Avatar Keluarga Maras - DeLaet

Keluarga Maras - DeLaet

Status update - 23 augustus 2017 om 15:38 uur

At the top of the Batur!

Gunung Batur

Bericht - 23 augustus 2017 om 15:34 uur

Het is woensdagmorgen, of laten we zeggen nacht. Onze wekker gaat al af om 1u30. Allen klaarmaken voor de beklimming van de Gunung Batur, een actieve vulkaan nabij het Baturmeer van 1717 meter hoog. De vulkaan bevindt zich ten noordwesten van de Gunung Agung, die een hoogte heeft van 3142 meter.

Na 2 uur in de auto rijden we de parking op aan de voet van de Batur. Het is schrikken hoeveel toeristen er aanwezig zijn. We gaan de berg duidelijk niet alleen trotseren. Samen met onze twee jonge, maar sympathieke en behulpzame gidsen starten we onze wandeling richting de top. Na een zeer stevige en steile tocht doorheen de lavaresten (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dwars door de rijstvelden

Bericht - 22 augustus 2017 om 14:21 uur

Onze dag (maandag 21 augustus) start weerom wat vroeger met een hiking door de prachtige natuur van Oost-Bali. Dit stukje natuur is gelegen in het heuvelachtige achterland van Candidasa. Het is een reis terug in de tijd. We doorkruisen letterlijk tal van landbouwgronden bezaaid met rijstvelden (Sawa's) en andere soorten teelt zoals mais en boontjes. De weg die we volgen is langs het irrigatiesysteem om de velden te bevloeien van water. Het is een schitterend systeem dat veel zorg vraagt van de lokale boeren. Rijst is hier een geschenk van de goden. Er vinden dan ook vaak ceremonies plaats (...)

Pura's

Bericht - 20 augustus 2017 om 16:05 uur

Zaterdag 19 augustus vertrekken we richting de moedertempel van Bali, Pura Besakih. Als tussenstop bezichtigen we de Pura Goa Lawah, de vleermuizentempel. Deze ligt aan een wel 50 meter diepe grot waar duizende vleermuizen huizen. Onze gids wijst ons de pythonslang tussen de rotsen. Zij zijn met velen blijkbaar waardoor het evenwicht bewaard blijft. We mogen het binnenplein betreden tijdens de ceremonie weliswaar met onze sarong rond ons middel. Het is indrukwekkend om te zien hoe alles in zijn werk gaat. Iedereen heeft offers mee, het altaar ligt dan ook vol. De architectuur is bewonderenswaardig met vaak drie tot zes daken boven (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Op naar het oosten

Bericht - 18 augustus 2017 om 17:07 uur

Iedereen heeft er zin in om Lovina te verlaten. Om 10u staat ons vervoer klaar om de overtocht te maken richting Candidasa. De tocht gaat bijna volledig langs de kust. In het binnenland kunnen we al snel de wel zeer indrukwekkende en hoogste vulkaan Gunung Agung, hoogte 3142m ,zien. In 1963 is deze uitgebarsten met kilometers lange, zwarte lava stranden tot gevolg. De rit brengt ons ook door een mooi stukje berglandschap met hier en daar mooi stukjes dichtbegroeide gebieden en kleine landbouwersgronden met mooie rijstveldjes. Bijna op ons bestemming zien we ook plots apen ravotten met elkaar. Sommige hartjes (...)

6 reacties • Plaats een reactie

Dolfijnentour & snorkelen

Bericht - 17 augustus 2017 om 16:04 uur

Last day in Lovina!

Hoi enthousiaste lezers! Vandaag was het onze laatste dag in Lovina. Deze dag hebben we dan ook uitgebreid ingekleed door in de vroege morgen een dolfijnenspottour in te plannen bij onze vriend Paskal. Het was echt geweldig om deze prachtige beestjes van zo dichtbij te zien! Na 2 uur dolfijnen spotten zijn we terug naar aan land gegaan om te ontbijten.

Na het ontbijt zijn we opnieuw met Paskal en zijn bootje vertrokken richting een snorkelplaats. Hoe geweldig dit was kunnen we moeilijk omschrijven, een absolute aanrader! We zagen nemo's vriendjes, regenboogvissen, een vis met lichtgroen lijf en roos hoofdje, helder blauwe (...)

6 reacties • Plaats een reactie

Bezoekje aan Singaraja

Bericht - 17 augustus 2017 om 04:02 uur

Eerste trip: naar Singaraja!

Ongeveer 10 km van ons hotel bevindt zich de oude handelstad Singaraja. Tot 1945 was dit de hoofdstad van Bali. Dat het één van de Balinese hoofdsteden is was meteen te merken aan de ongelofelijke drukte.

Onze algemene indruk over Singaraja is dan ook dat het zeer chaotisch én 'vuil' is, maar zeker bezoekwaardig. Na een wandeling in het centrum van de stad vonden we rust aan het strand waar we lekker gegeten hebben: french fries, noodle soup, sla'tjes.

Na de middagsnack gingen we opnieuw de stad in richting de tempel 'Pura Dalem'. Na 20-30 min. stappen kwamen (...)

Chillen op de beach

Bericht - 15 augustus 2017 om 18:02 uur

Na een goeie en lange nachtrust vandaag in Lovina gebleven. Bij het verlaten van ons kamer zien we een man cocosnoten oogsten. Na ons ontbijt en een duik in het zwembad hebben we er eentje geproefd. Het wordt ons spontaan aangeboden.Waarschijnlijk door onze verwonderde blikken! De ene is al meer fan dan de anderen. Iedereen hier wil het zeewater testen! Het water heeft een zalige temperatuur. Het zand ziet grijs tot zwart. Zonder slippers dan ook te heet om op te stappen. Het wordt een momentje van de gewone rustige dingen aan het strand...krabben vangen, schelpjes zoeken, dobberen, zonnen, (...)

Aangekomen in Lovina

Bericht - 15 augustus 2017 om 09:12 uur

Vlucht 2: dubbel check!

De tweede vlucht richting Denpasar ging heel vlot. Iedereen kon deze 3-4 uur goed gebruiken om wat bij te slapen. Buiten de luchthaven van Denpasar geraken ging heel wat minder vlot.. wat een drukte! Een taxi vinden was geen probleem, taxi's in overvloed!

Na ongeveer 3 uur rijden met talloze scooters rondom ons kwamen we eindelijk aan in ons hotelletje Astina in Lovina. Wat een rijstijl..... we begrijpen nog steeds niet dat we er veilig geraakt zijn!

In Astina hotel werden we zeer hartelijk verwelkomt en konden we nog genieten van de Indonesische keuken. Zeer zeer lekker!

We kijken (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Aangekomen in Bangkok!

Bericht - 14 augustus 2017 om 01:44 uur

Vlucht 1: check!

Aangekomen in Bangkok na een zeer aangename vlucht van 11 uur. Op de vlieger waren er heel wat entertainmogelijkheden die de uren deden voorbij vliegen: films, muziek, series, games, enz. + Heel de vliegreis live kunnen volgen via camera!

Het eten was dik oké en vers! 'S middags rijst met kip en "'s ochtends" (half vier in Thaise tijd) een lekker ontbijt met croissants, pistolets, vers fruit, omelet met worstjes en bonen in tomatensaus, yoghurt en sinaasappelsap!

Op naar de volgende 5 uur (en 4 uur wachten) richting Denpasar!