. De monkey forest Rd of Jl. Wanara Wana is een van de meest toeristische straten van Ubud. Het is tevoet of met scooter bereikbaar via een smal steegje. We vinden het zeker niet erg om de laatste dagen door te brengen in het meest bruisende stuk van Bali.

Ten zuide van Ubud ligt het sprookjesbos vol apen, Mandala Wisata Wanara Wana. Dinsdagmiddag bezoeken we graag deze apenfamilie. We zijn getuigen van tal van apenstreken, de ene al wat (...)

Het bergdorpje Bedugul

Bericht - 29 augustus 2017 om 03:03 uur

Vandaag is het maandag 28 augustus. Het voorbije weekend hebben we volop genoten van het pure natuurleven, mede hierdoor is er dus weinig geschreven, waarvoor onze verontschuldigingen! De wood cabins waren een verblijf waard! Het personeel was super vriendelijk en het uitzicht, zowel 's ochtends als 's avonds was machtig.

Op zaterdag spraken we af met onze gids Agung. Al kunnen we hem tegen vandaag al meer onze vriend noemen. Hij nam ons mee naar de dichtstbijzijnde waterval de Banyumala Twins. Na een frisse duik in de waterval konden we bij Agung’s schoonouders lekker gaan lunchen. Een zeer pikant, maar (...)

Status update van 23 August 2017

Status update - 23 augustus 2017 om 15:38 uur

At the top of the Batur!

Gunung Batur

Bericht - 23 augustus 2017 om 15:34 uur

Het is woensdagmorgen, of laten we zeggen nacht. Onze wekker gaat al af om 1u30. Allen klaarmaken voor de beklimming van de Gunung Batur, een actieve vulkaan nabij het Baturmeer van 1717 meter hoog. De vulkaan bevindt zich ten noordwesten van de Gunung Agung, die een hoogte heeft van 3142 meter.

Na 2 uur in de auto rijden we de parking op aan de voet van de Batur. Het is schrikken hoeveel toeristen er aanwezig zijn. We gaan de berg duidelijk niet alleen trotseren. Samen met onze twee jonge, maar sympathieke en behulpzame gidsen starten we onze wandeling richting de top. Na een zeer stevige en steile tocht doorheen de lavaresten (...)

Dwars door de rijstvelden

Bericht - 22 augustus 2017 om 14:21 uur

Onze dag (maandag 21 augustus) start weerom wat vroeger met een hiking door de prachtige natuur van Oost-Bali. Dit stukje natuur is gelegen in het heuvelachtige achterland van Candidasa. Het is een reis terug in de tijd. We doorkruisen letterlijk tal van landbouwgronden bezaaid met rijstvelden (Sawa's) en andere soorten teelt zoals mais en boontjes. De weg die we volgen is langs het irrigatiesysteem om de velden te bevloeien van water. Het is een schitterend systeem dat veel zorg vraagt van de lokale boeren. Rijst is hier een geschenk van de goden. Er vinden dan ook vaak ceremonies plaats (...)

Pura's

Bericht - 20 augustus 2017 om 16:05 uur

Zaterdag 19 augustus vertrekken we richting de moedertempel van Bali, Pura Besakih. Als tussenstop bezichtigen we de Pura Goa Lawah, de vleermuizentempel. Deze ligt aan een wel 50 meter diepe grot waar duizende vleermuizen huizen. Onze gids wijst ons de pythonslang tussen de rotsen. Zij zijn met velen blijkbaar waardoor het evenwicht bewaard blijft. We mogen het binnenplein betreden tijdens de ceremonie weliswaar met onze sarong rond ons middel. Het is indrukwekkend om te zien hoe alles in zijn werk gaat. Iedereen heeft offers mee, het altaar ligt dan ook vol. De architectuur is bewonderenswaardig met vaak drie tot zes daken boven (...)

Op naar het oosten

Bericht - 18 augustus 2017 om 17:07 uur

Iedereen heeft er zin in om Lovina te verlaten. Om 10u staat ons vervoer klaar om de overtocht te maken richting Candidasa. De tocht gaat bijna volledig langs de kust. In het binnenland kunnen we al snel de wel zeer indrukwekkende en hoogste vulkaan Gunung Agung, hoogte 3142m ,zien. In 1963 is deze uitgebarsten met kilometers lange, zwarte lava stranden tot gevolg. De rit brengt ons ook door een mooi stukje berglandschap met hier en daar mooi stukjes dichtbegroeide gebieden en kleine landbouwersgronden met mooie rijstveldjes. Bijna op ons bestemming zien we ook plots apen ravotten met elkaar. Sommige hartjes (...)

Dolfijnentour & snorkelen

Bericht - 17 augustus 2017 om 16:04 uur

Last day in Lovina!

Hoi enthousiaste lezers! Vandaag was het onze laatste dag in Lovina. Deze dag hebben we dan ook uitgebreid ingekleed door in de vroege morgen een dolfijnenspottour in te plannen bij onze vriend Paskal. Het was echt geweldig om deze prachtige beestjes van zo dichtbij te zien! Na 2 uur dolfijnen spotten zijn we terug naar aan land gegaan om te ontbijten.

Na het ontbijt zijn we opnieuw met Paskal en zijn bootje vertrokken richting een snorkelplaats. Hoe geweldig dit was kunnen we moeilijk omschrijven, een absolute aanrader! We zagen nemo's vriendjes, regenboogvissen, een vis met lichtgroen lijf en roos hoofdje, helder blauwe (...)