Avatar Daniëlle  Beumkes

Daniëlle Beumkes

Dag 24, 25-9

Geplaatst op 27 september 2019 om 04:54 uur

Yosemite park it is!
De wekker stond vroeg want we hadden nog al wat uurtjes te rijden vandaag.
Maar vroeg wakker worden terwijl het heel de nacht 3 graden is geweest en een blokhutje (die kleiner was dan de auto, maar wel 3 bedden had) was niet z’n succes. De wekker ging wel maar het was echt nog veelste koud om er uit te gaan! Dus nog een keer omgedraaid onder de 4 dekens die we hadden.
Daarna was het echt de hoogste tijd, wij in de kleren op naar de douche. Dit was toch echt het camping idee, gelukkig hing de wc papier gewoon in de wc! Dat hebben we net niet in de auto liggen.
Na een warme douche voor Daniëlle en geen douche voor Bram maar het ontbijt opgezocht. Heerlijke warme koffie en chocomelk om even op te warmen.
Daarna de auto in gestapt op terug te rijden naar het Yosemite park. We hadden gister al gezien hoe mooi dit park is en vandaag gingen we naar de Sequoia bomen. Zo mega dik en groot dat moesten wij natuurlijk even bekijken.
Aangezien dit nog even rijden was onderweg vast wat gestopt en bekeken. Wederom op een briljant idee gekomen want de foto’s door het raam van de auto waren leuk maar dit moet toch een handigere oplossing voor zijn met een Pick-up.
Ja toch!
Voelen jullie hem al aan komen?!
Daar gingen we hoor Daniëlle in de achterbak voor het perfecte plaatje, of het gelukt is geen idee. Erg leuk was het wel! Je ziet zo veel meer zonder een dak boven je hoofd. Wat was dit genieten achter in die bak! Hier ongeveer 3 kwartier kunnen vertoeven om vervolgens maar weer gewoon in de auto te gaan zitten.
Na 3,5 uur rijden waren we bij de Sequoia bomen aangekomen. Het was een wandeling van 0.8 mile naar de bomen. Dat is erg goed te doen. Wij daar heen, die krengen zo groot niet op de foto te krijgen! Gelukkig hebben we laatst een indiaan ontmoet die had ons geleerd dat de panorama foto ook andersom kan! Dus kregen we de bomen toch op de foto, slimme indiaan!!
De Sequoia boom kan meer dan  een diameter van 11 meter behalen, 30 meter omtrek, 91 meter hoog en ouder worden dan 3.000 jaar.
Nog een bij komend feitje deze bomen overleven bosbranden. Heel bizar dus deze bomen!
Daarna konden we ons klaarmaken voor een auto rit van 5,5 uur om bij het hotel te komen.
Nu ging Bram in de bak! Dit was van korte duur, we kwamen een park Ranger tegen die zei dat Bram gewoon in de auto moest gaan zitten.
Even later bleek het maar goed te zijn ook! We kwamen voor de zoveelste keer een huur camper tegen die totaal geen idee heeft van zijn grote. Over de middellijn KLAP! Tegen onze spiegel aan. Hebben wij weer! Hele spiegel naar z’n grootje, een tunnel zonder vluchtstrook dus ik kon ook niet verder uitwijken. Aan het einde van de tunnel maar gedraaid even kijken of die camper aan de andere kant staat te wachten… Hij stond niet op de eerste parkeerplaats. Wij nog een stukje want ver kan hij niet zijn. Hard kon je niet in t park. Na 15 min nog steeds geen zicht van die camper maar gestopt want we waren net 3 kwartier onderweg van een rit van 5,5 uur.
Spiegel geprobeerd te redden maar totaal geen schijn van kans!
Eerst maar naar het hotel want zonder WiFi en midden in dit park gaan we niets kunnen regelen.
Dus begonnen we weer aan de rit, nu zonder linker spiegel. Toch erg onhandig, je komt er pas achter als je iets mist hoevaak je het werkelijk gebruikt.
Terwijl we terug reden van onze achtervolging werden we overdonderd door de WildLife! Er stak een Beer de weg over! Zo voor onze neus! We moesten er voor remmen maar te laat voor een foto! Zo heeft onze achtervolging toch iets goeds opgeleverd! Na zo veel waarschuwingsborden ook echt een beer gezien!
Gelukkig zijn we veilig aan gekomen in het hotel. Even uitzocht waar we moesten zijn voor het verzekerings werk. Dat bleek in de USA, mooi gaan we eerst slapen. In een toch wel net hotel voor een van de goedkoopste hotels $40 en geen koude nacht!